"وزیر دفاع هند": نیروهای نظامی برای رویارویی با هر شرایطی آماده هستند

19:30 - 22 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۲۷۹
وزیر دفاع هند با اشاره به شرایط و تهدیدات منطقه ای اظهار کرد نیروهای نظامی برای رویارویی با هر شرایط و موقعیتی در آمادگی کامل بسر می برند.

به گزارش سرویس بین الملل نیرمالا سیتارمان که روز دوشنبه در پایگاه هوایی نیروی هوایی در شهر بارمر راجستان سخن می گفت بدون اشاره مستقیم به پاکستان و چین اظهارکرد مهمترین اولویت وزارت دفاع آماده نگه داشتن کامل نیروهای نظامی در تمامی مرزها است .

وی افزود:دهلی نو بدون توجه به اینکه اسلام آباد یا پکن کدامیک قویتر است تمام تلاش خود را برای دفاع از کشور به کار می گیرد.

بیپن راوات فرمانده ارتش هند نیز پنجشنبه گذشته در کنفرانسی در دهلی نو اظهار کرد چین به آرامی در حال گسترش قلمرو خود در مرزهای شمالی هند است که این اقدام می تواند زمینه سوء استفاده پاکستان را فراهم کند.
وزارت امور خارجه چین با واکنش شدید به این سخنان فرمانده ارتش هند اعلام کرد مسئولان هندی باید مراقب گفتار و کلام خود در خصوص مسائل مربوط به دو کشور باشند.

این سخنان و واکنش وزارت امور خارجه چین در حالی بیان می شود که تنش مرزی بین دو کشور در دوکلم پس از 70 روز، هفته گذشته با عقب نشینی نیروهای دو کشور از دوکلم پایان یافت .

تنش مرزی بین هند و چین در مثلث مرزی هند ،چین و بوتان در دوکلم در بخش شرقی کوههای هیمالیا با احداث جاده مرزی توسط چین و ورود نظامیان هندی به خاک چین آغاز شده بود.

فرمانده نیروی هوایی هند نیز سال گذشته گفته بود هند باید برای جنگ همزمان با پاکستان و چین آمادگی داشته باشد.

هند و چین با بیش از چهار هزار کیلومتر مرز مشترک در خصوص ایالت آرناچال پرادش ،سکیم و لداخ با هم دارای مناقشه هستند.
هند و چین در سال 1962 در خصوص مناقشات مرزی دراین منطقه باهم وارد جنگ شدند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *