امنیت "پاکستان" وابسته به ثبات افغانستان است

23:23 - 29 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۶۸۹
نخست وزیر پاکستان در ملاقات با فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا گفت: امنیت در افغانستان از هر لحاظ به نفع پاکستان است زیرا نا‌امنی در این کشور بیش از همه جا بر پاکستان تأثیر می‌گذارد.

به گزارش سرویس بین الملل شاهد‌ خاقان‌ عباسی نخست وزیر پاکستان در ملاقات با جوزف وتل فرمانده ستاد مرکزی ارتش آمریکا گفت: امنیت در افغانستان از هر لحاظ به نفع پاکستان است زیرا نا‌امنی در این کشور بیش از همه جا بر پاکستان تأثیر می‌گذارد.

وی افزود: اسلام‌آباد سعی دارد نقش مثبت خود را برای برقراری صلح در افغانستان ایفا کند زیرا امنیت پاکستان وابسته به ثبات در افغانستان است.
عباسی با ابراز نگرانی از نفوذ داعش در افغانستان گفت: این گروه تروریستی برای همه کشورهای همسایه خطرناک است.

به گزارش رادیو پاکستان،شاهد خاقان عباسی در این دیدار از عزم پاکستان برای حمایت از مردم افغانستان خبر داد.
جوزف وتل هم در این دیدار گفت: پاکستان نقش مهمی در برقراری صلح افغانستان دارد.

وی افزود: آمریکا به خوبی اهمیت پاکستان در مبارزه با تروریسم و صلح و ثبات در افغانستان را درک و برای روابط خود با اسلام‌آباد اهمیت زیادی قائل است.
ژنرال جوزف وتل که سرپرستی هیأت آمریکایی را به عهده دارد از منطقه عملیاتی ارتش پاکستان در وزیرستان

شمالی و مرز افغانستان بازدید به عمل آورد.
فرماندهان ارتش پاکستان با ارائه گزارش جوزف وتل را از عملیات مبارزه با تروریسم در وزیرستان شمالی به ویژه مرز افغانستان آگاه کردند.

یکی دیگر از برنامه‌های هیأت آمریکایی بازدید از مناطق قبایلی و نحوه بازسازیی و بازگشت مردم محلی به خانه‌های خود بود.

ژنرال جوزف وتل از مدرسه متعلق به ارتش در میرانشاه مرکز وزیرستان شمالی نیز بازدید به عمل آورد و با برخی دانش‌آموزان این مدرسه ملاقات کرد.

جوزف وتل ضمن بازدید از وزیرستان شمالی گفت هماهنگی بین پاکستان و افغانستان برای برقراری امنیت در مرز مشترک اهمیت زیادی دارد که آمریکا روی این موضوع تأکید می‌کند.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که «ژنرال جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا به اعضای کنگره این کشور گفت: پاکستان در سال 2016 به طور موثر علیه شبکه حقانی وارد عمل نشده به همین دلیل بخشی از کمک مالی به این کشور که 350 میلیون دلار است لغو می‌شود.

واشنگتن در حالی کمک مالی به ارتش پاکستان را لغو می‌کند که مقامات آمریکایی برای تعیین استراتژی خود در قبال پاکستان دچار اختلاف هستند همین موضوع تصمیم برای ادامه کمک مالی به این کشور و پیشبرد استراتژی تازه در افغانستان را پیچیده می‌کند.

از چندی پیش پاکستان و آمریکا بر سر مبارزه با تروریسم به ویژه اقدام علیه طالبان افغانستان و شبکه حقانی دچار اختلاف می‌باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *