رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش 25میلیون‌ریالی پیش‌پرداخت تاکسیرانان در طرح جایگزینی خودروهای فرسوده/ گران‌شدن خودرو دلیل این تغییر است

8:54 - 04 شهريور 1393
کد خبر: ۳۳۶۵
خبرگزاری میزان: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران گفت: در پی افزایش قیمت خودرو رقم پیش پرداخت در طرح تبدیل تاکسی های فرسوده به تاکسی های جایگزین 25 میلیون ریال افزایش می‌یابد.

: مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به مخالفت مراجع ذی صلاح با افزایش قیمت خودرو گفت: در پی افزایش قیمت خودرو رقم پیش پرداخت در طرح تبدیل تاکسی های فرسوده به تاکسی های جایگزین افزایش می یابد، اما سایر شرایط همانند گذشته است. این تغییر قیمت از دست سازمان تاکسیرانی خارج و ناشی از توافق ستاد حمل و نقل سوخت با خودرو سازها است.

میثم مظفر در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی میزان درباره تغییر شرایط قیمت ها در طرح تبدیل تاکسی های فرسوده به تاکسی های جایگزین، با توجه به افزایش قیمت خودرو در کشور اظهار کرد: در طرح تبدیل تاکسی های فرسوده به تاکسی های جایگزین شرایط گذشته برقرار است. بدین معنا که بهره بانکی افزایش پیدا نکرده، همچنین اقساط و مبلغ وام نیز بدون تغییر و شامل 20 میلیون تومان وام 15 درصد است.

وی ادامه داد: البته رقم پیش پرداخت ها افزایش یافته است، به عبارتی تنها وجهی که با بالا رفتن قیمت خودرو در کشور برای تعویض تاکسی های فرسوده تغییر می کند پیش پرداختی است که تاکسیران باید به حساب خودرو ساز واریز کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران با بیان این که این مبلغ بابت ما به تفاوت وام و ارزش اسقاط خودرو فرسوده؛ به مبلغ 5 میلیون و 500 هزار تومان است، افزود: خودروسازها در ابتدا متعهد بودند قیمت خودرو را 27 میلیون و 500 هزار تومان در فاکتور قید کنند، اما طی دو مرحله افزایش قیمت، این مبلغ به 30 میلیون رسید.

وی عنوان کرد: این تغییر در اختیار سازمان تاکسیرانی نیست و تمام این توافق ها با محوریت ستاد حمل و نقل سوخت با خودرو سازها صورت می گیرد، ما نیز تابع توافق های این سازمان با خودرو سازها هستیم.

مظفر خاطرنشان کرد: تغییر قیمت پیش پرداخت تاکسی های جایگزین در حالی اتفاق می افتد که بسیاری از ارگان ها و مراجع قانونی نسبت به افزایش قیمت خودرو اعتراض دارند. در عین حال باید دید بر اساس قانون مراجع ذی صلاح چه تصمیمی اتخاذ می کنند، زیرا نمی توان طرح نوسازی خودروهای فرسوده را متوقف کرد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی در توضیح خودروهایی که در این طرح به تاکسیرانان تحویل داده می شود، نیز گفت: این خودرو ها سمند ای اف سون (EF7) است. خودرویی که ایران خودرو تولید می کند وبه نظر می رسد از نظر کیفیت مشکل خاصی نداشته باشد، هر چند که به طور قطع ایده آل نیست.

وی افزود: این خودرو استاندارد های لازم را دارد و تست هایی که در زمینه آلایندگی روی آن انجام شده بیانگر این است که استانداردهای قابل قبولی مباحث زیست محیطی را دارد.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی تهران در پایان با اشاره به افق درازمدت مدیریتی این سازمان در تامین خودروهایی که با استانداردهای جهانی مطابقت می کند، اظهار کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا تاکسی به عنوان یک خودرو بسیار ویژه با گزینه ها و تجهیزات پیشرفته تر نسبت به خودروهای عادی است براین اساس افق و انتظار ما نیز ازاین ناوگان همین است.


مسعود خیرالهی
|
-
|
۲۳:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۹
0
0
چرا تاکسیرانی اندیمشک برای ثبت نام مبلق 200هزارتومان پول دریافت میکند
حسین بیک زاده
|
-
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۷
0
0
الان که بی جهت قیمت خودرو افزایش یافته این رانندگان تاکسی نمی دانم از کجا باید این پول را تهیه کنند. سازمان تاکسیرانی در اینجور مواقع خود را کنار می‌کشد و می‌گویند این افزایش قیمت خارج از هیته این سازمان است.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *