ابراز نگرانی رئیس‌جمهور فرانسه از افزایش تنش بین آمریکا و کره‌شمالی

18:04 - 21 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۲۱۳
رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه نسبت به افزایش تنشها در شبه‌جزیره کره ابراز نگرانی کرد و از کره‌شمالی خواست به قوانین بین‌المللی پایبند باشد و برنامه هسته‌ای خود را متوقف کند.

ماکرونبه گزارش گروه بین‌الملل ، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد نسبت به افزایش تنشها بین کره‌شمالی و آمریکا ابراز نگرانی کرد.


بنا به گزارش پایگاه فرانس-24 ماکرون ضمن ابراز نگرانی نستب به تهدید برنامه هسته‌ای و موشکهای بالستیک کره‌شمالی افزود: در شرایط کنونی نیاز است جامعه جهانی تمام تلاش خود را به کار گیرد تا پیونگ‌یانگ را بدون هیچ پیش‌شرطی به پای میز مذاکره و گفتگو بیاورد.


رئیس‌جمهور فرانسه از طرفهای درگیر در بحران شبه‌جزیره خواست تا به منظور جلوگیری از افزایش تنشها خویشتنداری بیشتری داشته باشند.


امانوئل ماکرون همچنین در بیانیه خود افزود: فرانسه و جامعه جهانی از کره‌شمالی می‌خواهند که بدون هیچ تأخیری قطعنامه‌های بین‌المللی را اجرا کند و برنامه‌های موشکی بالستیک و هسته‌ای خود را متوقف کند.


رئیس‌جمهور چین نیز روز شنبه از دونالد ترامپ خواست از هرگونه عمل و گفتاری که تنشها را در شبه‌جزیره کره را افزایش دهد خودداری کند.


رئیس‌جمهور فرانسه روز شنبه در حالی طرفهای درگیر درشبه‌جزیره کره را به خویشتن‌داری دعوت می‌کند که هفته گذشته و در پی تهدیدهای دونالد ترامپ از«قاطعیت» وی در برابر پیونگ‌یانگ تمجید کرده‌بود.


برچسب ها: امانوئل ماکرون

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *