قضاوت با شماست...

20:30 - 12 مهر 1396
کد خبر: ۳۳۷۲۲۹
دسته بندی: چندرسانه ، عمومی
خبرگزاری میزان-گزارشی مستند از افراد حقیقی که به دادگاه‌های کشورمان آمد و رفت دارند، با نام و نشانِ مشخص، تهیه شده که طی آن از مردم خواسته شده که نظر خود را درباره روند رسیدگی به پرونده‌شان اعلام کنند.

به گزارش گروه چند رسانه ای ، چندی پیش کلیپی با مضمون "به اصطلاح" نظر مردم در مورد عملکرد قوه قضائیه در فضای مجازی منتشر شد که عملا به سیاه نمایی درباره دستگاه قضا می پرداخت.

گزینش پاسخ‌ها به سوال گزارشگر در آن کلیپ، بگونه‌ای صورت گرفته بود که حتی یک کلمه مثبت بر زبان چندین مصاحبه‌شونده در مورد عملکرد قوه قضائیه جاری نمی‌شد. وجه مشترک همه پاسخ‌هایی که درباره عملکرد دستگاه قضا ازسوی پاسخ دهندگان در آن گزارش مطرح می‌شد، غیرمستند بودنِ محتوای پرونده و کلی‌گویی درباره موضوع بود.

به بیان دیگر، آن کلیپ، مصداق تام و تمامی از ضرب‌المثلِ "یکه به قاضی رفتن" بود؛ چراکه مخاطب نمی‌توانست بفهمد طرف مصاحبه در پرونده‌ای که به روند رسیدگی آن انتقاد دارد، محق بوده است یا خیر.

اینک دربرابر آن کلیپ، گزارشی مستند از افراد حقیقی که به دادگاه‌های کشورمان آمد و رفت دارند، با نام و نشانِ مشخص، تهیه شده و طی آن از مردم خواسته شده که نظر خود را درباره روند رسیدگی به پرونده‌شان اعلام کنند. اگر آن کلیپ یک دفتر سیاه را ورق زد، این کلیپ می‌کوشد بگوید به اندازه اوراق سیاه آن دفتر و بیشتر از ان، برگ‌هایی سفید در کارنامه دستگاه قضا وجود دارد؛ هرچند که ذات قوه قضائیه به گونه‌ای است که حداقل ۵۰ درصد مراجعان که قاضی به نفع طرف مقابل آن‌ها رای داده، احتمال ناراضی بودنشان وجود دارد.

قضاوت با شما...

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/02/02']

 

 

برچسب ها: مهدی مهدوی کیا

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *