رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کارخانه مستقل تولید موتور راه اندازی خواهد شد/ قطعه سازان از فرصت ایجاد شده حداکثر استفاده را ببرند

11:53 - 16 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۴۹۳
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
وزیرصنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قرارداد تولید سه جانبه خودرو تولیدکنندگان و قطعه سازان ایرانی را به زنجیره تامین رنو در سطح بین المللی وصل می کند، گفت: در قراداد سه جانبه قراربر آن شده تا کارخانه مستقل تولید موتور خودرو راه اندازی شود. کارخانه مستقل تولید موتور راه اندازی خواهد شد/ قطعه سازان از فرصت ایجاد شده حداکثر استفاده را ببرند.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، محمدرضا نعمت زاده در مراسم امضای قرارداد همکاری تولید مشترک خودرو با حضور ایدرو، رنو اظهار کرد: حدود ۱۲ سال پیش مشارکتی با رنو آغاز شد که انتظارات برآاورده نشد اما در حال حاضر در پی رفع تحریم ها باب مشارکت ها باز شده است.

او افزود: سیاست های دولت یازدهم بر آن بود که با مشارکت های خارجی انتقال دانش، فناوری و ارتقا سطح کیفیت تولید عملی شود.

وزیرصنعت بیان کرد: ایران سابقه ۵۰ سال مونتاژ و فروش خودرو در کشور را دارد اما به دلیل گسستگی با بازارهای بین المللی نتوانسته آنطور که باید در سطح جهانی حضور داشته باشد.

او گفت: صنعت خودرو بسیار سیال است و برای رشد این صنعت در ایران باید تعامل و همکاری بین المللی وجود داشته باشد.

نعمت زاده خاطرنشان کرد: طولانی شدن زمان مذاکرات به واسطه تاکید وجود برخی از بندها در قرارداد است که از ان ها می توان انتقال دانش و خدمات به روز صنعت خودروسازی جهان اشاره کرد.

او بیان کرد: در این قرارداد ایجاد خط تولید موتور دیده شده که در گذشته قراردادها وجود نداشت و شرکتی برای تولید موتور ایجاد خواهد شد.

وزیرصنعت حضور قطعه سازان در این قرارداد بسیار پررنگ دیده شده و باید قطعه سازان حضور قدرتمندی در قرارداد داشته باشند تا در زنجیره تامین رنو حرفی برای گفتن داشته باشد.

او تاکید کرد: تاکید وزیر بر آن است تا بخش خصوصی در مشارکت های بین المللی حضور داشته باشند اما برای انکه قرارداد عقب نماند ایدرو ورود کرد و در حال حاضربا ورود بخش خصوصی سهم ایدرو به ۲۰ درصد کاهش یافت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *