مرمت‌ و رنگ‌آمیزی ساختمان تاریخی پست در رشت

9:44 - 25 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۹۰۷۳
سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان گفت: «عملیات مرمت و رنگ‌آمیزی ساختمان اداره پُست رشت به‌عنوان یکی از ابنیه تاریخی ارزشمند استان گیلان به‌پایان رسید.»
مرمت‌ و رنگ‌آمیزی ساختمان تاریخی پست در رشتبه گزارش گروه جامعه ، ولی جهانی، با اشاره به موقعیت و جایگاه ساختمان تاریخی پست در رشت، بنای مذکور را يكی از جاذبه‌های گردشگری تاريخی رشت برشمرد و گفت: عمليات ساخت این بنای چهار‌طبقه از سال 1307 خورشیدی آغاز شده و پس از مدت دو سال در سال 1309 به‌اتمام رسيده است. سقف بنا چوبی و حلب‌پوش است و مصالح آن را بلوک سيمانی با ملاط ماسه تشکیل می‌دهد. این بنا از نظر معماری از افتخارات تاريخی ميدان شهرداری رشت محسوب می‌شود.

جهانی اجرای عملیات مرمت و رنگ‌آمیزی ساختمان تاریخی اداره پست رشت را اقدامی ارزشمند ازسوی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان خواند و گفت: برای اجرای این پروژه  ۶۰۰‌میلیون ریال هزینه شده است.

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی صنایع‌دستی و گردشگری گیلان همچنین از اجرای دیگر پروژه‌های مرمتی در سطح این استان خبر داد و خاطرنشان کرد: پیوند گردشگری و میراث‌فرهنگی مقوله‌ای انکار‌ناپذیر است چراکه گردشگری با صیانت از ابنیه تاریخی و میراث‌فرهنگی به رشد و شکوفایی می‌رسد.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *