آیفون در نسخه iOS ۱۱ از شما اثر انگشت نمی‌خواهد/ یازده مورد از ویژگی‌های اندروید O/ فروش بیشترین گوشی اندروید مربوط به کدام کمپانی است؟

15:58 - 28 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۵۱۳
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
قفل آیفون در مواقع اضطراری بدون نیاز به اثر انگشت باز می‌شود،اسپیکر هوم‌پاد اپل در تعداد محدود عرضه می‌شود و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

به گزارش خبرنگارگروه فضای مجازی ، قفل آیفون در مواقع اضطراری بدون نیاز به اثر انگشت باز می‌شود،اسپیکر هوم‌پاد اپل در تعداد محدود عرضه می‌شود و ... از جمله اخباری است که بسته فناوری میزان امروز به آن پرداخته است.

 

جزئیات را در ادامه بخوانید...

 

قفل آیفون در مواقع اضطراری بدون نیاز به اثر انگشت باز می‌شود

ایسنا:آخرین نسخه سیستم عامل آیفون برای باز کردن قفل دستگاه در مواقع اضطراری از شما اثر انگشت نمی‌خواهد.

همزمان با معرفی سیستم عامل جدید شرکت "اپل" موسوم به "iOS 11" مشخص شد که باز کردن قفل دستگاه در حالت "SOS" نیاز به اثر انگشت ندارد.

"اپل" در "iOS 11" یک ویژگی اضطراری (SOS) راه اندازی خواهد کرد که نه تنها به کاربران راهی سریع برای تماس با پلیس را فراهم می‌کند، بلکه کاربران می‌توانند سیستم شناسایی اثر انگشت "Touch ID" آیفون خود را نیز غیرفعال کنند.

ویژگی امنیتی "iOS 11" از اجبار کاربر به استفاده از اثر انگشت خود برای باز کردن آیفون جلوگیری می‌کند. این قابلیت هنگامی که "آیفون 8" وارد بازار شود مهمتر خواهد شد.

در آخرین نسخه عمومی بتا "iOS 11"، تسترها می‌توانند ویژگی‌های اضطراری "SOS" را از طریق تنظیمات آیفون فعال کنند. پس از فعال شدن، کاربران می‌توانند دکمه قفل/قدرت را پنج بار به سرعت فشار داده و با صفحه ای مواجه شوند که گزینه‌هایی را برای برقراری تماس با پلیس، خاموش کردن دستگاه و لغو دستور به صورت خودکار مشاهده کنند.

با این حال، بالا آمدن گزینه برای تماس با پلیس تنها چیزی نیست که ویژگی اضطراری "SOS" قادر به آن خواهد بود، بلکه فعال کردن آن و لمس گزینه لغو، حسگر اثر انگشت را نیز غیر فعال خواهد کرد.

به ادعای "اپل"، امکان جدید "iOS 11" سریعتر و ایمن‌تر است، چرا که در مواقع اضطرار همچون ربوده شدن یا از این دست اتفاقات، دیگر امکان سو استفاده از دستگاه شما برای دیگران میسر نخواهد بود.

با غیر فعالسازی حسگر اثر انگشت به این شیوه، دیگر در هنگام ربوده شدن و موارد مشابه، امکان باز کردن و دسترسی به اطلاعات به صورت فیزیکی وجود نخواهد نداشت و تنها راه باز کردن قفل گوشی ورود رمز عبور خواهد بود.

به نظر می‌رسد غیر فعالسازی اثر انگشت در حالت اضطراری به شایعات نزدیک به حقیقتی که در مورد استفاده از فناوری تشخیص چهره در "آیفون 8" پیچیده است نیز سرایت یابد.

در حالی که فناوری تشخیص چهره تحت عنوان "Face ID" می‌تواند راحتی بیشتری برای کاربران فراهم کند، ممکن است منجر به خطرات بیشتر امنیتی شود.

به جای این که در مواقع سو استفاده از اطلاعات، کاربر را مجبور کنند تا انگشت خود را روی حسگر اثر انگشت بگذارد، کاربر غیر مجاز می‌تواند آن را به راحتی در مقابل صورت صاحب گوشی بگیرد.

به همین ترتیب، ویژگی اضطراری "SOS" احتمالا شناسایی صورت را غیرفعال خواهد کرد و کد عبور را به عنوان تنها گزینه برای دسترسی به آیفون در نظر گرفته خواهد گرفت.

 

 

اسپیکر هوم‌پاد اپل در تعداد محدود عرضه می‌شود

از زمانی که خبر ساخت اسپیکر HomePod اپل ، توسط این شرکت منتشر شد، توجهات زیادی را به خود معطوف کرد و بحث ها و بررسی های این اسپیکر در میان کاربران فضای مجازی به داغ ترین بحث ها تبدیل شد.

هرچند که بر اساس گزارش ها اخیر ، گویا شرکت اپل فعلا توانایی ساخت تعداد انبوه این اسپیکر را ندارد و احتمالا تا انتهای سال 2017 تعداد محدودی از این اسپیکر عرضه خواهد شد.

بر اساس این گزارش ها که هنوز به طور رسمی توسط شرکت اپل تایید نشده اند، شرکت سازنده اسپیکر هوم پاد تا پایان سال 2017 ، تنها 500 هزار نسخه از آن را عرضه خواهد کرد و عرضه انبوه آن به اوایل یا اواسط سال 2018 موکول خواهد شد.

گفتنی است که اسپیکر هوم پاد به شکل ناخواسته برای شرکت اپل مشکلاتی نیز به همراه داشته است؛ از جمله اینکه بسیاری از هکرها با دسترسی به اطلاعات سخت افزاری این اسپیکر به مشخصات ساخت و اطلاعات سخت افزاری گوشی هوشمند آیفون 8 شرکت اپل دست یافتند و باعث شدند که از هیجان و جذابیت مراسم رونمایی این گوشی کاسته شود.

در ادامه تصویری از اسپیکر هوم پاد شرکت اپل مشاهده می‌کنید :

 

 

اتصال «موبایل و تبلت به میکروسکوپ و تلسکوپ» ممکن شد

تسنیم:طرح «آداپتور اتصال انواع موبایل وتبلت به میکروسکوپ، تلسکوپ و انواع وسایل اپتیکی» که توسط یکی از صاحبان ایده ایرانی اختراع شده، وسیله‌ای است که در علم پزشکی یا دیگر علومی که از چشم غیر مسلح برای دیدن استفاه می‌شود، کاربرد دارد.

این دستگاه ابداعی در کنار وسیله اپتیکی نصب می‌شود و تبلت را به وسیله عکسبرداری یا فیلم‌برداری و سپس به اشتراک‌گذاری تبدیل می‌کند.

محمد صبوری در ارتباط با این ابداع با اشاره به اینکه هنگام استفاده از وسایل اپتیکی، صرفا یک نفر قابلیت دیدن صحنه را از پشت عدسی چشمی دارد در حالیکه ممکن است برخی موارد، صحنه دیده شده توسط وسیله اپتیکی با دیگران به اشتراک گذاشته شود تا از نظرات آنها نیز استفاده شود، گفته است که «این صحنه می‌تواند از یک لام پزشکی تا اجرام آسمانی متفاوت باشد.»

به گفته وی این دستگاه قابلیتی به موبایل یا تبلت می‌دهد تا در کنار وسایل اپتیکی نصب شوند و پس از تنظیمات مربوطه قابلیت عکسبرداری یا فیلمبرداری از صحنه را داشته باشند.

وی همچنین درباره هدف از این اختراع عنوان کرده است که «هدف اصلی طراحی و ساخت دستگاهی ارزان قیمت بوده است که بر روی وسایل اپتیکی(تلسکوپ، میکروسکوپ و...) نصب شود و گجتها را تبدیل به دوربین عکسبرداری و فیلمبرداری با مونیتور بزرگ کند.»

ظاهرا براساس ادعای صبوری، تاکنون هیچگونه نمونه مشابهی که در آن از تبلت برای فیلمبرداری و عکسبرداری روی میکروسکوپ یا سایر وسایل اپتیکی استفاده شده باشد، وجود ندارد.

این دستگاه از سه قسمت فلزی تشکیل شده که اولی به‌صورت تسمه بدور چشمی وسیله اپتیکی قرار گرفته و به‌وسیله پیچ محکم می‌شود؛ قسمت ال شکل دوم با یک پیچ و مهره مربعی به تسمه متصل شده و دارای شیاری برای تنظیم فاصله کانونی دوربین گجت با چشمی است.

همچنین قسمت پایینی این تکه دارای هسته مغناطیسی است که نهایتا به صفحه فلزی چسبانده شده و به پشت گجت میچسبد.

توضیح این طرح روی شکل و نمودار به شرح زیر است:

 

 

معرفی یازده مورد از ویژگی‌های اندروید O

کلیک:احتمالا گوگل هفته آینده از جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید O رونمایی می‌کند. یازده مورد از مهم‌ترین ویژگی‌های این نسخه از سیستم عامل اندروید را در ادامه با هم مرور می کنیم.

طبق اطلاعات منتشر شده، گوگل احتمالا هفته آینده (به احتمال زیاد ۳۰ مرداد) از جدیدترین نسخه اندروید یعنی اندروید O رونمایی می‌کند. اندروید O هشتمین نسخه اندروید بوده و از نظر عملکرد، ویژگی‌ها و ظاهر، تغییرات قابل توجهی نسبت به نسخه‌های قبلی پیدا کرده است.

در صورتی که این نسخه از اندروید هفته آینده رونمایی شود، ابتدا برای گوشی‌های پیکسل گوگل عرضه می‌شود و پس از عرضه این نسخه از اندروید برای وسایلی که توسط گوگل تولید و عرضه شده‌اند، به‌تدریج برای سایر گوشی‌ها نیز عرضه خواهد شد. در این مطلب قصد داریم به بیان یازده مورد از ویژگی‌های این نسخه از اندروید بپردازیم. با ما همراه باشید.

1-نمایش درصد شارژ باتری در نوار وضعیت

در نسخه‌های قبلی اندروید، نمایش یا عدم نمایش درصد شارژ باتری در نوار وضعیت به انتخاب کاربر بود و کاربران باید برای نمایش این مورد، گزینه‌ای را در بخش Battery تنظیمات گوشی فعال می‌کردند؛ اما گوگل در جدیدترین نسخه اندروید، این گزینه را حذف کرده است و درصد شارژ باتری همیشه در نوار وضعیت نمایش داده می‌شود.

2-بوت شدن سریع‌تر گوشی در هنگام روشن شدن آن و بهبود عمر باتری و عملکرد کلی گوشی در اجرای اپلیکیشن‌ها

3-ایجاد علامت نوتیفیکیشن روی آیکون اپلیکیشن‌ها

در این نسخه از اندروید، علامت نوتیفیکیشن روی ایکون یک اپلیکیشن به معنای این است که نوتیفیکیشن‌هایی توسط آن اپلیکیشن ایجاد شده‌اند و شما می‌توانید با لمس اپلیکیشن مورد نظر خود برای چند ثانیه، نوتیفیکیشن‌های آن را مشاهده کنید.

4-ایجاد تغییراتی در دسته‌بندی بخش تنظیمات گوشی به منظور مرتب‌تر شدن آن‌ها و قرار گرفتن چند بخش از تنظیمات در یک گروه

ویژگی تصویر در تصویر

یکی از قابلیت‌های جالب اندروید O ویژگی تصویر در تصویر است که کاربران با استفاده از آن می‌توانند هنگامی که در حال استفاده از یک اپلیکیشن یا انجام کار دیگری هستند، هم‌زمان فیلم تماشا کنند یا با دوستان خود گفتگوی تصویری داشته باشند. هنگام فعال کردن این ویژگی، کادری که فیلم در آن نمایش داده می‌شود، درست در بالای آنچه که در پس‌زمینه در حال نمایش است، قرار می‌گیرد؛ مثلا هنگامی که در حال گفتگوی تصویری با دوستان خود هستید، می‌توانید تقویم را نیز هم‌زمان برای بررسی برنامه و کارهای خود مشاهده کنید.

5-به‌ تاخیر انداختن زمان نمایش نوتیفیکیشن‌ها

یکی دیگر از قابلیت‌های جالب جدیدترین نسخه اندروید، امکان به‌ تاخیر انداختن زمان نمایش نوتیفیکیشن‌ها است. اگر از اپلیکیشنی استفاده می‌کنید که نوتیفیکیشن‌های زیادی دارد، این ویژگی می‌تواند کمک زیادی به شما کند؛ شما با استفاده از این ویژگی می‌توانید بدون نیاز به فعال کردن حالت Do Not Disturb در گوشی خود، نوتیفیکیشن‌ها را برای مدت‌زمان مشخصی بی‌صدا کنند.

چنانچه می‌خواهید تمام نوتیفیکیشن‌های مربوط به یک اپلیکیشن را غیرفعال کنید، ابتدا باید روی آن‌ها به سمت راست سوایپ کنید، سپس با لمس آیکون تنظیمات، همه آن‌ها را غیرفعال کنید.

6-ویژگی Smart Text Selection

یکی از ویژگی‌های کاربردی هشتمین نسخه اندروید، ویژگی Smart Text Selection است. کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند نام‌های مختلف از جمله نام و نام‌خانوادگی افراد را راحت‌تر هایلایت و انتخاب کنند. برای استفاده از این ویژگی تنها کافی است نام مورد خود را لمس کنید و انگشت خود را برای چند ثانیه روی آن نگه دارید. این ویژگی تقریبا برای هر نامی از جمله نام‌های تجاری قابل استفاده است. البته در حال‌حاضر کاربران برای استفاده از این ویژگی باید نشانگر کوچکی را که در کنار نام وجود دارد، لمس کنند و بکشند تا نام مورد آن‌ها هایلایت شود.

7-ابزار Smart Text Selection

در صورت استفاده از ویژگی، می‌توانید شماره‌تلفن یا آدرسی را سریع هایلایت کنید و پس از آن میانبری برای دسترسی به مرتبط‌ترین اپلیکیشن‌ها نمایش داده می‌شود؛ به عنوان مثال اگر آدرسی را انتخاب کنید، میانبر اپلیکیشن گوگل مپ برای شما نمایش داده می‌شود.

8-ویژگی Google Play Protect

این ویژگی باعث می‌شود اپلیکیشن‌های دریافت شده برای اطمینان از عدم وجود خطاهای امنیتی در آن‌ها، اسکن شوند. خطاهای امنیتی می‌توانند به دستگاه شما آسیب بزنند و حتی می‌توانند امنیت و حریم‌خصوصی شما را نیز در معرض خطر قرار دهند.

9-ویژگی auto fill

کاربران با استفاده از این ویژگی می‌توانند بدون نیاز به تایپ کردن رمز عبور و نام کاربری خود، وارد اپلیکیشن‌ها یا سرویس‌های ایجاد شده بر پایه وب شوند. ویژگی auto fill فیلدهای لازم برای ورود به اپلیکیشن‌ها و سرویس‌ها را به صورت خودکار پر می‌کند. این ویژگی از اطلاعاتی که کاربران برای ورود به مرورگر گوگل‌کروم ذخیره کرده‌اند، استفاده می‌کند. در صورتی که برای ورود به سایت‌ها و سرویس‌های مختلف، رمزهای عبور مختلفی تعیین کرده‌اید، این ویژگی می‌تواند کار شما را بسیار راحت کند.

10-ویژگی Treble

ظاهرا در اندروید O، کاربران گوشی‌هایی که توسط گوگل تولید نشده‌اند (مانند گوشی‌های سامسونگ و ال‌جی)، می‌توانند گوشی‌های خود را با استفاده از ویژگی جدیدی تحت‌عنوان “Treble” سریع‌تر به نسخه جدید اندروید به‌روز‌رسانی کنند.

یکی از مشکلات سیستم‌عامل اندروید این است که نسخه‌های جدید آن برای گوشی‌هایی که توسط گوگل تولید نشده‌اند، خیلی دیر عرضه می‌شوند و حتی ممکن است چند ماه پس از انتشار آن‌ها، برای گوشی‌هایی غیر از گوشی‌های خود گوگل عرضه شوند. حتی ممکن است نسخه‌های جدید برای برخی از گوشی‌ها اصلا منتشر نشوند. طبق آمار منتشر شده در روز ۸ اوت (۱۷ مرداد)، در‌حال‌حاضر تنها ۱۳٫۵ درصد از گوشی‌های اندرویدی دارای اندروید ۷ نوقا هستند و تنها ۱٫۲ درصد از گوشی‌های اندرویدی دارای جدیدترین نسخه منتشر شده اندروید یعنی اندروید ۷٫۱ هستند.

چندین سال است که گوگل ادعا می‌کند در حال برطرف کردن این مشکل است؛ اما تاکنون نتوانسته است راه‌حل مناسبی برای این مشکل ارائه کند. حال باید دید ویژگی Treble می‌تواند این مشکل همیشگی اندروید را برطرف کند یا نه.

1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8

 سامسونگ Galaxy S8 در Q2 2017 بیشترین فروش را در بین گوشی های اندرویدی داشت

زوم تک:تنها رقیب واقعی گوشی پرچمدار سامسونگ، گوشی های آیفون اپل می باشد بنابراین جای تعجبی نیست که Galaxy S8 در میان گوشی های هوشمند اندرویدی ۲۰۱۷، محبوب ترین گوشی امسال باشد… . اما بهتر است بگوییم که یکی از محبوب ترین گوشی های اندرویدی در نیمه ی دوم سال ۲۰۱۷ شده است، زیرا نظر طرفداران کمپانی های دیگر در مورد گوشی های معرفی شده در طول ۲۰۱۷ شاید متفاوت باشد که ما از نظر خودمان S8 را برترین گوشی سال می دانیم.

جدیدترین تحقیقات و استراتژی تحلیلگران نشان می دهد که ۱۹ میلیون دستگاه از گوشی های هوشمند Galaxy S8 و Galaxy S8+ در سراسر جهان عرضه شده است که واقعا رقم قابل توجهی به حساب می آید و این آمار نشان می دهد که این دو گوشی هوشمند اندرویدی یکی از بهترین گوشی های هوشمند در دنیای اندروید به حساب آمده است.( در Q2 2017 )

اما گوشی آیفون ۷ اپل بعداز پرچمدار سامسونگ در جهان، محبوب ترین گوشی هوشمند با میزان عرضه ی ۱۶.۹ میلیون دستگاه در سراسر جهان به حساب می آید اما برادر بزرگتر آن، یعنی آیفون ۷ پلاس در آمار Q2، با ۱۵.۱ میلیون عرضه در رتبه ی سوم قرار دارد.

مدل های آیفون ۷ اپل، ۸.۹ درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده اند، در حالی که Galaxy S8 و Galax S8+ تنها ۵.۳ درصد از کاربران را به سمت خود جذب کرده اند! با همه ی این تفاسیر می توانیم بگوییم که آیفون غول دنیای گوشی های هوشمند به حساب می آید.

در رده های بعدی، گوشی هوشمند شیائومی Redmi 4A با ۵.۵ میلیون دستگاه عرضه شده در سراسر جهان بر اساس آمار Q2 که ۱.۵ درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داده است، قرار دارد. ظاهرا، شیائومی در حال حاضر چهارمین کمپانی بزرگ به عنوان فروشنده ی گوشی های هوشمند در چین می باشد که واقعا تا کنون پیشرفت فوق العاده ای را از خود نشان داده است.

 

 

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *