شکست داعش در سوریه و عراق/هیچ پارتی در کار نیست/تکثیر نسل جدید تروریست ها

17:10 - 21 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۱۶۰
ایجاد و تکثیر نسل جدید تروریست ها با ائتلاف طالبان ، داعش و القاعده در افغانستان، توضیح درباره اخبار و شایعات مبنی بر استخدام اطرافیان و ... از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، ایجاد و تکثیر نسل جدید تروریست ها با ائتلاف طالبان ، داعش و القاعده در افغانستان، توضیح درباره اخبار و شایعات مبنی بر استخدام اطرافیان و اقوام و ... از جمله اخباری است که صفحه سیاسی در رسانه‌های خبری به آن‌ها پرداخته‌اند. 

 

 ایجاد و تکثیر نسل جدید تروریست ها با ائتلاف طالبان ، داعش و القاعده در افغانستان

خانه ملت:حشمت الله فلاحت پیشه گفت: طالبان ، القاعده و داعش به عنوان گروه های تروریستی در ابتدای شکل گیری به دنبال هدفی مشترک با ادعاهای یکسان بوده اند.

نماینده مردم اسلام آبادغرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی گفت: طالبان در سال 1373 دایعه ایجاد حکومت اسلامی را مطرح کرد اما پس از شکست و سقوط به دنبال برنامه های تجزیه طلبانه و حکمرانی بر قسمت های دور افتاده افغانستان و پاکستان حرکت کرد.

وی در ادامه افزود: داعش در ابتدای دهه 90 شمسی شکل گرفت و همان شعارهای طالبان و القاعده را با اندکی تغییر تحت عنوان ایجاد خلافت اسلامی مطرح کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: مسئله امروز داعش این است که تروریست های تکفیری پس از شکست های سنگینی که در عراق و سوریه متحمل شدند توانایی حرکت به سمت تجزیه طلبی را هم از دست داده و عملا زمین گیر شده است.

وی تصریح کرد: نکته حائز اهمیت اینجاست که طالبان به دلیل ریشه های افغانی توانست به حیات خود ادامه دهد اما داعش چنین قدرتی ندارد و از نیروهای چندملیتی تشکیل شده است.

دایعه مشترک برای هدف مشترک

فلاحت پیشه گفت: امروز طالبان و داعش به صورت هدف مشترکی مورد حمله قرار گرفته اند و همین موضوع باتوجه به دایعه های مشترک آنها را به سمت یکدیگر سوق می دهد.

وی بیان داشت: در حوزه میدانی طالبان و داعش تلاش می کنند هرگونه ائتلافی را کتمان می کنند اما در عقیده و عمل با یکدیگر به صورت مشترک فعالیت خواهند کرد.

این نماینده مجلس دهم گفت: به هرمیزان که تروریست ها به سمت فعالیت های انتحاری حرکت کنند بسترهای همگرایی آنها فراهم می شود.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای فروپاشیده داعش باتوجه به آزادی موصل و سقوط رقه به شدت مورد علاقه طالبان هستند.

فلاحت پیشه گفت: تروریسم سلفی مستعدترین عقیده و نیرو برای بازیگرانی است که راهبرد بی ثباتی را در خاورمیانه دنبال می کنند.

وی تاکید کرد: آمریکا و سعودی ها نمی خواهند تروریسم سلفی از بین برود ، آنها تلاش می کنند طالبان ، داعش و القاعده به حیات خود ادامه بدهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بانیان عقیدتی ، مالی تروریست های تکفیری به دنبال نجات و تکثیر نسل جدیدی از تروریسم با اتحاد و انسجام طالبان ، داعش و القاعده در افغانستان و لیبی هستند.

 

داعش با شکست در سوریه و عراق قدرت تجزیه طلبی را هم ازدست داده/هیچ پارتی در کار نیست و خراسان شهر بزرگ است و فرمانداران زیادی درآن وجود دارد/دیدگاه دکتر روحانی نسبت به امنیت پاکستان برای مورد تقدیر است

 

 توضیح درباره اخبار و شایعات مبنی بر استخدام اطرافیان و اقوام

خانه ملت:رحمانی فضلی نسبت به شایعاتی که در خصوص استخدام اطرافیان و اقوام وی مطرح شده است، بیان کرد: وزارت کشور می تواند 38 هزار مدیر داشته باشد شما بررسی کنید حتی اگر یک نفر از اقوام خود را استخدام کرده اند.

وزیر پیشنهادی کشور ادامه داد: انتقاد دیگر به من این است که چرا از بین خراسانی ها، فرماندار انتخاب می کنم؟ پاسخ من این است که خراسان بزرگ است و می توان تعداد زیادی فرماندار در آن پیدا کرد و واقعا اینگونه نیست که بخواهم هم ولایتی های خودم را انتخاب کنم.

وی افزود: پسر بنده هیچ ارتباطی با وزارت کشور ندارد، پسر من عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی است که در دانشگاه شهید بهشتی نیز تدریس می کند و دکتری اقتصاد دارد.

رحمانی فضلی با بیان اینکه برادر همسر من استاد دانشگاه مشهد است و در آنجا تدریس می کند، گفت: به دلیل اینکه رشته تحصیلی وی برق و الکترونیک است برای اینکه یک نفر مطمئن جهت نظارت بر روند انتخابات الکترونیکی داشته باشم از ایشان خواهش کردم که کنترل های لازم را بر این سیستم داشته باشد.

وی گفت: در تمام کشور احراز هویت رأی دهندگان به صورت الکترونیکی انجام شد و در 140 شهر انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شد.

وزیر پیشنهادی کشور ادامه داد: دیگر برادر همسر من در مشهد و شهرهای دیگر شهردار بوده است و آقای خندان دل ایشان را مامور کرده تا کمک کنند. استخدامی در کار نیست و این ها سال هاست که استخدام هستند.

رحمانی فضلی گفت: در وزارت کشور و همکاری و هماهنگی مجلس نیاز داریم زیرا نهادی حاکمیتی است و در ابعاد و موضوعات مختلف وظیفه دارد.

وزیر پیشنهادی کشور با بیان اینکه شب گذشته به خاطر سیل نتوانسته ام بیش از دو ساعت بخوابم زیرا باید هماهنگی های لازم را انجام می دادم، گفت: منابع مالی مدیریت بحران در اختیار سازمان برنامه است و هر چه تلاش کردیم که این موضوع تغییر کند در مجلس رأی نیاورد و اکنون در موارد بحرانی باید از وزارت دفاع هلیکوپتر بگیریم و از وزارت راه لودر و بلدوزر بگیریم و از هلال احمر درخواست چادر داشته باشیم که همه این ها نیاز به پیگیری دارد و سختی هایی در این مسیر وجود دارد.

داعش با شکست در سوریه و عراق قدرت تجزیه طلبی را هم ازدست داده/هیچ پارتی در کار نیست و خراسان شهر بزرگ است و فرمانداران زیادی درآن وجود دارد/دیدگاه دکتر روحانی نسبت به امنیت پاکستان برای مورد تقدیر است

 

 همه پاکستانی ها خواهان تقویت روابط با ایران/ قدردان توجه روحانی به امنیت پاکستان هستیم

ایرنا:خانم 'نزهت صادق' که از سناتورهای ارشد عضو حزب حاکم پاکستان است، ابراز اطمینان کرد که در دوره دوم دولت حسن روحانی، افقی روشن تر نسبت به سال های قبل در انتظار روابط تهران-اسلام آباد است.


وی با اشاره به سفر اخیر 'رضا ربانی' رئیس مجلس سنای پاکستان به تهران برای شرکت در مراسم تحلیف دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران گفت: سفر این مقام پاکستانی به تهران حاکی از آن است که جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان از 'روابطی ویژه' برخوردارند.

خانم نزهت صادق تاکید کرد: پاکستان اهمیت فراوانی به روابط با جمهوری اسلامی ایران قائل است و همواره خواستار حفظ و تقویت این روابط در عالی ترین درجه است.

وی افزود: ما همواره روابطی برادرانه با ایران داشته ایم و همسایگانی هستیم که هرگز نقطه تاریکی در روابط دو کشور وجود نداشته است.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای پاکستان با تاکید بر اینکه کشورش خواستار توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران است، گفت: اگر برخی مسائل کوچک مرزی هر از گاهی میان دو کشور همسایه ایجاد می شود، به راحتی از راه گفت و گو تماس های مکرر مسئولان ذیربط دو طرف قابل حل است و البته بسیاری مسائل مرزی میان دو کشور حل و فصل شده و شرایط مرزی به نسبت به سال های گذشته به مراتب بهتر شده است.

خانم نزهت صادق به عنوان نماینده مردم پاکستان در مجلس تاکید کرد که تک تک مردم این کشور خواهان تقویت مناسبات با ایران هستند.

** قدردان دیدگاه  روحانی نسبت امنیت پاکستان و ایران و هستیم

وی با اشاره به دیدارهای رضا ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان با مقامات عالی جمهوری اسلامی ایران از جمله ملاقات وی با دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران پس از مراسم تحلیف وی گفت: برای ما فوق العاده مهم است که حسن روحانی در این ملاقات تاکید کرده که ایران امنیت پاکستان را امنیت خود می داند. قدردان این نوع نگاه دیدگاه رئیس جمهوری ایران نسبت به امنیت پاکستان هستیم.

'سخنانی که رئیس جمهوری در ملاقات رضا ربانی درباره امنیت مطرح کرد، بسیار بجا و پرمعنا و حرف دل تمام کشورهای منطقه است. امنیت اصلی ترین پیش نیاز و لازمه توسعه اقتصادی منطقه است و اگر خواستار توسعه منطقه هستیم، ناگزیر به غلبه بر چالش های امنیتی منطقه هستمی و این میسر و محقق نخواهد شد جز در سایه همکاری همه کشورهای منطقه.'

رضا ربانی رئیس مجلس سنای پاکستان روزهای جمعه تا سه شنبه گذشته برای شرکت در مراسم تحلیف روحانی و ملاقات با مقامات عالی جمهوری اسلامی، به ایران سفر کرده بود.

نزهت صادق با بیان اینکه شاهد خاقان عباسی نخست وزیر جدید پاکستان در کابینه دولت نواز شریف به عنوان وزیر نفت فعالیت داشت گفت: قطعا شاهد خاقان عباسی نگاهی ویژه و تخصصی به مسئله بحران انرژی پاکستان دارد و می توان نسبت به پیشرفت در همکاری های ایران و پاکستان در حوزه انرژی بیش از پیش امیدوار وخوش بین بود.

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس سنای پاکستان با اشاره به قرارداد خط لوله گاز میان ایران و پاکستان هم گفت: ایران به تعهدات خود در قبال این قرارداد عمل کرده و بخش مربوط به خود را انجام داده است. معتقدم پاکستان نیز باید تلاش کند هرچه سریع تر به سمت اجرای این قرارداد گام بردارد تا نیاز روز افزون این کشور به انرژی، برآورده شود.

داعش با شکست در سوریه و عراق قدرت تجزیه طلبی را هم ازدست داده/هیچ پارتی در کار نیست و خراسان شهر بزرگ است و فرمانداران زیادی درآن وجود دارد/دیدگاه دکتر روحانی نسبت به امنیت پاکستان برای مورد تقدیر است

دولت و مجلس نواقص قانون انتخابات را برطرف کنند

باشگاه خبرنگاران جوان:حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارزدرباره اهمال مراجع ذیربط در تسریع تصویب قانون انتخابات اظهار داشت: وظیفه دولت و مجلس است که خلاءهای قانونی در این زمینه را پر کنند البته در این راستا اقداماتی صورت گرفته اما روند تصویب این لایحه به تأخیر افتاده است.

وی افزود:کارشناسی هایی باید در این زمینه توسط وزارتخانه ها انجام شود و به کمیسیونهای مجلس تقدیم شود که این روند طولانی خواهد بود مگر آنکه طرحی دو فوریتی به مجلس برود.

ابراهیمی تصریح کرد: لازم است که قانون انتخابات مورد بازنگری قرار بگیرد و هیئت دولت و وزارت کشور وظیفه پیگیری جدی این امر را بر عهده دارند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در پایان خاطر نشان کرد: این قانون ابتدا باید در وزارت کشور فرستاده شود و پس از آن به هیئت دولت برود و این هیئت کمیسیون هایی دارد که باید کارشناسی های دقیقی بر روی این لایحه انجام دهند و سپس آن را به منظور تایید و بررسی به مجلس تقدیم کنند.

 

 داعش با شکست در سوریه و عراق قدرت تجزیه طلبی را هم ازدست داده/هیچ پارتی در کار نیست و خراسان شهر بزرگ است و فرمانداران زیادی درآن وجود دارد/دیدگاه دکتر روحانی نسبت به امنیت پاکستان برای مورد تقدیر است

 
 
 
 
 : انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *