عالمان دینی هرات: "تروریست‌ها" با حملات انتحاری به هدفشان نمی‌رسند

17:15 - 15 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۵۹۵۲
عالمان دینی ضمن محکوم کردن حمله بر مسجد جوادیه هرات، حمله به مساجد و تکایا را به شدت محکوم کردند.

به گزارش سرویس بین الملل شیخ فاضلی یکتن از عالمان برجسته شیعه و استاد مدرسه علمیه صادقیه در هرات ضمن محکومیت حمله انتحار هرات، گفت: انسان‌های از خدا بی‌خبر که عروسک دست اجنبی‌ها هستند چنین صحنه‌های دلخراشی را به وجود آورده و هزاران خانواده را ویران کردند.

وی افزود: آنها اهداف شومی که در خیال خام خود دارند، فکر می‌کنند با به وجود آوردن این صحنه‌های دلخراش و کشتار مردم بیگناه و نمازگزار در خانه خدا، می‌توانند بین شیعه و سنی یک شکافی را به وجود آورده و اتحاد مردم را برهم زنند و آب را گل آلود کنند.

وی خطاب به دشمنان اسلام گفت: کور خوانده‌اید هرچه خوانده اید، نتنها با ایجاد حملات تروریستی و کشتار مردم بیگناه به هدف خود نمی‌رسید بلکه اتحاد و برادری بین مردم را نیز محکم تر می‌کنید هراتیان و ملت مسلمان افغانستان به پختگی سیاسی خود رسیده‌اند و آگاهانه عمل کرده و مشت محکمی بر دهان دشمنان و تفرقه افکنان خواهند زد.

«شیخ یزدانی» نماینده آیت الله محقق کابلی درهرات و خطیب مسجد جامع جبرئیل ضمن محکوم کردن حملات بر مراسم مذهبی و مساجد و تکایا گفت: دشمنان مردم مسلمان افغانستان از هیچ راهی نتوانستند تا نفوذی در جامعه افغان داشته باشند و حال برای ایجاد تفرقه بین مردم و دودستگی بین مردم مسلمان افغانستان دست به حملات انفجاری در مساجد و تکایا و کشتار مردم بیگناه می‌زنند.

وی خاطرنشان ساخت: همانطور که امام حسین(ع) برای دست یافتن به آزادی و حق جان شیرینش را برای نگه داشتن اسلام و مسلمین و وحدت فدا کرد، مردم مسلمان افغانستان هم برادر و متحد در مقابل نقشه های پلید دشمنان افغانستان ایستادگی خواهند کرد.

مولوی سید احمد آخوند زاده رییس شورای اخوت اسلامی هرات در گفتگو با خبرنگار سایت افغانستان فارس گفت: این اولین بار نیست که ددمنشان و دشمنان بر مساجد و محلات برگزاری مراسم مذهبی حمله می‌کنند اما باید بدانند که با حملات آنها بر مردم نمازگزار و مسلمان بیشتر از پیش اتحاد بین مردم بیشتر شده و اجازه نمی‌دهند تا دشمنان اسلام به اهداف شوم خود برسند.

عالمان دینی درهرات از دولت و نیروهای امنیتی خواستار این هستند تا بیشتر از گذشته متوجه مراکز دینی در هرات باشند تا مردم دیگر قربانی حملات انتحاری و انفجاری نشوند.

شب گذشته حمله کنندگان انتحاری وارد مسجد جوادیه هرات شده و خود را انفجار داده‌اند بر اثر این حمله انتحاری 33 تن از نمازگزاران کشته و 61 تن دیگر زخمی شدند.

این حملات بر مساجد و تکایا در هرات خشم عالمان دینی را برانگیخته و عالمان دینی این اعمال را به شدت محکوم می‌کنند.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *