نکته سلامت؛ ترکاندن جوش‌ها به مرگ منجر می‌شود/ ورزش‌های قدرتی روند بیماری ام اس را آهسته می‌کند/ رابطه سنگ پا و افزایش قد!

11:01 - 23 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۷۳۸
ترکاندن جوش‌ها به مرگ منجر می‌شود، ورزش‌های قدرتی روند بیماری ام اس را آهسته می‌کند، رابطه سنگ پا و افزایش قد و ... از جمله اخباری است که بسته سلامت میزان امروز به آن‌ها پرداخته است.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، ترکاندن جوش‌ها به مرگ منجر می شود، ورزش های قدرتی روند بیماری ام اس را آهسته می کند، رابطه سنگ پا و افزایش قد و ... از جمله اخباری است که بسته سلامت میزان امروز به آن ها پرداخته است.

زنان پیش از بارداری وزن خود را کاهش دهند

ایرنا: بر اساس یک مطالعه فدراسیون جهانی چاقی، در سال 2011 در ایران، آمار زنان چاق 27.7 درصد و مردان چاق 14.7 بود، در حالی که این رقم در بسیاری کشورها برعکس و یا در برخی کشورها مساوی است. افزایش تحرک بدنی، کاهش اضافه وزن و بهبود وضعیت سلامت می تواند برای زنان باردار چاق مفید باشد اما در بسیاری موارد این راهکارها جواب نمی دهد و بر این اساس، لازم است که پیش از حاملگی برای کاهش وزن اقدام شود. مطالعات بیشتری با نمونه های بیشتری برای تعیین بهتر پیامدهای منفی اضافه وزن بر مادران و جنین بر اساس درجه بندی میزان اضافه وزن همچنین میان اقلیت های قومی و جمعیتی باید انجام شود تا بهتر بتوان راه های درمان را برای این مادران یافت.

نکته سلامت؛ ترکاندن جوش‌ها به مرگ منجر می‌شود/ ورزش‌های قدرتی روند بیماری ام اس را آهسته می‌کند/ رابطه سنگ پا و افزایش قد!
محققان دانمارکی می گویند؛ ورزش های قدرتی روند بیماری ام اس را آهسته می کند

مهر: به گفته محققان چین خوردگی مغز افراد مبتلا به بیماری ام اس به مراتب سریع تر از حالت نرمال است. سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه آرهوس دانمارک، در این باره می گوید: داروها می توانند با این روند پیشرفت مقابله کنند، اما مشاهدات ما نشان می دهد تمرین های قدرتی چین خوردگی مغز را در بیماران دریافت کننده دارو به حداقل می رساند. ما مشاهده کرده ایم که چندین ناحیه کوچک تر مغز در واکنش به این تمرین ها شروع به رشد کردند. بیماری ام اس یک بیماری بالقوه ناتوان کننده سیستم عصب مرکزی است. این بیماری زمانی روی می دهد که سیستم ایمنی بدن به غلاف محافظتی که الیاف عصبی را پوشش می دهد حمله می کند و ارتباط بین مغز و بقیه بدن را مختل می کند. علائم از لحاظ شدت متفاوت هستند، اما برخی از بیماران توانایی راه رفتن را از دست می دهند. در این مطالعه، محققان وضعیت ۳۵ بیمار را به مدت ۶ ماه پیگیری کردند. نیمی از آنها دو بار در هفته ورزش قدرتی انجام داده و نیمی دیگر (گروه کنترل) هیچ ورزشی انجام نمی دادند. ورزش های قدرتی به معنای استفاده از ماهیچه ها در برابر نیروی متضاد است. اسکن MRI قبل و بعد از شش ماه نشان داد بیمارانی که ورزش قدرتی انجام می دادند در مقایسه با گروه کنترل دارای چین خوردگی های کمتر در مغزشان بودند. با این حال محققان تاکید می کنند ورزش می تواند گزینه درمانی دیگری برای بیماران باشد اما نمی تواند جایگزین دارو شود. همچنین محققان اذعان دارند که بیماران مبتلا به ام اس قبل از شروع ورزش های شدید با پزشک شان مشورت کنند.

نکته سلامت؛ ترکاندن جوش‌ها به مرگ منجر می‌شود/ ورزش‌های قدرتی روند بیماری ام اس را آهسته می‌کند/ رابطه سنگ پا و افزایش قد!


تاثیر رفتارهای پرخطر میانسالی بر ریسک ابتلا به زوال عقل

به گفته محققان دانشگاه جان هاپکینز ایالت مریلند آمریکا، افراد میانسالی که سیگار می کشند یا مبتلا به دیابت یا فشارخون بالا هستند با افزایش سن مبتلا به زوال عقل خواهند شد. سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: تمامی این فاکتورهای پرخطر با افزایش ریسک زوال عقل مرتبط هستند. ریسک ابتلا به زوال عقل مرتبط با دیابت به اندازه ریسک ناشی از داشتن ژن APOE-e۴ که فاکتور ژنتیکی پرخطر ابتلا به بیماری آلزایمر است، بالاست. پژوهشگران این مطالعه وضعیت حدود ۱۵۸۰۰ شرکت کننده را که بین سال های ۱۹۸۷ و ۱۹۸۹ در این مطالعه ثبت نام کرده بودند بررسی کردند. این افراد به مدت ۲۵ سال تحت نظر بودند و به طور دوره ای تحت معایناتی که شامل تست های مهارت های تفکر و حافظه بود، قرار گرفتند. در طول این مدت، حدود ۱۵۰۰ مبتلا به زوال عقل تشخیص داده شدند. طبق مطالعات قبلی فاکتورهای پرخطر بیماری قلبی با مشکلات مغزی از جمله زوال عقل مرتبط شده اند. بررسی این مسائل در دوره میانسالی حائز اهمیت است چراکه فاکتورهای پرخطر این دوره بیشتر هستند. محققان دریافتند فاکتورهای پرخطر بیماری قلبی به طورجداگانه با زوال عقل ارتباط دارند: دیابت، فشارخون بالا، پیش فشارخون بالا، سیگار کشیدن و ... به گفته محققان، هر آنچه که در میانسالی به سلامت قلب و عروق خونی اسیب می رساند می تواند مانع از توانایی بلندمدت بدن در حمایت از عملکرد مغز شود. محققان در توضیح این رابطه می گویند مغز در مقایسه با سایر اعضای بدن از مقدار زیادی انرژی و مواد مغذی استفاده می کند و این سیستم گردش خون است که اکسیژن و گلوکز و سایر مواد مغذی را به مغز انتقال می دهد. حال هر چیزی که در این فرایند تداخل ایجاد کند، چالشی برای مغز ایجاد می شود.

نکته سلامت؛ ترکاندن جوش‌ها به مرگ منجر می‌شود/ ورزش‌های قدرتی روند بیماری ام اس را آهسته می‌کند/ رابطه سنگ پا و افزایش قد!


ترک سیگار هنگام خواب!

محققان دانشگاه «Pierre et Marie Curie» در پاریس می گویند حافظه انسان قادر به ثبت و یادگیری اطلاعاتی است که از طریق حس شنوایی در زمان خواب دریافت می کند. البته این امر در مراحل خاصی از خواب اتفاق می افتد. این پژوهشگران در جریان یک آزمایش، افراد در حال خواب را در معرض اصواتی با فرکانس های فراوان با شدت برابر قرار دادند. الگوی تن این اصوات نیز متناوب بود. آنان سپس از طریق تحلیل واکنش های رفتاری و ثبت فعالیت های الکتریکی مغز ثابت کردند که افراد مورد آزمایش الگوهای اصوات پخش شده را یاد گرفته اند. این اتفاق در مقطعی از خواب اتفاق افتاد که سوژه های آزمایش بدن و چشمانشان را حرکت می دادند، بیشتر خواب می دیدند و سریع تر نفس می کشیدند. البته یادگیری در جریان عمیق تر شدن خواب و همزمان با کاهش فعالیت عضله ها نیز رخ داد. اما مشکل اصلی این است که وقتی خواب کاملا عمیق می شود، روندی معکوس اتفاق می افتد و فرد آنچه را که در مراحل ابتدایی خواب آموخته فراموش می کند لذا شرط حفظ دانسته های زمان خواب این است که فرد قبل از عمیق شدن خوابش بیدار شود. چالش دیگر این است که تلاش برای وادار کردن مغز به یادگیری در زمان خواب ممکن است هم بر کیفیت خواب تاثیر منفی بگذارد و هم پیامدهای نامطلوبی برای مغز انسان داشت باشد و لذا هنوز مشخص نیست هزینه های این کار مقرون به صرفه باشد لذا دانشمندان فعلا قصد دارند از این شیوه استفاده های محدودی به عمل آورند و به عنوان مثال از آن صرفا برای ارسال سیگنال هایی به مغز افراد سیگاری برای متنفرشدن از سیگارکشیدن استفاده کنند.

نکته سلامت؛ ترکاندن جوش‌ها به مرگ منجر می‌شود/ ورزش‌های قدرتی روند بیماری ام اس را آهسته می‌کند/ رابطه سنگ پا و افزایش قد!


مصرف این ویتامین شما را به سنگ کلیه مبتلا می‌کند!

ایسنا: اگر چه سیستم‌های آنزیمی متعددی برای خنثی کردن رادیکال‌های آزاد در بدن وجود دارد، ولی آنتی اکسیدان‌های اصلی ویتامین‌های E ، C و بتاکاروتن هستند. سلنیوم نیز بعنوان یک ماده معدنی نقش آنتی اکسیدانی مهمی دارد که بدن قادر به تولید این ویتامین‌ها و ماده معدنی نیست؛ بنابراین باید از طریق غذا آنها را دریافت کرد. مهم‌ترین آنتی‌اکسیدها شامل لوتوین و زیگانتین است که در تخم‌مرغ وجود دارند و این مواد علاوه بر جلوگیری از سرطان، باعث پیشگیری از بروز آب مروارید نیز می‌شوند. دومین آنتی اکسیدان را ویتامین C می توان عنوان کرد. نام دیگر این ویتامین، اسید اسکوربیک بوده که محلول در آب است و در تمامی مایعات بدن وجود دارد. به همین دلیل یکی از اولین خطوط دفاعی بدن محسوب می‌شود، اما نمی‌تواند در بدن ذخیره شود. برای دریافت این ویتامین باید به طور منظم و پیوسته میوه و سبزی مصرف کرد و نیاز روزانه آن ۶۰ میلی‌گرم است. دریافت ویتامین C به مقدار بیش از ۲۰۰۰ میلی‌گرم در روز در بعضی افراد، اثرات جانبی مضری مثل ایجاد سنگ کلیه، تهوع و اسهال دارد. مهم‌ترین منابع تامین ویتامین C مرکبات، فلفل سبز، کلم بروکلی، سبزیجات برگی شکل سبز، کیوی، کلم، طالبی، توت فرنگی، اسفناج و سیب زمینی هستند.

نکته سلامت؛ ترکاندن جوش‌ها به مرگ منجر می‌شود/ ورزش‌های قدرتی روند بیماری ام اس را آهسته می‌کند/ رابطه سنگ پا و افزایش قد!


ثابت ماندن سطح هورمون استرس برای سلامتی مضر است

هلث دی نیوز: پزشکان با بیان اینکه به طور طبیعی سطح کورتیزول یا همان هورمون استرس باید در طول روز تغییر کند، معتقدند که سطح یکنواخت این هورمون در طول روز در بدن با بروز مشکلات جسمی همچون التهاب، چاقی و سرطان همراه است. سطح کورتیزول در بدن به طور طبیعی در هنگام صبح بالاست و بعد از ظهر کاهش می‌یابد. به این ترتیب نبود این چرخه یا عدم تغییر در سطح هورمون استرس با پیامدهای منفی برای سلامتی توام است. پزشکان بر این باورند که استرس مزمن می‌تواند علت تغییر اندک یا عدم تغییر در سطح هورمون کورتیزول باشد. در این بررسی متخصصان آمریکایی به بازبینی نتایج ۸۰ مطالعه پرداختند و به طور خاص ۱۲ مشکل جسمی مورد مطالعه قرار گرفت که در نهایت مشخص شد ۱۰ مشکل جسمی با عدم تغییر در سطح هورمون کورتیزول ارتباط دارند. همچنین در حالیکه التهاب و عدم عملکرد صحیح سیستم ایمنی، بیشترین ارتباط را با این عدم تغییر در سطح هورمون استرس دارند اما در عین حال احساس خستگی، افسردگی، سرطان و چاقی در تمامی افرادی که سطح کورتیزولِ بدن آنان ثابت است به مراتب شدیدتر است.

نکته سلامت؛ ترکاندن جوش‌ها به مرگ منجر می‌شود/ ورزش‌های قدرتی روند بیماری ام اس را آهسته می‌کند/ رابطه سنگ پا و افزایش قد!
ترکاندن جوش‌ها به مرگ منجر می شود؟

جام جم: با ترکاندن یک جوش، قسمتی از پوست بازمی شود و باکتری‌هایی که از دست به داخل این زخم باز منتقل می‌شوند می‌توانند باعث عفونت شوند و زخم یا بیماری شدیدی ایجاد کنند. به گفته کارشناسان، منطقه‌ای در نواحی اطراف بینی وجود دارد که مثلث مرگ نامیده می‌شود. قاعده این مثلث در ناحیه لب‌ها و راس آن بین دو چشم است. عفونت در این منطقه می‌تواند به طور مستقیم به مغز و مرکز عصبی انسان منتقل شود و خطر مرگ را به دنبال داشته باشد. رگ‌های خونی مثلث مرگ (اطراف بینی، دهان و چشم‌ها) به پشت سر و پایه مغز متصل هستند و باکتری‌هایی که وارد صورت می‌شوند می‌توانند براحتی به مغز راه پیداکنند و خطرآفرین شوند. این منطقه با سینوس‌ها نیز مرتبط است. اگر عفونتی که در حفره‌های سینوسی ایجاد می‌شود زود درمان نشود می‌تواند به مشکلات جدی مانند فلج، نابینایی یا حتی مرگ منجر شود. همچنین این احتمال وجود دارد که جوش و آکنه، علائم یک عفونت پوستی به نام سلولیت باشند. این عفونت با باکتری‌هایی مانند استافیلوکوک اورئوس یا استرپتوکوک ایجاد شده و معمولا با علائمی مانند قرمزی، بادکردگی و دردناکی پوست شناخته می‌شود.

نکته سلامت؛ ترکاندن جوش‌ها به مرگ منجر می‌شود/ ورزش‌های قدرتی روند بیماری ام اس را آهسته می‌کند/ رابطه سنگ پا و افزایش قد!

تاثیر انواع نوشیدنی‌ها بر روی افزایش وزن

محققان دریافتند، مصرف‌کنندگان نوشیدنی های رژیمی، روازنه به‌طور متوسط 69 کالری اضافی دریافت می‌کنند. براساس این آزمایش، افراد، بخش عمده این میزان کالری را به دلیل قضاوت نادرستی که در نتیجه مصرف نوشیدنی ایجاد می‌شود، دریافت می‌کنند. به این معنا که نارضایتی بدن از میزان کالری که از نوشیدنی دریافت می‌کند،‌ باعث می‌شود به مصرف غذای بیشتر تمایل پیداکند. چای‌خورها کمترین افزایش ـ به طور متوسط 64 کالری در روز ـ را در میزان کالری‌های دریافتی نشان دادند. براساس این آزمایش، چای سیاه یا دیگر انواع دمنوش‌ها نوع سالم نوشیدنی به شمار می‌آیند. مصرف‌کنندگان قهوه افزایش 109 کالری را در میزان کالری‌های دریافتی روزانه خود تجربه کردند. همانند مصرف‌کنندگان نوشابه‌های رژیمی، قهوه‌خورها نیز 60 کالری از این 109 کالری را بر اثر مصرف تنقلات و نیز غذا خوردن بدون برنامه‌ریزی دریافت کردند. قهوه همانند چای یک نوشیدنی سالم است، اما مصرف زیاد آن می‌تواند تاثیرات منفی به دنبال داشته باشد. جای تعجب نیست که نوشیدنی‌های کربناته در صدر فهرست نوشیدنی‌های افزایش‌دهنده وزن قرارداشته باشد. گروهی از شرکت‌کنندگان در آزمایشی که عادت به مصرف این نوشیدنی‌ها داشتند، در اثر مصرف آنها و همچنین رژیم غذایی ناسالم حاصل از مصرف نوشیدنی، روزانه به طور متوسط شاهد افزایش 226 کالری در کالری دریافتی خود بودند. نکته قابل توجه این که بخش عمده کالری‌های اضافی در این گروه در نتیجه مصرف موادغذایی بشدت فرآوری شده دریافت شد. این نوشیدنی‌ها از عوامل عمده چاقی در جهان به شمار می‌آیند.

نکته سلامت؛ ترکاندن جوش‌ها به مرگ منجر می‌شود/ ورزش‌های قدرتی روند بیماری ام اس را آهسته می‌کند/ رابطه سنگ پا و افزایش قد!


قد کوتاه ها سنگ پا یادشون نره!

تسنیم: استفاده از سنگ‌ پا پدیده جدیدی نیست و در زمان قرون وسطی، ابتدا در رم و سپس در خاورمیانه‌، مردم به استفاده از این سنگ رو آوردند؛ امروز از سنگ‌پا در درجه اول برای زدودن بافت‌ها و سلول‌های مرده و به عنوان یک لایه‌بردار در پاشنه پا استفاده می‌شود. اینکه جدیدا در فضای مجازی اعلام می‌کنند که بیشترین مقدار انسولین در پاشنه پاست، هیچ سندیت علمی ندارد‌ اما کسانی که دچار دیابت نوع 2 هستند، اگر روزانه به مدت 10 دقیقه سنگ پا بزنند، باعث تنظیم انسولین خونشان خواهد شد همچنین این عمل باعث چربی‌سوزی بیشتر و تناسب اندام خواهد شد. کاربرد دیگر سنگ‌ پا این است که استفاده از آن در افرادی که در سن رشد قرار دارند‌، با تحریک هیپوفیز مغز و تولید هورمون رشد، به افزایش قدشان کمک شایانی می‌کند؛ برای اینکار بهتر است برای سنگ پا کشیدن‌، پاها را به مدت 15 دقیقه در آب نمک گرم نگهداری کرده و سپس به انجام این کار بپردازید.

نکته سلامت؛ ترکاندن جوش‌ها به مرگ منجر می‌شود/ ورزش‌های قدرتی روند بیماری ام اس را آهسته می‌کند/ رابطه سنگ پا و افزایش قد!

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *