رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امتناع سربازان ارتش بلغارستان از تیراندازی به اهداف روسی

0:08 - 07 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۳۷۱۷
نیروهای ارتش بلغارستان در رزمایش نیروهای ناتو که در ماه ژوئن در رومانی برگزار شده بود ابتدا از تیراندازی به طرف اهداف با علائم روسی خودداری کردند

به گزارش گروه بین‌الملل ،سربازان ارتش بلغارستان در طی یک عملیات نظامی ناتو در رومانی از تیراندازی به اهدافی که بر روی آنها علائم روسی وجود داشت، امتناع کردند.

نیروهای ارتش بلغارستان در رزمایش نیروهای ناتو که در ماه ژوئن در رومانی برگزار شده بود ابتدا از تیراندازی به طرف اهداف با علائم روسی خودداری کردند وپس از پاک کردن علائم روسی و عذرخواهی از آنها به عملیات نظامی در این رزمایش ادامه دادند.


این رزمایش که سربازانی از 11 کشور عضو ناتو از کشورهای آلبانی، بلغارستان، انگلیس، یونان، اسپانیا، لتونی، هلند، لهستان، رومانی و آمریکا حضور داشتند رسما پس از تغییر اهداف و رنگ کردن علائم روسی بر روی اهداف شروع شد.


همچنین سربازهای بلغاری در سال گذشته از شرکت در تشکیل ناوگان دریای سیاه امتناع کردند بخاطر اینکه هدف رزمایش آن ناوگان در مقابله با روس ها بود. این پروژه رزمایش نظامی بخاطر مخالفت بلغارستان اجرا نگردید.
ناتو پس از بروز مساله اوکراین بطور مرتب رزمایش نظامی را در دریای سیاه در سواحل بلغارستان و رومانی انجام می دهد.


نیروهای ناتو و کشورهای طرح مشارکت برای صلح از جمله در 25 تیرماه سال 96 نیز رزمایشی را با هدف تبادل تجارب نظامی شروع کردند.


این رزمایش که در آن حدود 500 سرباز از نیروهای پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) و کشورهای عضو 'طرح مشارکت برای صلح' شرکت داشتند، در حضور 'پتر پاول' مقام ارشد ناتو و 'کلاوس یوهانیس' رئیس جمهوری رومانی، با هدف هماهنگی نیروها و تبادل تجارب نظامی برگزار شد.


در چارچوب این رزمایش که در منطقه چینکو در شمال غربی رومانی برگزار شده است، سربازانی از کشورهای رومانی، آمریکا، اوکراین، ارمنستان و کرواسی که از حمایت هواپیماهای آمریکایی و رومانیایی برخوردار بودند با شلیک گلوله از سلاح های گرم تمرینات دو روزه را آغاز کردند.


همچنین رزمایش نظامی 'صابر نگهبان 2017' نیز بیستم تیرماه امسال با شرکت 25 هزار سرباز از ارتش های بیش از 20 کشور از جمله ارتش صربستان در بلغارستان آغاز شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *