رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آمادگی نهاد‌های حمایتی برای دریافت قربانی واجب و مستحب/ بهره گیری از روش‌های نوین برای کمک به حاجیان

9:00 - 09 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۴۲۲۴
نهاد‌های حمایتی برای دریافت نذورات شهروندان در روز عید قربان آمادگی خود را اعلام کرده اند.
دامبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، قربانی کردن یک عبادت مالی است و توصیه زیادی به آن شده است.
 
حاجیان خانه خدا که در ایام حج برای حج تمتع احرام می‌بندند در کنار تمام مناسک انجام داده، در سرزمین منا و در روز دهم ذیحجه قربانی نیز می‌دهند.
 
در کنار قربانی واجب، افراد می‌توانند در روز عید قربان اقدام به قربانی مستحب کرده و از ثواب آن بهره‌مند شوند.
سازمان‌های حمایتی نیز برای دریافت نذورات و قربانی‌های شهروندان در روز غید قربان آمادگی خود را اعلام می‌کنند.
 
سازمان بهزیستی کشور ۱۰ هزار مرکز را برای جمع آوری نذورات مردمی در روز عید قربان در نظر گرفته و شهروندان می‌توانند قربانی‌های خود را در اختیار مراکز این سازمان قرار دهند. کمیته امداد امام خمینی (ره) و بسیاری از خیریه‌ها نیز در روز عید قربان برای جمع آوری نذورات اعلام آمادگی کرده اند.
 
نذورات جمع آوری شده در همان روز و یا نهایتا تا فردای روز عید قربان در اختیار نیازمندان قرار می‌گیرد.
 
محمد علی کوزه گر، سرپرست مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور در رابطه با برنامه‌های بهزیستی در روز عید قربان می‌گوید: سازمان بهزیستی کشور در روز عید قربان با ۱۰ هزار پایگاه آماده جمع آوری نذورات مردمی خواهد بود.
 
وی می‌افزاید: مراکز مجاز سازمان بهزیستی کشور برای دریافت نذورات و قربانی‌های مردم اعلام شده و در کنار آن، شماره حسابی نیز اعلام شده که شهروندان می‌توانند وجوه نقد خود را به آن حساب وارد کرده و متولیان بهزیستی به طور مستقیم اقدام به خرید دام و توزیع گوشت آن در میان جامعه هدف سازمان کنند.
 
سرپرست مشارکت‌های مردمی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به آمادگی مراکز نگهداری از معلولان، مراکز نگهداری از کودکان و سایر مراکز تحت نظر سازمان بهزیستی برای دریافت نذورات مردمی در روز عید قربان می‌گوید: تمام مراکز زیر مجموعه سازمان بهزیستی کشور نیز آمادگی لازم برای دریافت نذورات شهروندان را دارند.
 
کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز روش‌های مختلفی را برای دریافت نذورات شهروندان در نظر گرفته است.
 
ابوالقاسم رستگار، مدیرکل انفاقات، صدقات و امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد در این رابطه می‌گوید: پایگاه‌های مختلفی از سوی کمیته امداد برای دریافت نذورات شهروندان در نظر گرفته شده و مردم می‌توانند به این پایگاه‌ها مراجعه کنند.
 
وی می‌افزاید: شهروندان می‌توانند علاوه بر اهدا دام زنده خود به پایگاه‌های کمیته امداد در سراسر کشور از روش‌های دیگر نیز استفاده کنند. یکی از روش‌ها این است که پس از ذبح قربانی، نذورات به صورت بسته بندی در اختیار پایگاه‌های امداد قرار گرفته و در روش دیگر شهروندان می‌توانند هزینه خرید دام را به حساب تعیین شده از سوی امداد واریز کنند.
 
مدیرکل انفاقات، صدقات و امور اجرایی مشارکت‌های مردمی کمیته امداد با اشاره به فراهم بودن شرایط به منظور دریافت نذورات حاجیان حاضر در سرزمین وحی می‌گوید: زائران سرزمین وحی نیز می‌توانستند قبل از سفر هزینه خرید دام را در اختیار کمیته امداد قرار دهند.
 
علاوه بر سازمان بهزیستی و کمیته امداد، خیریه‌های دارای مجوز نیز می‌توانند در روز عید قربان نذورات شهروندان را جمع آوری و در اختیار نیازمندان قرار دهند.
 
نهاد‌های حمایتی در سال‌های اخیر با بهره مندی از روش‌های نوین سعی در آسان کردن مسیر دریافت نذورات حاجیان داشته و تا حدود زیادی نیز در این مسیر موفق بوده اند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *