تروریسم سبب بی اعتمادی در روابط "افغانستان و پاکستان" شده است

12:05 - 26 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۹۳۹۷
معاون دوم رئیس اجرایی دولت افغانستان اعلام کرد که تروریسم سبب بی اعتمادی در روابط کابل و اسلام‌آباد شده و همکاری کشورهای منطقه برای مبارزه با این پدیده بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش سرویس بین الملل   محمد محقق معاون دوم رئیس اجرایی دولت افغانستان در مراسمی اظهار داشت پاکستان نیز به اندازه افغانستان از پدیده تروریسم متاثر شده و همکاری کشورهای منطقه در مبارزه با این پدیده بسیار با اهمیت است.

وی طی سخنانی در سفارت پاکستان در کابل گفت همکاری و تلاش کشورهای منطقه برای مبارزه با تروریسم بسیار تاثیرگذارتر از همکاری دیگر کشورها است.

محقق تصریح کرد در سال‎های اخیر پاکستان نیز به اندازه افغانستان از پدیده تروریسم متاثر شده ‎است.

معاون دوم رئیس اجرایی دولت افغانستان بیان کرد که از کمک‌ کشورهای جهان در مبارزه با تروریسم سپاسگذار هستیم اما راه حل منطقه‌ای و کمک‌های کشورهای همسایه برای مقابله با تروریسم و ایجاد فضای سالم را راه حل اساسی می‌دانیم.

وی تاکید کرد اگر کابل و اسلام‌آباد با کمک همسایگان شمالی، غربی و شرقی نیز برای مقابه با تروریسم همکاری کنند، در این صورت تروریسم محو و نابود خواهد شد.

رئیس حزب وحدت مردم افغانستان افزود: به همان میزانی که ما متضرر هستیم به همان اندازه نیز پاکستان از تروریسم متاثر شده است.

محقق در ادامه سخنان خود گفت: تروریسم بدترین پدیده تاریخ عصر ما بوده و سبب بی‌اعتمادی میان حکومت‎های کابل و اسلام آباد شده است.

در این مراسم علاوه بر مقامات افغانستان و پاکستان، «اقبال ظفر جگرا» استاندار ایالت «خیبرپختونخوا» نیز حضور داشت و در سخنرانی خود بر همکاری دو کشور تاکید کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *