آذربایجان‌شرقی جزو استان‌های برتر حوزه امنیتی/ هیچ مورد امنیتی جدی در عرض سه چهار سال اخیر نداشته‌ایم

6:01 - 12 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۴۹۱۴
دسته بندی: سیاست ، عمومی
معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان شرقی گفت: علت امنیت استان آذربایجان شرقی همدلی و همراهی تمام اعضای شورای تأمین استان است و طوری شده که همه اعضا احساس می‌کنند از هم جدا نیستند.

تبریزسعید شبستری‌خیابانی در گفت‌وگو باخبرنگار گروه سیاسی اظهار کرد: ما چند سال است که در حوزه امنیتی جزو استان‌های برتر هستیم.

وی ادامه داد: علت امنیت استان آذربایجان شرقی همدلی و همراهی تمام اعضای شورای تأمین استان است و طوری شده که همه اعضا احساس می کنند از هم جدا نیستند و محور این‌ همدلی و هماهنگی‌ها، شخص استاندار به‌عنوان رئیس شوای تأمین استان است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: در عرض این ۳-۴ سال هیچ مورد امنیتی جدی نداشته‌ایم و کار‌ها و اقدامات پیشگیری‌کننده مسائل امنیتی را داشته‌ایم و سناریو‌ها و طرح‌های امنیتی را نوشته و همه آن‌ها را به اجرا درآورده‌ایم.

شبستری با بیان اینکه چندین مورد تهدیدات داشتیم که ممکن بود تبدیل به مسائل امنیتی شود، گفت: یکی از این موارد توهینی بود که در یکی از برنامه‌های صداوسیما نسبت به افراد ترک‌زبان پخش شد که این موضوع پتانسیلی داشت که می‌توانست یک بحران امنیتی در منطقه شمالغرب تبدیل شود، اما همین هماهنگی بین اعضای شورای تأمین استان باعث شد به‌ موقع عمل شود و برخورد مناسبی از سوی استانداری و دستگاه‌های ذیربط صورت گرفت.

وی تصریح کرد: در این موضوع، وزیر کشور به‌ عنوان رئیس شورای امنیت کشور ورود کرد و صبح روز بعد آن ماجرا، صداوسیما عذرخواهی کرد و با لغو برنامه با افراد خاطی برخورد کرد. مردم هم فهمیدند خواسته‌ای که داشتند و به حق هم بود، مدیریت شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد: درحادثه قطار تبریز- مشهد که اتفاق افتاد و چندین نفر متاسفانه فوت کردند، استانداری با هماهنگی شورای تأمین به این موضوع وارد شد تا تبدیل به یک بحران امنیتی نشود در صورتی‌که دست‌هایی بودند که از خارج مرز‌ها به این مسئله دامن می‌زدند، ولی مدیریت صحیح و هوشمندانه باعث شد که خیلی از این موارد به‌درستی حل شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *