همه آنچه درباره یک خودروی بامزه به نام نیسان جوک نمی دانید! +تصاویر و قیمت

20:38 - 22 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۶۰۶
نیسان جوک، یک کراس اوور کوچک از محصولات شرکت نیسان است که با ظاهر خاصی که به خود گرفته، تعجب همگان را به خود جلب کرده است.

 به گزارش گروه فضای مجازی ، نیسان جوک، یک کراس اوور کوچک از محصولات شرکت نیسان است که با ظاهر خاصی که به خود گرفته است، تعجب همگان را به خود جلب کرده است. حتی اگر کسی درباره نام و خصوصیات صدها خودرو نداند، به‌واسطه چهره خاصش، مورد پرسش بسیاری قرار می‌گیرد و همه دوست دارند درباره این خودرو بیشتر بدانند.

نیسان جوک، اندک زمانی است که از خط تولید نیسان خارج‌شده است و مانند دیگر محصولات نیسان، به‌واسطه استقامت و کیفیت بالا شهرت دارد.

همه آنچه یک خودروی بامزه به نام نیسان جوک نمی دانید! +تصاویر

خودرو جوک، با شکستن رکورد گینس سریع‌ترین خودرو روی 2 چرخ، ثبت جهانی شد. راننده مشهور، تری گرانت، توانست با استفاده از این خودرو یک رکورد جدید درحرکت روی 2 چرخ به‌جای گذارد و با پیمودن حدود 1.88 کیلومتر، تنها در 2 دقیقه و 10 ثانیه به این دستاورد برسد. بدیهی است که امکان اجرایی کردن این حرکت، نشان از سیستم مستحکم چرخ‌های این خودرو دارد.

می‌خواهیم این خودرو را در ایران، ایالات‌متحده و امارات متحده عربی بررسی کنیم:

همه آنچه یک خودروی بامزه به نام نیسان جوک نمی دانید! +تصاویر

خودرو جوک، در ایران با 3 مدل اسکای پک، پلاتینیوم و اسپرت به فروش می‌رسد. حجم موتور همه مدل‌های بیان‌شده 1600 سی‌سی است، ولی مدل آخر مجهز به توربوشارژر است. پیشرانه‌های تنفس مستقیم، توان تولید 117 اسب بخار و مدل توروبوشارژر، توان تولید 190 اسب بخار را دارد.

خودروهای عرضه‌شده در امارات متحده عربی نیز از همین 3 کلاس پیروی می‌کنند. ولی در ایالات‌متحده، فقط نسخه‌های توربوشارژر واردشده‌اند و بسته به آپشن ها قیمت‌گذاری می‌شوند.

خودروهای معرفی‌شده به ترتیب در بازار ایران، امارات متحده عربی و ایالات‌متحده به شرح زیر معادل‌سازی شده‌اند:

همه آنچه یک خودروی بامزه به نام نیسان جوک نمی دانید! +تصاویر

نکته قابل‌توجه اینکه قیمت‌های ارائه‌شده مربوط به نسخه‌های سال 2017 است، درصورتی‌که نسخه‌های مربوط به ایران تولید سال 2016 هستند.

به‌طور متوسط می‌توان بیان کرد، هرکدام از مدل‌ها در حدود 100% گران‌تر از مدل‌های مشابه خارج کشور به فروش می‌رسند که به‌نوعی غیرمنطقی است. با توجه به جمیع جوانب، می‌بایست بررسی کرد آیا خرید خودرو جوک، یک خرید منطقی است یا خیر؟

 

منبع: جام جم آنلاین

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *