رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فعالسازی 347 واحد نیمه فعال و 202 واحد راکد اقتصادی در سال 95 توسط استانداری مرکزی

13:13 - 21 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۸۰۷۶
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار مرکزی گفت: در سال ۹۵ از تعداد هزار و ۸۶۵ واحد نیمه‌فعال، تعداد ۳۴۷ واحد و از تعداد هزار و ۲۶۶ واحد راکد نیز تعداد ۲۰۲ واحد با پیگیری در کار گروه‌های اقتصادی فعال شده‌اند.

استانداریمحمود زمانی‌قمی درگفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره واحد‌های تولیدی و صنعتی غیر فعال در این استان که فعال شده اند، بیان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و همچنین با برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تا سال ۹۵، فعالیت تعداد ۳۹ واحد درسه بخش «صنعت، معدن»، «کشاورزی» و «خدمات» احیا شده‌اند و تعداد اشتغال ایجاد شده در این بخش‌ها به ۲۴۶ نفر می‌رسد.

وی ادامه داد: برای تعداد ۱۷۳ واحد که در ۳ بخش اقتصادی با کمتر از ظرفیت خود فعال بوده اند،با استفاده از کارگروه‌های مربوطه حمایت‌های لازم بعمل آورده شد و این واحد‌ها ارتقا ظرفیت پیدا کردند و هم اکنون تعداد یکهزار و ۴۱۲ نفر در این مراکز مشغول بکارهستند.

استاندار مرکزی گفت: بواسطه ۱۷ طرح سرمایه‌گذاری در بخش‌های تولیدی، صنعتی و کشاورزی برای تعداد ۴۴ نفرشغل جدید در استان ایجاد شد.

وی با بیان اینکه تعداد ۴۵ واحد تا پایان سال ۹۵ توسط بانک‌های مستقر در استان تملیک شده‌اند که از این تعداد ۵ واحد در سال ۹۵ شامل واحد‌های تولیدی و خدماتی احیا شده اند، افزود: این واحد‌ها به میزان ۳۸ هزار میلیون ریال توسط خریدار از بانک و یا اجاره به شرط تملیک به صنعتگر فعال جهت ادامه تولید واگذار شده است و این امرباعث ایجاد اشتغال برای ۱۲۹ نفر شده است.

زمانی قمی تاکید کرد: در خصوص دیگر واحد‌های تملیک شده توسط بانک‌های عامل سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۳۳ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال جهت احیا مجدد مورد نیاز است که این امر برای ۴ هزار ۹۳۶ نفر اشتغال ایجاد می‌کند و احیا اینگونه واحد‌ها نیز از اولویت مهم برنامه‌های اقتصادی استان است.

استاندار مرکزی یادآورشد: در سال ۹۵ از تعداد هزار و ۸۶۵ واحد نیمه‌فعال، تعداد ۳۴۷ واحد و ازتعداد هزار و ۲۶۶ واحد راکد نیز تعداد ۲۰۲ واحد با پیگیری در کار گروه‌های اقتصادی فعال شده اند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *