کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست شد+ سوابق رئیس جدید

13:35 - 22 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۴۷۸
رئیس جمهور در حکمی عیسی کلانتری را به سمت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست منصوب کرد.

کلانتریبه گزارش  گروه جامعه ،متن حکم حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

جناب آقای دکتر عیسی کلانتری

به استناد اصل یکصد و بیست و چهارم قانون اساسی و نظر به مراتب تعهد و تجربیات جناب‌عالی به موجب این حکم به عنوان «معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست» منصوب می‌شوید.

توفیق شما را در خدمت به کشور و ملت شریف ایران با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند بزرگ مسألت می‌نمایم.

حسن روحانی

رییس جمهوری اسلامی ایران

عیسی کلانتری که 65 ساله و زاده شهر مرند در استان آذربایجان شرقی است در دولت های اول و دوم آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان وزیر کشاورزی انجام وظیفه می کرد.

گفته می شود او پس از ادغام دو وزارتخانه کشاورزی و جهاد سازندگی کار در این وزارت را رها کرد و از سال ۱۳۸۱ با تشکیل خانه کشاورز به عنوان یک تشکل سیاسی بخش کشاورزی، دبیر کل آن شده و تا کنون در این سمت فعالیت می‌کند.

کلانتری از سوی اسحاق جهانگیری به عنوان مشاور معاون اول رئیس جمهور در امور آب، کشاورزی و محیط زیست و همچنین دبیر ستاد احیای دریاچه ارومیه منصوب شد.

بسیاری عملکرد او را در احیای دریاچه رو به زوال ارومیه مثبت قلمداد می کنند.

کلانتری اردیبهشت سال 94 نسیت به بحران خشکسالی در ایران هشدار داد و گفت: اگر به همین وضع ادامه دهیم حدود ٧٠‌درصد ایرانیان یعنی جمعیتی معادل ٥٠‌میلیون نفر برای زنده ماندن ناچار به مهاجرت از کشور هستند.

رئیس جدید سازمان حفاظت محیط زیست دارای مدرک دکتری فیزیولوژی و بیوشیمی محصولات زراعی از دانشگاه ایالتی آیوا آمریکا است. او لیسانس زراعت، اصلاح نباتات خود را از دانشکده کشاورزی دانشگاه ارومیه و فوق لیسانس فیزیولوژی زراعی را از دانشگاه نبراسکا واقع در ایالات متحده اخذ کرده است.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *