"هند" به صادرکننده انحصاری جنگنده های اف 16 تبدیل می شود

14:30 - 10 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۴۲۲۱
رئیس بخش توسعه تجاری شرکت آمریکایی لاکهید مارتین اعلام کرد این شرکت به دنبال تبدیل هند به صادر کننده انحصاری جنگنده های اف 16 در جهان است.

به گزارش سرویس بین الملل راندال ال هوارد در سخنانی که در شبکه خبری زی نیوز هند منتشر شد افزود: شرکت لاکهید مارتین قصد دارد کارخانه تولید جنگنده های اف 16 را به هند منتقل کند.
شرکت های لاکهید مارتین امریکا وساب سوئد برای بدست آوردن قرارداد تولید 100 جنگنده تک موتوره برای نیروی هوایی هند با یکدیگر در حال رقابت هستند.

یک مقام دولتی هند گفت که دولت هند در چند روز آینده درخواستی رسمی به شرکت های ساب و لاکهید مارتین برای اعلام پیشنهادهایشان برای نحوه تولید و طراحی جنگنده ها در هند ارائه می دهد.

در سیاست جدید همکار راهبردی و ساخت هند که بر اساس آنها یک تولید کننده خارجی با شرکت های داخلی هند در تولید جنگنده ها در هند همکار خواهد شد، دولت هند قصد دارد صنعت هوایی داخلی را گسترش دهد.

درحالی که شرکت لاکهید مارتین شرکت هندی' تاتا ادوانس سیستم' را برای همکاری در تولید جنگنده های اف 16 انتخاب کرده است، شرکت سوئدی ساب هنوز هیچ همکار هندی را برای تولید جنگنده های گریپن ای در هند معرفی نکرده است.

پیشنهاد انتقال کامل خط تولید جنگنده های اف 16 به هند با سیاست های 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری امریکا مبنی بر  اول امریکا مغایرت دارد اما به گفته 'هوارد' بدست آوردن توافق با هند در تولید جنگنده های اف 16 میلیارد ها دلار ارزش دارد که به حفظ هزاران شغل در امریکا کمک می کند.

دولت هند در لایحه بودجه سال 2017-2018 اعتبارات بخش دفاعی و نظامی را 5.6 درصد افزایش داده است.
هند قرار است تا سال 2021 ، 620 میلیارد دلار در بخش دفاعی هزینه کند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند تلاش می کند تا طرح جاه طلبانه 'ساخت هند' را که یکی از اهداف آن مدرنیزه کردن ارتش این کشور است را گسترش دهد.

بر اساس این طرح،دولت 250 میلیارد دلار بودجه برای صنعت داخلی نظامی هند برای تولید جنگنده و زیردریایی در نظر گرفته است .

هند به عنوان یکی از بزرگترین کشورهای وارد کننده اسلحه در جهان با سرمایه گذاری گسترده در صنایع نظامی ،در نظر دارد به بزرگترین صادرکننده تجهیزات نظامی درجهان تبدیل شود.
هند 15 نوع سلاح از جمله موشک های هوا به هوا استرا، موشک زمین به زمین ' پراهار'، جنگنده های سبک،



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *