ادامه پیشروی ارتش سوریه در دیرالزور/ارتفاعات راهبردی در کنترل نیروهای سوری قرار گرفتند

9:55 - 20 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۷۶۱۲
نیروهای ارتش سوریه در محور غربی فرودگاه نظامی دیرالزور پیش رفته و مواضع گروه تروریستی داعش را در ارتفاعات «طرده» هدف قرار دادند.

ادامه پیشروی ارتش سوریه در دیرالزور/ارتفاعات راهبردی در کنترل نیروهای سوری قرار گرفتندبه گزارش گروه بین‌الملل ، نیروهای ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌های مداوم خود در دیرالزور طی شبانه‌روز گذشته موفق شدند که در محور غربی فرودگاه نظامی این شهر پیشروی کرده و مواضع داعش را در ارتفاعات «طرده» هدف قرار دهند.

نیروهای سوری موفق شدند بخش گسترده‌ای از این ارتفاعات را به کنترل خود درآورده و تروریست‌ها را وادار به عقب‌نشینی کنند.

ارتش سوریه با پشتیبانی هم‌پیمانان خود از دو محور مواضع داعش را در این ارتفاعات مورد حمله قرار داده‌اند؛ از سمت منطقه پانوراما در امتداد بزرگراه دیرالزور-السخنه و از سمت میدان نفتی التیم.

رشته کوه‌های طرده که شامل سه تپه اصلی است از اهمیت استراتژیک بالایی برخوردار بوده و به عنوان خط دفاعی اصلی پایگاه هوایی دیرالزور به شمار می رود.

منابع ارتش سوریه گزارش دادند که تعداد اندکی از عناصر تروریستی در ارتفاعات طرده باقی مانده‌اند که هدف جنگنده‌های روسیه و ارتش سوریه قرار گرفته و تا ساعاتی دیگر این ارتفاعات به طور کامل از وجود تروریست‌ها پاکسازی می‌شود.

بعد از آزادسازی این ارتفاعات نیروهای ارتش سوریه عملیات خود را به سمت مرکز استان دیرالزور متمرکز کرده و انتظار می‌رود مناطقی را در شهر دیرالزور از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند.

نیروهای سوری روز گذشته نیز از سمت منطقه «الملحا» که اخیرا از اشغال تروریست‌ها آزاد شده به سمت منطقه پانوراما یورش برده و مدت کوتاهی پس از آغاز این حمله موفق شدند خطوط دفاعی تروریست‌ها را در هم شکسته و آنها را مجبور به ترک منطقه کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *