"پاکستان" نسبت به وضعیت مسلمانان در میانمار اظهار نگرانی کرد

18:50 - 13 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۵۷۷۶
وزارت امور خارجه پاکستان با ابراز نگرانی جدی نسبت به تداوم کشتار و خشونت علیه مسلمانان در میانمار، از دولت این کشور خواست تا از حقوق مسلمانان روهینگیا حفاظت کند.

به گزارش سرویس بین الملل در بیانیه وزارت امور خارجه پاکستان آمده است: پاکستان از اوضاع تاسف بار مسلمانان در میانمار نگران و ناخرسند است و از دولت این کشور می خواهد که به وضعیت آنان رسیدگی کند.

این بیانیه می افزاید: مقامات میانمار باید درباره ماجرای قتل عام مسلمانان در این کشور تحقیق کرده و عاملان این جنایت را محاکمه کند.

وزارت امور خارجه پاکستان افزود: این کشور با توجه به مواضع خود مبنی بر حمایت از مسلمانان در سراسر دنیا، به اعلام همبستگی با مسلمانان میانمار و حمایت از حقوق آنان از طریق همکاری نزدیک با جامعه بین الملل به ویژه سازمان همکاری کشورهای اسلامی ادامه می دهد.

براساس گزارش کمیسیون پناهندگان سازمان ملل در روزهای اخیر دهها هزار نفر از مسلمانان اقلیت روهینگیا برای فرار از خشونت ها، با قایق و پای پیاده از مرز میانمار عبور کرده و وارد بنگلادش شده اند.

دولت میانمار اعلام کرده بیش از دوهزار و 600 خانه در شمال غرب این کشور و در استان راخین در یک هفته تنش در این استان، در آتش سوخته است .

وضعیت جمعیت حدود یک میلیون و یکصد هزار نفری مسلمانان روهینگیا و نحوه برخورد با آنها، بزرگ ترین چالش 'آنگ سان سوچی رهبر ملی میانمار است که برخی در غرب از او به دلیل سکوت در برابر نارضایتی‌ های این جامعه اقلیت انتقاد می‌کنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *