"لشکر طیبه" در پاکستان حزب سیاسی تشکیل می‌دهد

12:12 - 20 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۷۲۰۴
گروه جهادی پاکستان که با نام لشکر طیبه و جماعت الدعوه نیز فعال است با طرح درخواست رسمی در کمیسیون انتخابات پاکستان، حزب سیاسی تشکیل می‌دهد.

به گزارش سرویس بین الملل   گروه جهادی پاکستان که با نام لشکر طیبه و جماعت الدعوه نیز فعال است با طرح درخواست رسمی در کمیسیون انتخابات پاکستان، حزب سیاسی تشکیل می‌دهد.

حافظ سعید رهبر این گروه که از چندی پیش در بازداشت خانگی به سر می‌برد از تشکیل حزب ملی مسلم لیگ پاکستان خبر داد.

حافظ سعید در درخواست رسمی به کمیسیون انتخابات برای تشکیل حزب سیاسی وارد عمل شده است.
این اولین بار نیست که یک گروه مذهبی و جهادی اقدام به فعالیت سیاسی در پاکستان می‌کند.

برخی گروه‌های مذهبی پاکستان که فعالیت سیاسی دارند عبارتند از سپاه صحابه که بعدها به اهل سنت و الجماعت تغییر نام داد، جمعیت علمای اسلام شاخه فضل الرحمن، جمعیت علمای اسلام شاخه سمیع الحق،جمعیت اهل حدیث،متحده مجلس عمل و جماعت اسلامی.

این اولین بار است که یک گروه مذهبی که به صورت علنی فعالیت جهادی دارد و در کشمیر فعال است اقدام به تشکیل حزب سیاسی می‌کند.

حزب ملی مسلم لیگ پاکستان به دنبال شرکت در انتخابات سال 2018 است و نمایندگان این حزب تلاش خواهند کرد که به پارلمان راه پیدا کنند.

جماعت الدعوه با تشکیل تیم‌های کمک مردمی در سوریه، سومالی، فلسطین و کشمیر فعال است.
حافظ سعید رهبر گروه جماعت الدعوه و گروه مسلح لشکر طیبه است که یکی از بزرگترین گروه‌های مسلح در منطقه می‌باشد و بیشتر در کشمیر فعالیت می‌کند.

مقامات هندی مدعی هستند که تنها اتهام دست داشتن سعید در حملات 26 سپتامبر بمبئی دلیلی کافی برای دستگیری وی می‌باشد.

پیش از این نیز آمریکا مبلغ 10 میلیون دلار را به عنوان پاداش برای دستگیری رهبر "لشکر طیبه" پاکستان تعیین کرده بود که این کار باعث خوشنودی هند شده بود.

این در حالی است که حافظ سعید رهبر لشکر طیبه و متهم اصلی حادثه 2008 بمبئی آزادانه در پاکستان زندگی کرده و به سخنرانی در محافل این کشور می‌پردازد.

رهبر لشکر طیبه پاکستان و 4 نفر از دوستانش به مدت 6 ماه بازداشت خانگی شدند و سازمان کمک مردمی وابسته به این گروه نیز زیر نظر است.

مدت زمان بازداشت خانگی رهبر لشکر طیبه تمدید شده است و این روند ادامه دارد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *