رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فردا؛ پس از سخنرانی رئیس جمهور رای اعتماد به وزرا انجام می‌شود

12:21 - 28 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۴۰۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: فردا یکشنبه پس از سخنرانی رئیس جمهور در صحن علنی رای اعتماد به وزرا انجام می‌شود.

نعمتیبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی ، بهروز نعمتی در حاشیه جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در جمع خبرنگاران گفت: با توجه به اینکه هئیت رئیسه مجلس تصمیم بر این گرفت که در واقع هر چه مختصر‌تر و با برنامه دقیقی کار رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی را انجام دهد لذا با این حال ما فکر می‌کنیم بررسی صلاحیت چند وزیر به فردا یکشنبه کشیده شود.

وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در جلسه فردای مجلس افزود: فردا یکشنبه پس از سخنرانی رئیس جمهور در صحن علنی رای اعتماد به وزرا انجام می‌شود.

نعمتی با اشاره به اقدامات هئیت رئیسه برای سهولت رای اعتماد به وزرا بیان داشت: هئیت رئیسه مجلس در این رابطه تصمیم گرفت که در دو بال شرقی و غربی صحن صندوق‌هایی را برای اخذ آرا و همچنین شش میز را در پشت سکوی هئیت رئیسه برای شمارش آرا تعبیه کند که برای هر سه وزیر یک میز به انجام فعالیت می‌پردازد.

سخنگوی هئیت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین از هر فراکسیون سیاسی مجلس یک نفر به عنوان ناظر بر رای گیری نظارت خواهد داشت.

نعمتی گفت: رای نمایندگان مخفی و کتبی است و قابل پیش بینی نیست. ممکن است بعضی از وزرا نصاب لازم را نداشته باشند لذا معمولا احتمال رای نیاوردن یکی دو نفر از وزرای پیشنهادی وجود دارد.

نعمتی خاطربا بیان اینکه رئیس جمهور در صورت رای نیاوردن یکی از گزینه‌های خود سه ماه فرصت دارد گزینه‌ی بعدی را را به مجلس معرفی کند، بیان داشت: رئیس جمهور تا آن زمان می‌تواند وزارتخانه را با سرپرست اداره کند. اما چون وزارت علوم، وزارتخانه پیچیده‌ای است به نظر می رسد زودتر از سه ماه گزینه‌ی پیشنهادی معرفی شود؛ ضمن اینکه آقای روحانی حتما لایه‌های دوم و سوم را مد نظر دارد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس همچنین با بیان اینکه جلسه علنی امروز مجلس در دو شیفت و تا ساعت ۱۹ و ۳۰ خواهد بود گفت: طبیعتا وقتی آقای روحانی گزینه‌های خود را معرفی کردند علاقمند است که همه آنها رای بیاورند، اما مجلس نظر خود را دارد و نمایندگان تا زمانی که به حجت عقلی و شرعی نرسند، رای دادن سخت است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *