سردار جعفری: صدام می‌گفت پناهندگانی را که به سمت ایران می‌روند از پشت بزنید تا ارشدیت بگیرید

9:34 - 18 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۷۰۵۱
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
پایه‌گذار یگان زرهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: صدام اعلام کرده بود هر شخصی که برای پناهندگی به سمت ایران برود را از پشت بزنید، سرش را بیاوردید و ارشدیت بگیرید.

سردار جعفری: صدام می‌گفت پناهندگانی که به سمت ایران می‌روند را از پشت بزنید تا ارشدیت بگیریدسردار فتح الله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با تایید صحت این موضوع که جمهوری اسلامی ایران در زمان هشت سال دفاع مقدس، آن دسته از عراقی هایی را که به ایران پناهنده می شدند جزو اسرا اعلام می کرد، گفت:  یک روز شهید حسن باقری آمد و گفت که پناهنده های عراقی را اسیر اعلام کنیم؛ چراکه اگر اعلام می شد فردی به ایران پناهنده شده خانواده وی تحت فشارهای شدیدی در عراق قرار می گرفت؛ به عنوان مثال در عملیات فتح المبین 400 عراقی به ایران پناهنده شدند و ما آنها را اسیر اعلام کردیم.

وی افزود: من به مطالعه اسناد به دست آمده از سوی عراقی ها بسیار علاقمند بودم. در بخشی از این اسناد آمده بود که پدیده هایی در ارتش عراق وجود دارد. یکی از آن پدیده ها "فرار" بود به خصوص فرار به کردستان؛ دیگری "پناهندگی" بود که خیلی از اسرا به ایران پناهنده می شدند؛ همچنین پدیده "دروغگویی" نیز در ارتش عراق وجود داشت که فرماندهان به صدام واقعیت را نمی گفتند.

پایه‌گذار یگان زرهی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: در آن زمان شهید حسن باقری که مسئول اطلاعات و عملیات جنگ بود، از همان ابتدای جنگ بر روی این مسائل تمرکز کرد و در خصوص نحوه برخورد با اسرا و پناهندگان عراقی تصمیم گیری کرد؛ ایشان معتقد بود ما باید از کشتار عراقی ها اجتناب کرده و آنها را برای آینده انقلاب اسلامی عراق به سمت خودمان جذب کنیم؛ این استراتژی به سرعت در تمام طرح های نیروهای مسلح ما به کار گرفته شد.

سردار جعفری در پایان گفت: برخلاف شایعات رسانه های عراقی در خصوص آمار بالای کشته هایشان در جنگ با ایران، حقیقت آن بود که کشته های عراقی شاید یک چهارم اسرای آنها بودند؛ صدام اعلام کرده بود هر شخصی که برای پناهندگی به سمت ایران برود را از پشت بزنید، سرش را بیاوردید تا ارشدیت بگیرید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *