آمریکا از سرکوبی گروه تروریستی جبهه النصره خودداری می‎کند

0:45 - 22 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۲۷۲
وزیر خارجه روسیه می‎گوید: اقدامات ائتلاف آمریکایی بر سرکوبی داعش، سلب حمایت و درهم کوبیدن این گروه تروریستی متمرکز شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل ،سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا که کمابیش با داعش مبارزه می کند، از سرکوبی گروه تروریستی جبهه النصره خودداری می ورزد.

لاوروف با بیان اینکه نسبت به عملکرد ائتلاف آمریکایی در سوریه دیدگاه دوگانه ای دارد، گفت: هیچ شکی نداریم که این ائتلاف برای ریشه کن کردن داعش مصمم است.


پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه روسیه روز شنبه به نقل از سخنان لاوروف در یک نشست سیاسی در استان ولادیمیر در شرق مسکو، نوشت: اقدامات ائتلاف آمریکایی بر سرکوبی داعش، سلب حمایت و درهم کوبیدن این گروه تروریستی متمرکز شده است.


وی افزود: در این مورد، اهداف روسیه و آمریکا همسان است. روسای جمهوری دو کشور نیز در این باره گفت وگو کرده اند و بین وزارت خانه های خارجه و دفاع نیز تماس ها و رایزنی ها جریان دارد.
وی در ادامه سخنان خود در باره رویکرد آمریکا و متحدانش در قبال جبهه النصره هم گفت که برای مبارزه با این گروه تروریستی وضعیت فرق می کند.


لاوروف همچنین یادآوری کرد: جبهه النصره رقیب داعش است ولی مانند این گروه در فهرست سازمان های تروریستی شورای امنیت قرار دارد.


وی خاطرنشان کرد: تمامی طرف هایی که در سوریه با تروریست ها مبارزه می کنند، موظف هستند و باید با جبهه النصره هم مقابله کنند.


لاوروف گفت: شواهد زیادی وجود دارد که برخی بازیگران خارجی از سیاست و رفتار آمریکا در قبال جبهه النصره حمایت و واشنگتن را تشویق می کنند، این گروه حفظ شود.


وی ادامه داد: ائتلاف آمریکایی که به گروه داعش ضربه وارد می کند، چنین رفتاری را با جبهه النصره ندارد و به هیچ روی با این گروه تروریستی مبارزه نمی کنند.


لاوروف افزود که احتمال دارد، این گروه را را حفظ کنند تا در فرصت مناسب و پس از نابودی کامل داعش از جبهه النصره علیه دولت سوریه و برای سرنگونی حکومت این کشور استفاده کنند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *