انتقاد دادگاه اروپایی حقوق بشر از محدودیت دسترسی متهم به وکیل در هلند

12:43 - 21 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۷۹۹۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دادگاه اروپایی حقوق بشر اعلام کرد: دولت هلند با ایجاد محدودیت در دسترسی یک متهم به وکیل خود در مراحل تحقیقات و بازپرسی، مرتکب نقض حقوق بشر شده است.

حقوق بشر اسلامیبه گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از مرکز پایش ستاد حقوق بشر، دادگاه اروپایی حقوق بشر اعلام کرد: دولت هلند با ایجاد محدودیت در دسترسی یک متهم به وکیل خود در مراحل تحقیقات و بازپرسی، مرتکب نقض حقوق بشر شده است.

این متهم که کارمند سابق سرویس اطلاعات هلند بوده است، از سوی مقامات، متهم به افشای اطلاعات طبقه بندی شده برای افراد غیرمجاز شده است.

وی که به عنوان مترجم و خبرنگار مدتی با دستگاه اطلاعات هلند قرارداد داشته، پس از پایان قرارداد و خروج از سازمان، برخی از اطلاعات کاری خود را منتشر کرده که دولت هلند مدعی است این اطلاعات به دست گروه‌های تروریستی افتاده و تهدیدی برای امنیت ملی هلند می‌باشد.

پس از بازداشت این فرد و ایجاد محدودیت‌هایی توسط مقامات قضایی هلند در دسترسی وی به وکیل و همچنین عدم دسترسی وکیل وی به محتویات پرونده، شکایتی نزدی دادگاه حقوق بشر اروپایی مطرح شد که این دادگاه نیز با صدور حکمی در ۲۵ جولای ۲۰۱۷، دولت هلند را به نقض حقوق بشر کرد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *