گیلان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور/ تعامل مطلوب دستگاه‌های سیاسی، قضایی، امنیتی و انتظامی/ رتبه برتر امنیتی برای سرمایه‌گذاری

13:04 - 21 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۰۵۰
دسته بندی: سیاست ، عمومی
استاندار گیلان با اشاره به اینکه تعامل سازنده‌ای بین اعضای شورای تأمین استان وجود دارد، گفت: مجموع آمار‌های مقایسه‌ای شاخص‌های امنیتی در سال‌های اخیر نشان دهنده این است که گیلان همچنان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود.

نجفیمحمدعلی نجفی درگفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره وضعیت امنیتی استان گیلان بیان کرد: امروز به اذعان دوست و دشمن امنیت رشک برانگیزی بر کشور حکمفرماست و در منطقه‌ای که کشتار و آوارگی بیداد می‌کند، ایران کشوری پراز امنیت است و مردم به زندگی روزانه خود می‌پردازند. بی‌شک امنیت موجودناشی از تدابیر رهبر معظم انقلاب و خون پاک شهدای جنگ تحمیلی ومدافع حرم است.

 وی با بیان اینکه گیلان یکی از استان‌هایی است که از امنیت بالایی برخوردار است، افزود: اگر در اخبار رسانه‌ها بنگریم و به آمار رسمی رویداد‌ها و شاخصه‌های امنیتی نگاه کنیم، گیلان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است که مردم نگرانی جدی نسبت به جرایم امنیتی و انتظامی در آن ندارند.

استاندارگیلان خاطرنشان کرد: گیلان براساس رتبه شاخص‌های اعلام شده کشوری؛ استان امنی است و آمار جرایم آن در مقایسه با کل کشور در رتبه‌های انتهایی قرار دارد هرچند تصادفات درون و برون شهری، خودکشی، جرایم مالی و نزاع فردی که اغلب در حوزه اجتماعی است از فراوانی قابل توجهی برخوردار است.

نجفی بابیان اینکه البته برای کنترل، مهار و بهبود وضعیت امنیتی استان جلسات و نشست‌های متعددی در استان و شهرستان‌ها همواره برگزار می‌شود؛ گفت: شورای تأمین و کمیسیون‌های تابعه همواره فعال هستند و تعاملات بین بخشی بین دستگاه‌های سیاسی، قضایی، امنیتی و انتظامی در این استان مطلوب است و بحمدالله در سایه این همدلی‌ها توانسته ایم امنیت مناسبی را در استان داشته باشیم.

استاندارگیلان یادآورشد: نکته درخور توجه آنست که زمینه لازم برای توسعه و سرمایه گذاری وجود دارد و بنابر اظهار و اذعان مرکز پژوهش‌های مجلس، گیلان در زمینه امنیت سرمایه گذاری دریکی از رتبه‌های برتر کشوری است.

وی اضافه کرد: با امنیت موجود درکشور، گیلان در موضوعات مختلف چه در بخش‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و چه در بخش‌های حفظ آرامش و امنیت استان از فرصت‌هایی که داشته بهره‌مند شده است. خوشبختانه وضعیت امنیت و آرامش در بخش‌های مختلف بویژه مرز‌های استان در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه تعامل سازنده‌ای بین اعضای شورای تأمین استان وجود دارد، اظهارکرد: مجموع آمار‌های مقایسه‌ای شاخص‌های امنیتی در سال‌های اخیر نشان دهنده این است که گیلان همچنان یکی از امن‌ترین استان‌های کشور محسوب می‌شود و این امنیت روز به روز در حال تقویت است. امنیت پایدار در مرز نیز بصورتی است که گیلان دارای یکی از امن‌ترین مرز‌های کشور است.

نجفی در ادامه خاطرنشان کرد: دولت برای بهره‌مندی از توانمندی‌های ممتاز جغرافیایی و همجواری گیلان با کشور‌های حاشیه‌ی خزر، آسیای میانه، قفقاز و پتانسیل‌های گردشگری، کشاورزی و صنعتی و دریا محور نسبت به تکمیل زیر ساخت‌های ارتباطی همچون آزاد راه، راه آهن، سد‌ها و بنادر اهتمام دارد.

وی تصریح کرد: فضای امن و آرام موجود در استان موجب شده است تا شرایط ارتقای شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی در استان رو به صعود باشد و مسئولان و مردم برای رقم زدن اتفاقات خوب دغدغه امنیتی نداشته باشند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *