برای سربلندی ملت سر می‌دهيم/ اون بالاها چه غوغائیه برا استقبال از آقا محسن ما/ چطور محسن حججی شهید شد؟

14:32 - 21 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۰۸۲
برای سربلندی ملت سر می‌دهيم، برای عزت و امنيتش، جان، و برای پر ثمر ماندن دينش، خون.

برای سربلندی ملت سر می‌دهيم/ اون بالاها چه غوغائیه برا استقبال از آقا محسن مابه گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

برای سربلندی ملت سر می‌دهيم

سرلشکر پاسدار محسن رضايی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام: برای سربلندی ملت سر می‌دهيم، برای عزت و امنيتش، جان، و برای پر ثمر ماندن دينش، خون.


برای سربلندی ملت سر می‌دهيم/ اون بالاها چه غوغائیه برا استقبال از آقا محسن ما

درود پروردگار بر شهید سرافراز محسن حججی و همه شهیدان این دیار

محسن قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی: درود پروردگار بر شهید سرافراز محسن حججی و همه شهیدان این دیار که افتخار میهن و نظام هستند و حماسه‌های بی بدیل‌شان، همیشه در خاطر ملتی خواهد ماند که هیچگاه لباس ذلت، به تن نخواهد کرد.


برای سربلندی ملت سر می‌دهيم/ اون بالاها چه غوغائیه برا استقبال از آقا محسن ما

سوی حق چون بشتابی تو چو خورشید بتابی

عباسعلی کدخدایی:

تقدیم به نگاه پایدارش
مفروشید کمان و زره و تیغ زنان را
که سزا نیست سلح‌ها به جز از تیغ زنان
سوی آن چشم نظر کن که بود مست تجلی
که در آن چشم بیابی گهر عین و عیان را
تو در آن سایه بنه سر که شجر را کند اخضر
که بدان جاست مجاری همگی امن و امان را
گذر از خواب برادر به شب تیره چو اختر
که به شب باید جستن وطن یار نهان را
بپران تیر نظر را به مؤثر ده اثر را
تبع تیر نظر دان تن مانند کمان را
چو عدواید تو گردد چو کرم قید تو گردد
چو یقین صید تو گردد بدران دام گمان را
سوی حق چون بشتابی تو چو خورشید بتابی
که گشادست به دعوت مه جاوید دهان را
من از این فاتحه بستم لب خود باقی از او جو
که درآکند به گوهر دهن فاتحه خوان را

محسن حججی است كه بايد برای ما مرثيه بخواند

مهدی محمدی: محسن حججي ها بناست «تحريم داخلی» شوند. يادمان نرود. ته خط حرف امريكا در تحريم hr3364 و امثال آن جز اين نيست كه خودتان سر اينها را ببريد و ما را گرفتار نكنيد! داوطلب هم دارد در داخل ايران. في الواقع، درست كه نگاه كنيد، قصه برعكس است. محسن حججي است كه بايد براي ما مرثيه بخواند. داعش چند صد كيلومتر آن طرف تر سر مي برد، كمي كه تغيير زاويه بدهيد، اين سو تر، دولتي درست كرده اند به نام سعودي كه سر كودكان را منفجر مي كند. هر دو هم مي خواهند برسند به ايران، و تهران. آن وقت در تهران، آقايي كه بنا بوده شهردار شود مي گويد چرا پول مي دهيد بچه هيئتي ها بروند سوريه و عراق؟!؛ آن يكي رفيق شفيقمان هم عريضه خيلي محرمانه مي نويسد كه برويم با عربستان تفاهم كنيم، وزير خارجه اش هم كه «برادر خوب» ماست! در بيابان حمص غريب بودن عجيب نيست. عجيب اين است كه در ام القراي جهان اسلام غريب بماني و آرزوي بيابان كني.

در رثای شهید محسن حججی

رضا سراج:

ز گریه مردم چشمم نشسته در خون است
ببین که در طلبت حال مردمان چون است

شهادت محسن حججی غوغایی از شور و شعور اجتماعی در ایران بپا کرد. در رثای این شهید عزیز، جوشش عمومی بوجود آمده؛ همه از صلابت، اقتدار، غیرت، عزت، ایثار، مظلومیت و مردانگی او می‌گویند. رمز و راز این جوشش معنوی چیست؟! مجاهدت و شهادت در راه خدای تعالی، موج آفرین است. از سرچشمه خون شهید، حیات معنوی آغاز و به جامعه تزریق می‌گردد. از همین رو شهید مطری، شهادت را تزیق خون به پیکر جامعه می‌دانست. با در نظر گرفتن این اصل و قاعده، اما جوشش معنوی شهادت محسن حججی دوچندان است؛ چرا که صلابت در اسارت و مظلومیت در شهادت محسن حججی تداعی کننده صحنه‌های کربلا شد و این مهم، جوشش معنوی را مضاعف نموده است. در حقیقت شهادت محسن حججی بار دیگر، خون سیدالشهدا (ع) را در حیات معنوی مردم قدرشناس ایران به حرکت در آورد. آری رمز و راز این جوشش معنوی همین است. از طرف دیگر شهادت محسن حججی آغازگر زود هنگام محرم نیز شده است. اینکه چرا امام حسین (ع) زودتر از محرم، تجلٓی می‌کند؛ خود راز و رمز دیگری است که در این مجال نمی‌گنجد. گذر زمان از این تجلی، رمزگشایی خواهد نمود.

اون بالاها چه غوغائیه برا استقبال از آقا محسن ما

سید عزت الله ضرغامی: اون بالاها چه غوغائیه برا استقبال از آقا محسن ما! ایول! کی می‌گفت قطره نمی‌تونه موج بشه! دیدید شد!!

برای سربلندی ملت سر می‌دهيم/ اون بالاها چه غوغائیه برا استقبال از آقا محسن ما

 

چطور محسن حججی شهید شد؟

حسن شمشادی خبرنگار یادداشتی از امیر مسروری در کانال تلگرامش منتشر کرد: محسن حججی در هجوم نیروهای تکفیری داعش در میان مرز عراق و سوریه به اسارت در آمد و به شهادت رسید، پیرامون این موضوع و اهمیت حضور مستشاران نظامی در آن منطقه چند نکته عرض میکنم:

1. آمریکایی ها پس از شکست پروژه حلب و تجزیه سوریه دراین منطقه، تمرکز خود را در شرق سوریه گذاشتند و علنا این منطقه را پرواز ممنوع و محل استقرار داعش تبدیل نمودند. قرار بود آمریکایی ها با پس زدن داعش از رقه ضمن مصادره آزادی رقه به نام خود و تحویل دادن آن به کردهایِ همسو با غرب، داعش را در منطقه نوار شرقی سوریه میان المیادین در دیرالزور تا تنف نگه دارند و در نهایت داعش مستقر شده در این منطقه بهانه ای مناسب برای جلوگیری از ارتباط زمینی و هوایی مقاومت و همچنین فرصتی مناسب برای روز مبدای حمله به دمشق یا بغداد باشد. در واقع هر وقت خواست داعش را میان دمشق و بغداد کوچ دهند.

 

2. پس از حضور داعش در این منطقه ، آمریکایی ها می توانستند قطعنامه ای در سازمان ملل بگیرند و آن منطقه را پرواز ممنوع اعلام نموده و به عبارت دیگر آسمان ارتباطی مقاومت را ببندند. این بدان معنا بود که مقاومت هرچه در این شش سال به دست آورد با یک اقدام آمریکایی ها از دست میداد. و آمریکایی ها تمام تلاششان را کرده اند تا این دستاوردها به هدر رود و رسما پروژه شکست خورده در سوریه را به یک پروژه پیروزمندانه تبدیل کند.

3. عملیات والفجر در دو مرحله آغاز شد که شهید حججی در مرحله دوم این عملیات به شهادت رسید. پیش از این در مرحله اول عملیات نیروهای مقاومت توانستند چند هزار کیلومتر از مناطق اشغال شده باده ی شرقی، مرز شرقی سوریه را آزاد کنند و در همین راستا محور مقاومت در شرق سوریه توانست با محور مقاومت در عراق الحاق کند. این الحاق در طول تاریخ 40 سیاسی اخیر بی نظیر بود و کمربند مقاومت تقویت شد. مرحله اولیه این عملیات ضمن آزاد سازی مناطق مختلف در شرق سوریه و جلوگیری از سقوط دمشق و ماندن داعش در عراق و سوریه، الحاق نیروهای مقاومت با یک دیگر، مانع از خط عمودی آمریکا در موازی شرق سوریه شد و خط حضور آمریکا را از جنوب تا شمال قطع کرد.

4. مرحله دوم عملیات والفجر که چند روز قبل آغاز شد، محور آزاد سازی دیرالزور و همچنین اخراج متجاوزان دستور کار قرار گرفت. امن سازی منطقه شرقی و همچنین مقابله با حضور داعش در دیرالزور و خنثی سازی پروژه آمریکایی ها دستور کار مقاومت بود تا آنکه ایالت متحده آمریکا با حمله به نیروهای مردمی مقاومت در شرق سوریه و غرب عراق سبب شد تا داعش از محور آمریکایی ها نیروهای مقاومت را دور زده و در نهایت با چند عامل انتحاری منجر به شهادت نیروهای مقاومت و در نهایت اسارت و شهادت شهید محسن حججی شود.

 

واقعیت این است که شهید محسن حججی توسط آمریکا در اختیار داعش قرار گرفت. مواضع آنها بمب باران شد و پس از آن آمریکایی ها اجازه دادند نیروهای داعش با نفوذ به خط درگیری مقاومت از چند محور حمله خود را سازماندهی کرده و با چند عامل انتحاری صفوف مقاومت شکست و محسن به اسارت در آمد. قطعا آمریکایی می بایست بخاطر شهادت محسن حججی پاسخگو باشند و مقصر اصلی این شهادت، آمریکایی ها است.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *