توضیحات مدیرعامل پرسپولیس در موردآخرین وضعیت میزبانی این تیم مقابل الهلال

13:26 - 25 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۲۱۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و عضو کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال توضیحاتی را در مورد آخرین شرایط میزبانی این تیم در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا برابر الهلال عربستان ارائه دادند.

به گزارش گروه ورزشی ، علی اکبر طاهری مدیرعامل باشگاه پرسپولیس، در خصوص آخرین وضعیت میزبانی این تیم برابر الهلال عربستان گفت: براساس الزامات و قوانین حاکم بر AFC باید ورزشگاه اول و دومی را معرفی کنیم. اما با توجه به مشکلاتی که باشگاه‌های عربستانی ایجاد کردند، کنفدراسیون فوتبال آسیا پذیرفت که مسابقات در کشور ثالث برگزار شود.
 
وی افزود:‌در مرحله اول ما به کشور‌های حوزه شمالی ایران رفتیم، اما یا شرایط زمین مناسبی نداشتند یا پذیرای ما نبودند و به ناچار باید به حوزه خلیج فارس می‌آمدیم که متأسفانه آن‌ها هم پذیرا نبودند. در نشستی که با نماینده کنفدراسیون فوتبال آسیا در امارات داشتیم، اعلام کردند ما شما را کمک می‌کنیم که در مسقط عمان میزبانی را انجام دهید.
 
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس که با رادیو ورزش گفت‌وگو می‌کرد، تصریح کرد: نوع شرایط اقلیمی مسقط به مراتب مناسب‌تر از ابوظبی است. بازی اول که دو هفته دیگر برگزار می‌شود، الهلال میزبان است و ابوظبی را تعیین کرده اند و ۲۵ مهر ما میزبان هستیم که مسقط را انتخاب کرده‌ایم.
 
حامد مؤمنی، عضو کمیته روابط بین الملل فدراسیون فوتبال هم توضیحاتی را در مورد میزبانی پرسپولیس ارائه داد. وی در پاسخ به این پرسش که در مسیر میزبانی چه اتفاقی افتاده است، بیان کرد: از ابتدا هیچ سند و مدرک و توافق نامه‌ای مبنی براینکه میزبان بازی‌های پرسپولیس یا باشگاه‌های ایرانی در کشور بیطرف باید مسقط عمان باشد وجود نداشته و این مطلب صحت ندارد. تنها توافق شده بود بازی‌های ایران و عربستان در خارج از زمین خودشان برگزار شود. به غیر از ایران و عربستان هر ۴۴ عضو دیگر AFC اگر شرایط لازم را داشته باشند، می‌توانند از مسابقات میزبانی کنند و ما هم هیچ اجباری نداریم که بازی را حتماً در مسقط انجام بدهیم.

عضو کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال  در پاسخ به این سوال که آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا قبول می‌کند بازی رفت و برگشت دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا در یک کشور برگزار شود، عنوان کرد: کنفدراسیون قانون خاصی ندارد که بازی‌های رفت و برگشت نیمه ن‌هایی در یک کشور نباشد و در صورتیکه امارات قبول میزبانی کند، می‌توانیم این پیشنهاد را به AFC بدهیم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *