رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کمک ایران به کره شمالی در زمینه هسته‌ای و موشکی

11:18 - 19 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۷۳۳۱
چند تن از مقامات انگلیس در اظهاراتی مدعی شدند که ایران به کره شمالی در برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور کمک کرده است.

ترزا میبه گزارش گروه بین‌الملل ، چند تن از مقامات انگلیس مدعی شدند که ایران به کره شمالی در برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور کمک کرده است.

روزنامه «ساندی تلگراف» به نقل از این مقامات ارشد انگلیس ادعا کرده است: احتمالا کشورهای دیگری نیز کره شمالی را در برنامه هسته‌ای و موشکی حمایت می‌کنند.

این روزنامه انگلیسی به نقل از یک وزیر دولت انگلیس مدعی است: دانشمندان کره شمالی توانایی‌هایی دارند اما واضح است که در این خلأ آنها قادر به انجام تمامی این امور نیستند و ایران یکی از اصلی‌ترین کشورهای مظنون در این رابطه است.

این مقامات ادعا می‌کنند که احتمالا پیشرفت‌های اخیر در قابلیت‌های هسته‌ای کره شمالی در نتیجه حمایت ایران صورت گرفته است و احتمالا ایران به پیونگ‌یانگ در زمینه تلاش برای نصب کلاهک‌های هسته‌ای بر روی موشک کمک کرده است.

ساندی تلگراف به نقل از این منابع گزارش داد: وزارت خارجه انگلیس در حال تحقیقات در این زمینه است که آیا کشورهای هسته‌ای فعلی و سابق به کره شمالی در برنامه هسته‌ای کمک کرده‌اند یا خیر.

این وزیر دولت انگلیس ادعا کرد: ایران در صدر لیست کشورهای مظنونی قرار دارد که برای کره شمالی کمک‌هایی را فراهم کرده‌اند و حمایت روسیه نیز احتمالا بررسی خواهد شد.

 در این گزارش ساندی تلگراف می‌نویسد: مقامات غربی بر این عقیده هستند که کشورهای خارجی احتمالا تخصص و تجهیزات مورد نیاز برای قدم گذاشتن در مسیر تبدیل شدن به یک کشور هسته‌ای را برای این کشور فراهم کرده‌اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *