واکنش ۳ سردار سپاه به اظهارات مداخله‌جویانه یک مقام آمریکایی

9:06 - 13 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۵۵۸۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
اظهارات مداخله‌جویانه و زیاده‌خواهانه نیکی هِلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد پیرامون بازدید از مراکز نظامی ایران توسط کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به موجب برجام، طی روزهای گذشته با واکنش های زیادی از سوی مقامات کشورمان همراه بود.

واکنش ۳ سردار سپاه به اظهارات مداخله‌جویانه یک مقام آمریکاییبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، اظهارات مداخله‌جویانه و زیاده‌خواهانه نیکی هِلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد پیرامون بازدید از مراکز نظامی ایران توسط کارشناسان آژانس بین المللی انرژی اتمی به موجب برجام، طی روزهای گذشته با واکنش های زیادی از سوی مقامات کشورمان همراه بود.

در این میان 3 سردار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به اظهارت مداخله جویانه این مقام آمریکایی واکنش نشان دادند که در ادامه آنها را مرور می کنیم. 

بازدید از اماکن نظامی ایران امکان ندارد
سردار سرتیپ پاسدار «سیدمسعود جزایری» سخنگوی ارشد نیروهای مسلح با اشاره به اینکه این گفته‌ها از یک طرف به لحاظ حقوقی و مفاد توافق‌نامه برجام و از طرف دیگر به لحاظ امنیت ملی کشور فاقد وجاهت است، گفت: جمهوری اسلامی ایران و نیروهای مسلح در چارچوب تدابیر و سیاست‌ها و برنامه‌های از پیش تعیین شده اقدامات دفاعی خود را به پیش می‌برند و در این راه تحت تاثیر تهدیدات و جوسازی‌ قرار نمی‌گیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: کسانی که از مکمل برجام حرف می‌زنند بدانند مکمل برجام همانا اجرای تعهدات از سوی آمریکا و سایر کشورهای مذاکره کننده است.

سردار جزایری همچنین اظهار داشت: اگر آمریکا فکر می‌کند این توافق برایش ارزش ندارد هر طور می‌خواهد تصمیم بگیرد. لیکن قطعا در مورد مسائل دفاعی جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند تصمیم بگیرد و آمریکایی‌ها به خوبی به این امر واقفند و سر و صداهای دولت ترامپ در مورد کنترل و یا بازدید از مراکز نظامی جمهوری اسلامی ایران از کمترین ارزشی برخوردار نیست.

این مقام مسئول در ستاد کل نیروهای مسلح ضمن مطلوب ارزیابی کردن روند پیشرفت‌های نظامی و دفاعی کشورمان افزود: در حالیکه آمریکا بزرگترین زرادخانه اتمی و سلاح‌های کشتار جمعی و ممنوعه را در اختیار دارد و به طور مرتب بر حجم و تعداد آنها اضافه می‌کند، جمهوری اسلامی ایران به دلیل احکام دینی در پی تولید سلاح اتمی نبوده است.

مراکز نظامی ناموس نیروهای مسلح هستند
سردار سرتیپ «غلامحسین غیب‌ پرور» رئیس سازمان بسیج مستضعفین روز گذشته (12 شهریور) در حاشیه همایش باشگاه خبرنگاران بسیج در جمع خبرنگاران در رابطه با ادعای بازرسی از مراکز نظامی ایران اظهار داشت: مراکز نظامی ناموس نیروهای مسلح هستند و بازرسی از مراکز نظامی تابع قواعد خاصی است و جزو خطوط ممنوعه نظام می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: همه مسئولین کشور هم اعلام کرده‌اند که این موضوع جزو خطوط ممنوعه نظام بوده و غربی‌ها هم می‌دانند که طرح این ادعا، تعارفی بیش نیست و آنها به هیچ چیز کمتر از اضمحلال انقلاب اسلامی راضی نیستند.

سردار غیب پرور اضافه کرد: این‌ها بهانه‌ای است که هر از چند گاهی مطرح می‌شود و خود آن‌ها هم بهتر از هر کسی می‌دانند، بازرسی از مناطق نظامی ما منتفی است.

آمریکایی‌ها می‌دانند جمهوری اسلامی اجازه بازدید از مراکز نظامی‌اش را نخواهد داد
سردار یدالله جوانی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به اظهارات مداخله جویانه «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل در دیدار با یوکیا آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی اظهار کرد: آمریکایی‌ها از همان ابتدا یک سناریویی را در نظر داشتند و امروز هم بر مبنای همان سناریو قصد دارند برجام را زیر پا بگذارند.

وی ضمن یادآوری اظهارات ترامپ در دوران رقابت‌های انتخاباتی که بارها مطرح کرده بود برجام را زیر پا می‌گذارد، گفت: امروز می‌بینیم دولتمردان آمریکایی درحال عینیت بخشی به همان صحبت‌ها هستند.

سردار جوانی افزود: ترامپ تصریح داشت که با ورود به کاخ سفید برجام را پاره خواهد کرد اما وقتی مشخص شد این نوع اقدام آمریکایی‌ها به ضرر آنها تمام خواهد شد و آنها متهم اصلی نقض برجام شناخته می‌شوند، راههای دیگری را جستجو کردند و امروزه به دنبال بر هم زدن برجام با متهم سازی ایران به عدم انجام تعهدات هستند. آمریکایی ها در راستای اجرای این نقشه شیطانی ادعا می‌کنند که طبق برجام امکان بازرسی از مراکز نظامی ایران وجود دارد که مطلبی خلاف واقع است.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه آژانس بین المللی انرژی اتمی صرفاً موظف به بازرسی مراکز هسته‌ای کشورهاست و حقی برای بازدید از مراکز نظامی برای آنها وجود ندارد، عنوان کرد: آژانس بین المللی انرژی اتمی بارها بر این نکته تأکید داشتند که جمهوری اسلامی ایران همکاری‌های لازم را با آنها داشته است.

سردار جوانی با بیان اینکه ادعای جدید نیکی هلی خلاف واقع است و برجام اجازه‌ هیچ‌گونه بازدید از مراکز نظامی ایران را به دیگران نمی‌دهد، خاطرنشان کرد: آمریکایی ها با علم به اینکه می‌دانند جمهوری اسلامی ایران اجازه بازدید از مراکز نظامی‌اش را نخواهد داد اما مدام در خصوص آن حرف می‌زنند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *