ضرورت تداوم در اجرای برنامه‌های قرآنی/ اداره‌کل زندان‌ها برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را با جدیت دنبال می‎کند

15:28 - 16 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۶۰۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: مجموعه دادگستری استان از تمام توان خود برای اجرای برنامه‌های قرآنی استفاده می‌کند و هیچ محدودیتی برای هزینه کرد در اجرای فعالیت‌های قرآنی ندارد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان مرکزی مرحله استانی پنجمین دوره مسابقات قرآن دادگستری کل استان مرکزی، با حضور ۹۹ متسابق در رشته‌های قرائت ترتیل، تحقیق، حفظ موضوعی، حفظ، اذان و مفاهیم در بخش کارکنان و خانواده برگزار شد.


حجت‌الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی، در آیین اختتامیه این مسابقات گفت: مجموعه دادگستری استان از تمام توان خود برای اجرای برنامه‌های قرآنی استفاده می‌کند و هیچ محدودیتی برای هزینه کرد در اجرای فعالیت‌های قرآنی ندارد.


وی تصریح کرد: خوشبختانه در سازمان‌های تابعه قوه قضائیه استان فعالیت‌های قرآنی از رونق خاصی برخوردار است، اداره‌کل زندان‌ها در حوزه قرآن گام‌های مؤثری برداشته و تبدیل حکم اعدام سه نفر با یک درجه تخفیف به حبس به واسطه حفظ قرآن از جمله همین برکات است.


حجت‌الاسلام عبداللهی اظهار کرد: تحول درونی اولین اثر ماندگار بر روح و جسم است و این مهم بین مددجویان زندان به خوبی بروز کرده است، امروز شاهد حضور پررنگ مددجویان در فعالیت‌های قرآنی زندان هستیم. این اقدامات باید مداوم باشد تا خروجی مناسب داشته باشد.


وی گفت: مددجویان با حضور در محافل و جلسات آموزش قرآن امید بازگشت به زندگی و جامعه را در خود تقویت می‌کنند. توفیقات ظاهری قرآن در جامعه نصیب همگان می‌شود. مجموعه قوه قضاییه باید بیش از این با قرآن آشنا شود، ما مجموعه‌ای هستیم که با بزهکاران و مجرمان سر و کار دارد که باید به واسطه کتاب هدایتگر قرآن آنها را پرورش و هدایت کنیم.


حجت‌الاسلام عبداللهی ادامه داد: اگر قصد هدایت و تربیت بزهکاران را داریم لازمه آن آراستگی بدنه قوه قضاییه به قرآن است. قوه قضاییه نمی‌تواند مدعی تربیت دینی و قرآنی افراد بزهکار باشد اما خودش از این منبع فیض الهی بی‌بهره بماند، سلامت جامعه در گرو تشکیلات سالم قوه قضاییه است. قوه قضایه سالم در گرو نیروی انسانی سالم و نیروی انسانی سالم در سایه نزدیک شدن به قرآن معنا پیدا می‌کند.


حجت‌الاسلام عبداللهی در پایان، ابراز کرد: اداره‌کل زندان‌ها برنامه‌های فرهنگی و قرآنی را با جدیت هرچه تمام‌تر دنبال می‌کند و کسب ۴رتبه برتر کشوری در رشته‌های قرآنی از افتخارات دادگستری استان است.


یادآور می شود؛ در پایان مراسم اختتامیه از برگزیدگان این دوره از مسابقات تجلیل شد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *