یک نهاد دولتی کره شمالی، آمریکا و ژاپن را تهدید به نابودی با سلاح هسته‌ای کرد

11:05 - 23 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۶۸۱
یکی از نهادهای دولتی کره شمالی روز پنجشنبه تهدید کرد که به دلیل حمایت از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی، این کشور از سلاح هسته‌ای برای «غرق کردن» ژاپن و تبدیل کردن آمریکا به «خاکستر و تاریکی» استفاده خواهد کرد.

پیونگ‌یانگ آمریکا و ژاپن را تهدید به نابودی با سلاح هسته‌ای کردبه گزارش گروه بین‌الملل ، یکی از نهادهای دولتی کره شمالی روز پنجشنبه تهدید کرد که به دلیل حمایت از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل علیه کره شمالی، این کشور از سلاح هسته‌ای برای «غرق کردن» ژاپن و تبدیل کردن آمریکا به «خاکستر و تاریکی» استفاده خواهد کرد.

کمیته صلح آسیا-اقیانوس آرام پیونگ‌یانگ که مسئول روابط خارجی و انجام تبلیغات در این زمینه نیز است همچنین خواستار انحلال شورای امنیت شد.

این کمیته با انتشار بیانیه‌ای که رسانه‌های کره شمالی آن را منتشر کردند تهدید کرده است:  چهار جزیره این مجمع‌الجزایر باید با استفاده از سلاح هسته‌ای در آب غرق شوند و دیگر نیازی به حضور ژاپن در نزدیکی ما نیست.

تنش در شبه جزیره کره طی ماه‌های اخیر و در پی آزمایش‌های موشکی کره شمالی و نیز رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی به شدت افزایش یافته و آزمایش اخیر بمب هیدروژنی از سوی پیونگ‌یانگ نیز بر شدت این تنش‌ها افزوده است. 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *