اقتصادهای ايران و اوكراين می‌توانند مكمل يكديگر باشند

11:46 - 14 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۵۶۹۸
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون اول رئیس جمهور گفت: اقتصادهای ايران و اوكراين می‌توانند مكمل يكديگر باشند و دو كشور بايد دستاوردها و توانمندی‌های خود را در زمينه‌های انرژی، كشاورزی و علم و فناوری در اختيار يكديگر قرار دهند.

جهانگیریبه گزارش گروه سیاسی ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، اسحاق جهانگيری در ديدار با «استپان كوبيو» معاون اول نخست وزير اوكراين که به منظور شرکت در مراسم تحلیف در تهران به سر می‌برد،با تأكيد بر ضرورت ايجاد تجارت مستقيم ميان ايران و اوكراين اظهار كرد: در حال حاضر واردات و صادرات كالا ميان دو كشور از طريق كشور ثالث انجام می‌شود كه لازم است برای تقويت مناسبات اقتصادی دوجانبه، تجارت مستقيم ميان دو كشور برقرار شود.

وی تبادل هيئت‌ها و آمد و رفت مقامات دو كشور را گامی مؤثر در تقويت مناسبات تهران ـ كيف دانست و گفت: اقتصادهای ايران و اوكراين می‌توانند مكمل يكديگر باشند و دو كشور بايد دستاوردها و توانمندی‌های خود را در زمينه‌های انرژی، كشاورزی و علم و فناوری در اختيار يكديگر قرار دهند.

جهانگیری با بیان اینکه نيازمند كار جدی و برنامه ريزی دقيق برای افزايش مبادلات اقتصادی دو كشور هستيم، خاطرنشان کرد: ايران و اوكراين می‌توانند در زمينه‌های مختلف همچون حمل و نقل، ترانزيت كالا، فناوری‌های پيشرفته، كشاورزی، تجارت و سرمايه گذاری، همكاری‌های مشترك داشته باشند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *