کاروان داعش همچنان در مناطق تحت کنترل دولت سوریه است

22:34 - 10 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۴۸۴۰
مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه، وابسته به معارضان می‌گوید کاروان عناصر داعش که قرار بود به شهر «بوکمال» منتقل شوند، همچنان در مناطق کنترل ارتش سوریه است.

به گزارش گروه بین‌الملل ، مرکز دیده‌بان حقوق بشر سوریه موسوم به «المرصد السوری» می‌گوید کاروان عناصر داعش هنوز وارد استان دیرالزور نشده‌اند.

این مرکز عصر جمعه اعلام کرد که کاروان داعش که قرار بود بر اساس توافق بین این گروه تروریستی و جنبش حزب‌الله لبنان، به شهر بوکمال، واقع در شرق سوریه منتقل شود، در مناطق تحت کنترل ارتش این کشور است.

هفته گذشته گروه تروریستی داعش بعد از گذشت نزدیک به یک هفته از حملات مداوم ارتش سوریه و حزب‌الله از سمت غرب این کشور و حملات ارتش لبنان در داخل خاک این کشور، مجبور شد سلاح خود را بر زمین گذاشته و تسلیم نیروهای مقاومت شود.

براساس توافق آتش‌بس، عناصر داعش به همراه خانواده‌هایشان که تعداد آن‌ها کمتر از 400 نفر بودند، در مقابل تحویل پیکرهای مقاومت حزب‌الله و آزادی اسرای مقاومت و همچنین تعیین سرنوشت سربازان لبنانی ربوده شده به دست این گروه تروریستی، به شرق سوریه منتقل شدند.

ولی ائتلاف آمریکا از همان ابتدا با اعلام مخالفت با این توافق که یکی طرف آن حزب‌الله بود، تأکید کرد که به کاروان داعش حمله خواهد کرد.

ائتلاف آمریکا در روز دوم با حمله به مسیر حرکت کاروان داعش، مانع از انتقال آن به شهر بوکمال شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *