8 هزار "مهاجر هندی" از آمریکا اخراج می شوند

21:27 - 15 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۶۳۹۹
حدود هشت هزار مهاجر غیر قانونی هندی با لغو قانون حمایت از مهاجران (داکا) توسط دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا،از این کشور اخراج می شوند.

به گزارش سرویس بین الملل دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته دستور لغو قانون داکا( DACA) را که به برنامه رویاپردازان موسوم است، صادر کرد.

این برنامه که در زمان باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا ایجاد شد، از مهاجران غیرقانونی که در زمان کودکی وارد آمریکا شده بودند،حمایت کرده و از اخراج آنان جلوگیری می کرد.

براساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان خدمات گمرکی و مهاجرت امریکا 7 هزار و 881 شهروند هندی با استفاده از این برنامه در امریکا حضور دارند.

به گفته سازمان مهاجرتی امریکا،بیشتر مهاجران غیر قانونی در این کشور از مکزیک، السالوادور، گواتمالا، هندوراس و پرو می باشند.

به گفته منتقدان این تصمیم دولت امریکا برخی از افرادی که تحت حمایت این قانون هستند اکنون در صنعت فناوری این کشور به خوبی رشد کرده‌اند و عده ای حتی مالکان کسب و کارهای جدید هستند.

همین موضوع باعث شده که علاوه بر نهادهای حقوق بشری، مدیران شرکت‌های بزرگ آمریکایی هم در صف معترضان به این تصمیم قرار گیرند.

ترامپ در زمان رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری وعده داده بود که این قانون را به سرعت لغو کند؛ با این حال پس از پیروزی در انتخابات با مخالفت‌هایی از جانب برخی سیاست‌مداران ارشد دمکرات و حتی جمهوریخواه مواجه شد.
شهروندان هندی یکی از بزرگترین جامعه مهاجران قانونی خارجی در امریکا را تشکیل می دهند.

این درحالی است که هند پیش از این نیز از وضع محدودیت در صدور روادید کار( H1N1) آمریکا ابراز نگرانی کرده بود.
شرکت های فناوری اطلاعات هند همه ساله به طور گسترده در قرعه کشی امریکا برای دریافت رودید کار شرکت می کنند.

بر اساس گزارش مجله جهان کامپیوتر در امریکا نزدیک به 86 درصد از روادید H1-B در امریکا برای مشاغل علوم کامپیوتر و 46 درصد از شغل های مهندسی در این کشور در اختیار هندی ها قرار می گیرد.
روادیدH1-B امریکا برای کارگران حرفه ای و آموزش دیده صادر می شود. امریکا در سال بیش از 65 هزار روادید کار H-1B صادر می کند.

نوع دیگری از روادید کار امریکا L1 نام دارد که برای انتقال کارمندان شرکت ها به امریکا مورد استفاده قرار می گیرد. این دو نوع روادید به صورت گسترده از سوی شرکت های هندی مورد استفاده قرار می گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *