جمهوری اسلامی ایران همواره از دولت قانونی سوریه حمایت می‌کند

15:33 - 15 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۶۲۲۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون اول رئیس جمهور گفت: منطقه و کشور‌های اسلامی با بلیه خطرناکی به نام گروه‌های تکفیری، افراطی و تروریستی روبرو هستند و در این میان برخی از کشور‌های اسلامی همچون سوریه بیش از سایرین برای مبارزه با این گروه‌ها هزینه پرداخته‌اند.
جمهوری اسلامی ایران همواره از دولت قانونی سوریه حمایت می‌کندبه گزارش گروه سیاسی ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در دیدار با «عماد خمیس» نخست وزیر سوریه که در تهران به سر می‌برد، روابط جمهوری اسلامی ایران و سوریه را ریشه دار و تاریخی توصیف کرد و گفت: ایران همواره از دولت قانونی سوریه حمایت کرده و در کنار مردم این کشور خواهد ماند.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) و مرحوم حافظ اسد سنگ بنای رابطه دو کشور را ایجاد کردند و این رابطه در طول این سال‌ها همواره رو به رشد و در حال توسعه بوده است.

جهانگیری تصریح کرد: منطقه و کشور‌های اسلامی با بلیه خطرناکی به نام گروه‌های تکفیری، افراطی و تروریستی روبرو هستند و در این میان برخی از کشور‌های اسلامی همچون سوریه بیش از سایرین برای مبارزه با این گروه‌ها هزینه پرداخته اند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: کسانی که در دنیا مدعی مبارزه با تروریسم هستند باید در وهله اول با تفکری که از تروریسم حمایت فکری و ایدئولوژیک می‌کند مبارزه کنند و سپس نسبت به قطع حمایت‌های مالی، نظامی و لجستیکی تروریست‌ها اقدام نمایند.

جهانگیری خاطرنشان کرد: تا زمانی که این دو اقدام مهم که پیش نیاز مبارزه با تروریسم است انجام نشود، سایر اقدامات صرفا نمایشی است و اگر این دو کار مهم انجام شود کشور‌های قربانی تروریسم خود قادر خواهند بود به تنهایی گروه‌های افراطی را از کشور بیرون کنند.
 

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *