رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ابراز همدردی 'ترزا می' با حادثه دیدگان حمله تروریستی بارسلون

0:39 - 27 مرداد 1396
کد خبر: ۳۴۰۰۴۹
نخست وزیر انگلیس عنوان کرد که کشورش در کنار اسپانیا علیه تروریسم ایستاده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ،'ترزا می' نخست وزیر انگلیس عصر پنجشنبه با انتشار پیامی در صفحه توییتری اش با حادثه دیدگان حمله تروریستی بارسلون که بر اثر آن تاکنون 13 تن کشته و 50 نفر زخمی شده اند ابراز همدردی کرد.

نخست وزیر انگلیس عنوان کرد که کشورش در کنار اسپانیا علیه تروریسم ایستاده است.


بوریس جانسون وزیر خارجه انگلیس نیز با انتشار پیامی در صفحه توییتری اش از وقوع این حادثه ابراز تاسف کرد و افزود: ذهن من همراه قربانیان این حادثه است.


وی اضافه کرد که وزارت خارجه انگلیس تمام تلاش خود را برای یاری رساندن به اتباع انگلیسی در اسپانیا به کار بسته است.


وزارت خارجه انگلیس نیز با انتشار پیامی از اتباع خود در اسپانیا خواست تا از رفت وآمد در منطقه «پلازا کاتالونیا» در مرکز بارسلون خودداری کنند و ترجیحا در خانه بمانند.


در این اطلاعیه به آن دسته از اتباع انگلیسی که در نزدیکی محل حادثه حضور دارند توصیه شده تا گوشی های همراه خود را خاموش و از به اشتراک گذاشتن موقعیت خود در فضای عمومی پرهیز کنند.
در همین حال صادق خان، شهردار لندن نیز این حادثه تروریستی را وحشیانه توصیف کرد و گفت که مردم لندن در کنار مردم بارسلون علیه تروریسم ایستاده اند.
در برخورد یک خودرو ون با عابران پیاده در مرکز شهر بارسلون اسپانیا که حادثه «تروریستی» خوانده شده است، 13 نفر کشته و بیش از 20 نفر مجروح شدند.


همزمان با این اتفاق، دو فرد مسلح به رستورانی در محل این تصادف حمله کرده و شماری را به گروگان گرفتند.
به گفته پلیس، در حادثه اول، یک خودرو ون سفید وارد پیاده رو شد و با تعداد زیادی از عابران برخورد کرد. برخی منابع تعداد کشته ها را 13 نفر و شمار زخمی ها را بیش از 20نفر اعلام کردند.


تصاویری که از صحنه حادثه در رسانه ها و شبکه های اجتماعی منتشر شده، نشان می دهد که تدابیر امنیتی و فوق العاده در محل حادثه برقرار شده است و احتمال افزایش شمار کشته ها وجود دارد.


تارنمای روزنامه «ال پائیس» گزارش داد که راننده خودرو از ون خارج شد و پا به فرار گذاشته است.


پلیس شهر بارسلون دو نفر را که گمان می رود در حمله تروریستی 'لاس رامبلاس' دست داشتند در یک رستوران ترکیه ای در نزدیکی محل حادثه محاصره کرده است.
به گفته برخی منابع، این دو فرد حاضران در رستوران را به گروگان گرفته اند.


بعضی منابع رسانه ای خبر دادند که در نزدیکی فروشگاهی در بارسلون صدای شلیک گلوله شنیده شد.


در پی این حوادث ایستگاه های مترو و راه آهن بارسلون بسته شد. همچنین اطراف منطقه «لاس رامبلاس» و سه بلوک از ساختمان های اطراف بسته شده و ورود به آنجا ممنوع شده است.


لاس رامبلاس یک منطقه توریستی در مرکز بارسلون است. این منطقه مملو از فروشگاه و مراکز خرید است. خیابان لاس رامبلاس به نحوی طراحی شده که پیاده رو در وسط قرار گرفته و خودروها در دو لاین اطراف آن حرکت می کنند.
به نوشته تارنمای روزنامه انگلیسی دیلی تلگراف، از ماه ژوئیه 2016 در حملاتی که شبه نظامیان و گروه های تروریستی با خودرو در نیس فرانسه، برلین، لندن و استکهلم انجام داده اند، بیش از یکصد نفر کشته شده اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *