رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

"پاکستان" همچنان در مسیر پیشرفت و امنیت منطقه پیشگام است

14:10 - 26 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۳۹۸
معاون نخست وزیر چین که به مناسبت سالروز استقلال پاکستان به این کشور سفر کرده است، تلاش اسلام آباد برای پیشرفت و امنیت در منطقه را ستود.

به گزارش سرویس بین الملل به نقل از جیو تی وی وانگ یانگ معاون نخست وزیر چین که در راس هیئتی عالی رتبه به منظور شرکت در مراسم سالگرد استقلال پاکستان وارد این کشور شده بود تلاش اسلام آباد برای پیشرفت و امنیت منطقه را ستود.

وانگ یانگ با بیان اینکه شرکت در مراسم ویژه استقلال پاکستان برای او افتخار است افزود: امروز روز جشن 200 میلیون پاکستانی است و همه مردم چین نیز برادرانه در شادی پاکستانی‌ها شریک هستند.

معاون نخست وزیر چین دوستی بین اسلام آباد و پکن را محکم‌تراز فولاد و شیرین‌تر از عسل دانسته و تصریح کرد ما برای همیشه همسایه و دوست مردم و ملت پاکستان خواهیم ماند، این میراثی است که برای نسل‌های آینده خود به جا می‌گذاریم.

وی ادامه داد: چین اهمیت زیادی برای همکاری‌های اقتصادی مشترک با پاکستان قائل است و مایل به تقویت روابط در دیگر زمینه ها به خصوص بخش فرهنگی با پاکستان است.

وانگ یانگ خدمات پاکستان در سازمان های مختلف بین المل را فراموش نشدنی دانسته و بیان کرد: پاکستان نقش بسیار مهمی در تامین امنیت منطقه دارد و تلاش سران اسلام آباد در جهت پیشرفت و امنیت منطقه ستودنی است.

این سیاستمدار ارشد چینی اعلام کرد: پاکستان با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود توانسته است 70 سال مبارزه درخشان با تروریسم را به ثبت برساند و کمبود امکانات مانع حرکت این کشور نشده است.

اسلام آباد و پکن روابط بسیار خوبی دارند و آغاز پروژه 46میلیارد دلاری کریدور اقتصادی چین و پاکستان فصل جدیدی از همکاری‌های این دو کشور را رقم زده است.

مشکلات موجود میان دهلی نو و این دو کشور بر تقویت همکاری های آنها تاثیر چشمگیری گذاشته باعث افزایش سرمایه گذار چین در پاکستان شده است



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *