بیانیه نمایندگی آمریکا بعد از دیدار نیکی هیلی با یوکیا آمانو

21:03 - 01 شهريور 1396
کد خبر: ۳۴۲۱۷۵
در این بیانیه آمده است: نماینده آمریکا برای ملاقات با مقامات آژانس و درباره گفتگو برای راستی آزمایی پایبندی ایران به توافق هسته‌ای مندرج در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت به وین سفر کرد.

به گزارش گروه بین الملل ،نمایندگی آمریکا در سازمان ملل پس از پایان دیدار نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در وین نوشت: نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل امروز با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی دیدار کرد.


در این بیانیه آمده است: خانم هیلی پیام حمایت قوی آمریکا از ماموریت آژانس را منتقل کرده و بیان داشته است که یک اژانس قوی و معتبر در راستای منافع امنیت ملی آمریکا می‌باشد. این بیانیه افزود: وی همچنین از تخصص فنی آژانس و اعتبار آن حرفه‌ای و جدی بودن در نظارت و راستی آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران تجمید کرد.


در این بیانیه اعلام شد: نیکی هیلی و مدیرکل آژانس در مورد نگرانی درباره تضمین پایبندی ایران به تعهداتش گفتگو کردند، باتوجه به اینکه گزارش‌های آژانس صرفا می‌تواند در مورد تاسیسات هسته‌ای که به آن‌ها دسترسی دارد صادق باشد. این بیانیه افزود: آن‌ها همچنین در مورد اهمیت جلوگیری از بهره برداری ایران از ابهامات موجود در توافق هسته‌ای بحث کردند. در پایان این بیانیه امده است: خانم هیلی بر اراده آمریکا برای تضمین تامین منابع مورد نیاز آژانس بین المللی انرژی اتمی برای راستی آزمایی فعالیت‌های هسته‌ای ایران مجددا تاکید کرد.


دیدار نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل با یوکیا آمانو و دیگر مقامات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که بعدازظهر امروز چهارشنبه در مقر آژانس در وین پشت در‌های بسته آغاز شده بود عصر امروز پس از سه ساعت پایان یافت.

 

منبع:خبرگزاری صدا و سیما

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *