اعزام پزشکان ایرانی برای بررسی وضعیت مسلمانان میانمار و احداث بیمارستان صحرایی

13:46 - 22 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۴۴۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه با اشاره به اقدامات وزارتخانه برای مسلمانان میانمار گفت: محموله صد تنی برای مسلمانان میانماری آواره در مرز بنگلادش جمعه اعزام می‌شود.

اعزام پزشکان ایرانی برای بررسی وضعیت مسلمانان میانمار و احداث بیمارستان صحراییبه گزارش گروه سیاسی ، ابراهیم رحیم‌پور بعد از جلسه فوق العاده کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی با مسئولان وزارت امور خارجه پیرامون وضعیت میانمار که صبح امروز (چهارشنبه، 22 شهریورماه) در مجلس برگزار شد، گفت: علیرغم تعطیلی مجلس برای بررسی وضعیت مسلمانان میانمار و اقدامات جمهوری اسلامی در این خصوص جلسه فوق العاده ای برگزار شد.

معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه بر همین اساس تصریح کرد: اولین محموله برای آوارگان روز جمعه به منطقه آراکان ارسال می شود که در این خصوص با دو دولت اصلی میانمار و بنگلادش مذاکرات انجام شده و در حال دریافت م جوزهای پرواز هستیم.

وی افزود: از سوی دیگر افرادی هم برای بررسی وضعیت و نحوه کمک رسانی بهتر به منطقه اعزام می شوند همچنین چند پزشکی برای برآورد نیازهای مسلمانان می روند و تصمیمی هم برای احداث بیمارستان صحرایی در منطقه داریم.

رحیم پور ادامه داد: ضمن اینکه بهترین مسیرها برای ارسال کالا را بررسی می کنیم، وزارت خارجه امور حقوقی و سیاسی این موضوع را نیز بررسی و از طریق سازمان کنفرانس اسلامی مسأله را پیگیری می کند لذا جمهوری اسلامی با کمک به یک اقلیت سنی مذهب در میانمار نشان می دهد نگاهش به تمام مسلمانان جهان یکسان است و دولت میانمار باید متوجه شود مسیری که طی می کند غلط است.

به گزارش خانه ملت، معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در پایان اقلام آماده شده را حدود صد تن اعلام کرد که ممکن است به خاطر عدم گنجاش در یک وهله به صورت دو محموله 50 تنی ارسال شود و خاطرنشان کرد: این اقلام مربوط به آوارگانی است که در مرزهای میانمار در بنگلادش قرار دارند ضنم اینکه همین مقدار و بیشتر هم در حال تدارک اقلامی هستیم که برای مسلمانان داخل میانمار خواهد بود و ارسال می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *