احداث ۱۴ سوله اشتغال در استان قم/ 450 زندانی در مجموعه گروه کارخانجات حامی قم مشغول به کار شدند

10:19 - 26 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۶۹۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور از احداث ۱۴ سوله اشتغال زندانیان در استان قم خبرداد.

رحیم مطهر نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از احداث 14 سوله اشتغال استان قم خبرداد.

وی گفت: یکی از طرح‌های مورد عنایت مقام معظم رهبری در سفر استانی به قم در سال‌های گذشته احداث کارگاه‌های اشتغال زندانیان (در جوار زندان‌های استان قم) بود. به همین منظور طرح احداث 14 سوله اشتغال به مساحت ۱۲ هزار متر مربع با یک آسایشگاه ۱۰۰۰ نفری بهمراه سایر ابنیه، تاسیسات و تجهیزات از سال ۱۳۹۱ آغاز و تا پایان سال ۹۵ تکمیل شد.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با اشاره به بهره برداری از مجموعه گروه کارخانجات حامی در مرداد ماه سال ۹۶ اضافه کرد: براساس طرح‌های انجام شده تا کنون ۴۵۰ نفر مددجو در کارگاه‌های صنایع چوب و منبت کاری، صنایع فلزی، مبلمان شهری، کفش و صندل، تولید تسبیح، فنر سازی، قاب سازی و تولید باکس پالت مشغول به کار شده اند که فعالیت‌های اشتغال زایی مددجویان در این استان از رونق تازه ای برخوردار شده است.

مطهر نژاد در ادامه بیان کرد: سلامت مددجویان در این کارگاه‌ها و کارخانجات ابتدا با انجام معاینات پزشکی بررسی و تایید و سپس به کارگاه‌ها اعزام می‌شوند.

وی همچنین گفت: سومین مرکز بهداشت و سلامت کار مددجویان بنیاد در مرداد ماه سال جاری در مجموعه گروه کارخانجات حامی استان قم به بهره برداری رسید، در این مرکز مددجویان بینایی سنجی، شنوایی سنجی و با انجام تست‌های تخصصی و معاینات پزشکی (پس از اطمینان از صحت و سلامت جسمی) به کارگاه‌ها و کارخانجات اعزام می‌شوند.

مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور تصریح کرد: طراحی و احداث کارگاه‌ها و کارخانجات زندان‌های استان قم به عنوان یک الگو و با استفاده از منویات مقام معظم رهبری، می‌تواند مورد توجه سازمان برنامه و بودجه، در تامین اعتبارات ساخت زندان‌های کشور قرار گیرد.

وی افزود: اشتغال زندانیان در دوران محکومیت موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی در داخل، پیرامون و بیرون از زندان‌ها می‌شود، اشتغال بکار زندانیان موجب پیدا شدن درآمد برای زندانیان و خانواده‌های آنان و به همین لحاظ، هزینه‌های نظام اسلامی نیز برای مدیریت بر آسیب‌های اجتماعی کاهش می‌یابد.

به گفته مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور با اشتغال بکار زندانیان هزینه‌های زندانبانی نیز کاهش و در نتیجه بودجه‌های کمتری صرف نگهداری، امنیت، مراقبت، اصلاح و تربیت زندانیان می‌شود.

مطهر نژاد اضافه کرد: زندانیان در دو مقطع دوران محکومیت و پس آزادی به اشتغال نیاز دارند، در صورتی که دستگاه‌های قانون گذاری و اجرایی کشور به موضوع اشتغال بکار زندانیان در این دو مقطع توجه کنند، بازگشت زندانیان به زندان‌ها کاهش و هزینه‌های مضاعفی به نظام اسلامی در این ارتباط تحمیل نمی‌شود.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *