اعزام نیروهای نظامی خصوصی به "جنگ افغانستان" غیرقانونی است

11:04 - 31 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۱۳۹۴
احمد سعیدی، با کارشناس مسایل سیاسی انتقاد از سیاست های «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا، تصمیم برای اعزام شرکت‌های نظامی خصوصی به جنگ افغانستان را غیرقانونی دانست.

به گزارش سرویس بین الملل احمد سعیدی کارشناس مسایل سیاسی، با انتقاد از سیاست های دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا، تصمیم برای اعزام شرکت‌های نظامی خصوصی به جنگ افغانستان را غیرقانونی دانست.

دیپلمات سابق افغانستان در پاکستان در یادداشتی برای خبرگزاری آناتولی، دلیل کوتاهی در اعلام استراتژی ترامپ برای افغانستان را خودداری شماری از مشاوران وی عنون می کند.

به گفته وی، این مشاوران ترامپ، شرکت های نظامی خصوصی یا شرکت‌های اسلحه سازی دارند و خواستار بستن قرارداد برای شرکت در جنگ افغانستان هستند.

سعیدی افزود: واشنگتن می‌داند که نبرد افغانستان طولانی ترین جنگ در تاریخ آمریکا بوده و در شرایط کنونی با گذشت زمان، فراگیرتر و خونین تر می‌شود و امیدی به پایان آن نیست.اما تأکید کرد که با توجه به توافقنامه امنیتی میان کابل و واشنگتن، حضور شرکت های خصوصی نظامی در جنگ افغانستان هیچ‌گونه توجیه حقوقی و قانونی ندارد.

بر اساس تازه ترین جزییات از استراتژی جدید امریکا در افغانستان که روز یکشنبه برخی از رسانه های آمریکایی آن را منتشر کردند، آمریکا قصد دارد چهار هزار نیروی نظامی جدید به افغانستان اعزام کند.

از سوی دیگر، منابع معتبر غیررسمی گفتند که ترامپ، امور آموزشی و نظامی ارتش آمریکا در افغانستان را با هزینه سالانه ۱۰ میلیارد دلار، به دو شرکت «دانیاکورپ» و «بلک واتر» برای مدت 2 سال واگذار خواهد کرد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *