حضور شهردار در جلسه سه شنبه شورای شهرقطعی شد/ در انتخاب معاونان شهردار دخالتی نمی کنیم

12:18 - 12 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۵۳۸۰
سخنگوی شورای شهر تهران گفت: حضور شهردار تهران در جلسه روز سه شنبه شورای شهر به منظور ادای سوگند قطعی شد.

حضور شهردار در جلسه سه شنبه شورای شهرقطعی شد/ ادای سوگند نجفی در پارلمان پایتختبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، علی اعطا در نشست خبری که ظهر امروز برگزار شد گفت: حضور محمد علی نجفی در جلسه شورای شهر به منظور ادای سوگند قطعی شده است.

وی افزود: نجفی روز سه شنبه ساعت ٩ صبح در جلسه علنی پارلمان پایتخت حاضر می‌شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به افزایش حساسیت‌ها نسبت به موضوع ایمنی اظهار کرد: بعد از حادثه پلاسکو حساسیت‌ها به موضوع ایمنی افزایش یافته و این حساسیت‌ها در سطوح مختلف است.

وی با اشاره به اعزام مدیران شهری به سفرهای خارجی تصریح کرد: در شورای سوم مصوبه‌ای در رابطه با دستور العمل معاونان و مأموران شهری به سفرهای خارجی وجود داشته و در جلسه امروز شورای شهر تهران نیز دو تن از اعضا برای نظارت بر سفرها انتخاب شدند.

اعطا در خصوص فعالیت کمیسیون‌های شش گانه شورای شهر تهران تصریح کرد: هر یک از کمیسیون‌های شش گانه شورای شهر فعالیت مشخصی داشته و در حال حاضر در هفته دو جلسه کمیسیون‌ها برگزار می شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر مقرر شده کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر در هفته تنها یک جلسه را برگزار کرده تا از این طریق برنامه‌ها مشخص شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران بررسی عملکرد مالی شهرداری در شش ماهه نخست سال 96 را از جمله مهمترین برنامه‌های کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر دانست و خاطر نشان کرد: بررسی عملکرد مالی شهرداری در شش ماهه اول سال در دست بررسی اعضای کمیسیون برنامه و بودجه شورا قرار دارد و به زودی نتیجه بررسی‌های این کمیسیون در صحن علنی شورای شهر تهران قرائت خواهد شد.

اعطا در رابطه با اقدامات صورت گرفته در کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران اذعان کرد: با توجه به اینکه بازگشایی مدارس را در پیش داریم کمیسیون فرهنگی مسائل مرتبط با استقبال از ماه مهر را در دستور کار داشته تا بررسی‌های لازم به منظور چگونگی استقبال از این ماه و آمادگی کامل تمام دستگاه‌ها در دستور کار قرار گیرد.

وی ادامه داد: یکی دیگر از موضوعات در دست بررسی کمیسیون فرهنگی موضوع عدم تخصیص اعتبارات در نظر گرفته شده برای باشگاه فرهنگی و ورزشی آرارات است. متاسفانه بودجه این مجموعه به طور محدود پرداخت شده و تنها 20 درصد اعتبارات به این مجموعه فرهنگی اختصاص یافته است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر اهمیت حمل ونقل عمومی با محوریت مترو در شهر تهران تصریح کرد: با افزایش قطارها مترو می‌توانیم ظرفیت 2 میلیون نفر جابه جایی در روز را به 5 تا 6 میلیون نفر افزایش دهیم و بدون شک با کاهش سرفاصله حرکت قطارها این افزایش جابه جایی ممکن خواهد شد.

اعطا نیاز شهر تهران به 3 هزار واگن جدید را نیازی اساسی دانست و گفت: در حال حاضر برای تکمیل ظرفیت حداکثری مترو نیازمند اضافه شدن سه هزار واگن جدید به خطوط مترو تهران هستیم.

وی از بررسی‌های صورت گرفته به منظور حل مشکلات خط 7 مترو تهران خبر داد و تصریح کرد: اعضای شورای شهر طی بازدیدهایی که از خط 7 مترو تهران داشته‌اند حل مشکلات این خط در دستور بررسی قرار داده و به دنبال برطرف کردن مشکلات این خط مترو هستیم.

اعطا در خصوص اقدامات انجام شده به منظور طرح مسئله کاهش آلودگی هوا در شهر تهران خاطر نشان کرد: هم اکنون طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر تهران در دستور کار کمیسیون محیط زیست قرار گرفته و به زودی نتایج بررسی‌ها اعلام خواهد شد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران افزود: برای حل معضل آلودگی هوا از ظرفیت‌های علمی و مشورتی سمن‌های فعال در حوزه‌های محیط زیست ، ایمنی ، مدیریت بحران و بهداشت بهره خواهیم برد.

وی بررسی وضعیت ستاد شورایاری‌ها را از برنامه های آتی شورای شهر تهران دانست و اذعان کرد: تشکیل ستاد شورایاری‌ها در دستور جلسه آینده شورای شهر قرار خواهد گرفت و اعتقاد ما تقویت هر چه بیشتر ستاد شورایاری‌ها است.

اعطا در رابطه با چرایی تبدیل تفاهم نامه و میثاق نامه قرار است از سوی شهردار تهران در پارلمان شهری قرائت شود اظهار کرد: در ابتدا بحث تفاهم نامه مطرح شد زیرا تعدادی از اعضای شورای شهر معتقد بودند که میثاق نامه یک طرفه بوده و اعضای شورا و شهردار باید با یکدیگر تفاهم نامه همکاری امضا کنند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در جلسات غیر رسمی شورای شهر تهران مسائل موجود در این زمینه مورد بررسی قرار گرفت و اعتقاد ما این بود که باید به سمت تحقق پارلمان محلی حرکت کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا مراسم سوگندنامه شهردار تهران با تأخیر برگزار می‌شود، اظهار کرد: قرار ما این بود که مراسم شروع به کار فعالیت شهردار تهران را با یک سوگند نامه همراه کنیم تا چیزی شبیه به مراسم تحلیف ریاست جمهوری برگزار شود.

اعطا تاکید کرد: بدون شک پیش از تأیید حکم محمد علی نجفی به عنوان شهردار تهران نمی توانستیم مراسم ادای سوگند شهردار تهران را برگزار کنیم وقرار شده نجفی در جلسه روز سه شنبه شورای شهر حضور پیدا کند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران حل معضل کمبود واگن‌های مترو تهران را معضلی ملی دانست و گفت: شورای برای حل مشکل کمبود واگن‌های مترو از دولت و مجلس کمک خواهد گرفت زیرا این معضل در سطح ملی بوده و قادر به حل آن در حوزه شهرداری تهران نیستیم.

وی با بیان اینکه نسبت شورا با شهرداری نسبتی نظارتی است، خاطر نشان کرد: در شورای پنجم تصمیم ما این است که در انتخاب معاونین شهردار دخالتی نداشته باشیم و در این انتخابها شورای تنها نقش نظارتی ایفا خواهد کرد.

اعطا افزود: به لحاظ مشورتی صحبت‌هایی را با شهردار تهران خواهیم داشت اما این طور نیست که فرد و یا افراد خاصی را به شهردار تهران تحمیل کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ارائه گزارش سه ماهه را از جمله برنامه های شورای پنجم شهر تهران اعلام کردو گفت: به زودی گزارش عملکرد سه ماهه را اعلام خواهیم کرد و اصلی‌ترین موضوعات این گزارش دررابطه با موضوعات برنامه و بودجه خواهد بود.

وی از حساسیت‌های اعضای شورای شهر نسبت به سفرهای برون مرزی مدیران شهری خبر داد و اظهار کرد: حساسیت‌های لازم در رابطه با سفرهای مدیران شهری صورت خواهد گرفت تا سفرها متناسب با ضرورت مسائل صورت گیرند.

اعطا با تأکید بر لزوم تقویت شورا یاری‌ها خاطر نشان کرد: شورایاران افرادی پاک دست بوده که ممکن است در میان آنها آسیب‌هایی نیز وجود داشته باشد لازم است در راستای برطرف کردن این آسیب‌ها اقدام شده تا شورا یاری ها با جدیت برنامه ها وا هداف خود را پیش برند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *