حملات زنجیره‌ای داعش در اسپانیا/ ۱۴ نفر کشته و ۱۰۰ تن زخمی شدند/حداقل ۳۴ ملیت مختلف در میان قربانیان حضور دارند

9:26 - 27 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۰۶۴
شهر بارسلونا اسپانیا از اواخر روز پنج‌شنبه هدف حمله‌های پی‌درپی تروریستهای داعش قرار گرفت که در پی آن تاکنون صدها تن کشته و زخمی شده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل ، ساعاتی پس از حمله تروریستی مرگبار روز پنج‌شنبه در شهر بارسلونا پلیس اعلام کرد یک خودرو دیگر به عابران پیاده در جنوب بارسلونا حمله و شماری از مردم را زخمی کرده‌است.

داعش در اسپانیا

 

داعش در اسپانیا


بنا به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌بی‌سی»پلیس ایالت کاتالونیا اسپانیا اعلام کرد که ساعاتی پس از حمله تروریستی در شهر بارسلونا پنج تروریست با خودرو به عابران پیاده شهر ساحلی «کمبریلس» حمله کرده که در پی آن ۶ تن زخمی شدند که حال دو تن از آن‌ها وخیم است.

داعش در اسپانیا


رئیس پلیس کاتولونیا با بیان اینکه خودرو پس از برخورد به مردم حاضر در میدان شهر واژگون شده، افزود: پنج سرنشین این خودرو را با ضرب گلوله به هلاکت رسانده‌است.

داعش در اسپانیا

مقامات پلیس همچنین تأکید کردند که حمله جدید خودرو به مردم در شهر کمبریلیس با حمله تروریستی روز پنچ‌شنبه در بارسلونا که 13 کشته و 100 زخمی در پی داشت و همچنین انفجار خانه‌ای در شهر «آلکانار» در روز چهارشنبه مرتبط است.

 

بر اثر انفجار خانه‌ای در شهر آلکانار در جنوب بارسلونا در روز چهارشنبه یک نفر کشته و شماری زخمی شدند.

داعش در اسپانیا

شهر کمبریلس در 120 کیلومتری جنوب شهر بارسلونا قرار دارد.

تمام خیابانهای اصلی شهر کمبریلس بسته شده و از مردم شهر نیز خواسته شده در خانه‌های خود بمانند.

دولت ایالتی کاتولونیا روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد: کشته‌ها و مجروحان حوادث تروریستی شهرهای بارسلونا و کمبریلس ملیتهای 34 کشور از جمله فرانسه، آلمان، پاکستان و فیلیپین دارند.

داعش در اسپانیا

وزارت خارجه فرانسه نیز خبر داد که در حادثه تروریستی شب گذشته بارسلونا ۲۶ فرانسوی مصدوم شدند که حال ۱۱ نفر از آنها وخیم است.

وزیر خارجه استرالیا مجروج‌شدن 4 نفر و ناپدیدشدن یک نفر از شهروندان این کشور در حادثه تروریستی بارسلونا را تأیید کرد؛ دولت بلژیک نیز اعلام کرد یک شهروند بلژیکی در حمله تروریستی بارسلونا کشته شده‌است.

داعش در اسپانیا

در پی این حمله‌های تروریستی مرگبار در ایالت کاتولونیا، دولت اسپانیا سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

پلیس تاکنون 3 مظنون در رابطه با حوادث ترویستی ایالت کاتولونیا بازداشت کرده اما فرد مهاجم حادثه ترویستی شهر بارسلونا هنوز متواری است.

 بنا به گفته پلیس کاتالونیا کمربندهای انتحاری عناصر تروریستی قلابی بوده‌است.

رسانه‌ها به نقل از مقامات امنیتی گزارش دادند که یک گروه 8 نفره حوادث تروریستی بارسلونا و کمبریلس را طراحی و اجرا کرده‌اند که احتمالا همه روابط فامیلی دارند؛ این گزارش هنوز به صورت رسمی تأیید نشده‌است.

شبکه خبری اسکای‌نیوز از افزایش آمار کشته‌شدگان این حوادث تروریستی به 14 نفر خبر داد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *