توسعه روند طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم/ تحقق بند های طرح تحول سلامت در برنامه ششم توسعه

12:00 - 21 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۸۰۲۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
قائم مقام وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت در دولت دوازدهم ، تمامی بند‌های برنامه ششم توسعه و ابلاغیه مقام معظم رهبری در راستای طرح تحول سلامت را با حمایت دولت و تأمین منابع مالی محقق خواهد کرد.

توسعه روند طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم/ تحقق بند های طرح تحول سلامت در برنامه ششم توسعهایرج حریرچی در گفت و گو با خبرنگار جامعه در خصوص محوریت طرح تحول سلامت در دولت دوازدهم گفت: طرح تحول سلامت از مجموعه بسته‌های متعددی تشکیل شده است که برطبق اظهارات وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای دستیابی به اصلاحات نظام سلامت و اهداف اثبات سلامت، حداقل به زمان ۱۰تا ۱۲ ساله نیاز است. 


وی افزود: با توجه به فرآیند چندین ساله برای تحقق طرح تحول سلامت در کشور، باید اهداف میانی و نهایی متعددی برای این طرح،طراحی شود. بر این اساس تثبیت نتایج فعلی این طرح و تعمیم آن به بسته‌های جدید از جمله مهمترین اهداف این برنامه در دوره جدید دولت و اولین اقدام  وزارت بهداشت در 4 ساله دوم محسوب می شود و اجرای نظام ارجاع و استقرار تیم پزشک خانواده را نیز در اولویت اهداف قرار می دهد.

سخنگوی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: با تاکیدات مجلس شورای اسلامی و اعمال مواردی در برنامه ششم توسعه، تمامی اهداف این برنامه باید در دولت دوازدهم محقق شود. نکته قابل توجه در این برنامه اعمال تمامی بند‌های برنامه ششم توسعه در سیاست‌های کلی سلامت است که بر اساس ابلاغیه مقام معظم رهبری باید نسبت به آن اقدام شود.  


حریرچی عنوان کرد: در راستای اجرای بند‌های قانون برنامه ششم در بحث سلامت همه الزامات لحاظ شده و ردگیری‌ها صورت گرفت و زمانبندی احقاق اهداف مشخص شده است بنابراین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی آمادگی لازم برای احقاق اهداف طرح تحول سلامت را در دولت دوازدهم دارد.


قائم مقام وزیر بهداشت در پایان اذعان داشت: امیدواریم با حمایت‌های دولت و مجلس شورای اسلامی به همراه تأمین منابع لازم در جهت طرح تحول سلامت بتوانیم در ۴ سال آینده گام‌های مفیدتری برداریم و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دولت دوازدهم عملکرد قابل توجهی داشته باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *