ترامپ؛ رئیس جمهور پرمدعا و بی‌تجربه

22:01 - 11 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۴۸۷۷
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ترامپ هر روز درحال عوض کردن نیروهای خود بوده و یک رئیس جمهور پرمدعا و بی تجربه است که از ایدئولوژی خاصی هم برخوردار نیست و هر روز سردرگم تر به راه خود ادامه می‌دهد.

ترامپ؛ رئیس جمهور پرمدعا و بی‌تجربهییروز مجتهد‌زاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره سیاست‌هایی که ترامپ درمنطقه خاورمیانه دنبال می‌کند، اظهارکرد: درپاسخ به این سوال همان جوابی را باید بدهم که اکثریت مردم آمریکا وسیاستمداران اروپا به آن رسیدند آن جواب هم اینست که انشاءالله آقای ترامپ توانایی این را داشته باشد که تکلیف خودش و بقیه مردم دنیا را روشن کند.

وی ادامه داد: ترامپ خودش نمی‌داند در داخل آمریکا، خاورمیانه و بقیه کشورهای دنیا دنبال چیست؟ او در قضیه تحریم ورود اتباع چند کشوراسلامی به آمریکا نیز چندین بار حرف خود را عوض کرد.

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: ترامپ درباره برجام هم چندین بار حرف‌های خود را عوض کرده است امیدواریم که رئیس جمهوری آمریکا این توانایی را حاصل کند که همه ناظران سیاسی دنیا را قانع کند که با این کارها ونظراتش چه می‌خواهد.

مجتهد زاده درپاسخ به این سوال که برخی می‌گویند ترامپ سیاست‌های دامادش را در خاورمیانه دنبال می‌کند، گفت: خیر، چون اصلا نمی داند در این منطقه چه می‌خواهد. او در قضیه برجام که قراردادی بین ایران و دولت پیشین آمریکا بود، از ابتدا عنوان کرد که برجام را قبول ندارد و آن را لغو می‌کند اما بعد از مدتی اعلام کرد ایران حق ندارد برجام را لغو کند وبه تعهداتش عمل نکند و دقیقاً 180 درجه از مواضعش برگشت.

کارشناس مسائل خاورمیانه تصریح کرد: بعد به شرایطی می‌رسیم که کنگره آمریکا از اقدامات او علیه ایران و برجام راضی نیست و کنگره خودش در سیاست خارجی پا پیش می‌گذارد و جهت گیری تعیین می‌کند. کنگره آمریکا برای اینکه تصمیماتش انجام شود و ترامپ نتواند این مصوبات را لغو کند، راههای تاثیر او در این مصوبات را می بندد و یک وضعیت سردرگمی به وجود می‌آید.

وی اضافه کرد: همانطور که می‌بنیم ترامپ هر روز درحال عوض کردن نیروهای خود است. او یک رئیس جمهور پرمدعا و بی تجربه است که از ایدئولوژی خاصی هم برخوردار نیست و از طرح‌های سیاسی، استراتژیک و ژئوپلیتیک خاصی هم برخوردار نیست و هر روز سردرگم تر به راه خود ادامه می‌دهد.

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: دونالد ترامپ اصلا مانند سایر روسای جمهور قبلی آمریکا مانند ریگان، کارتر، اوباما و حتی بوش نیست و واقعا نمی‌داند چه می‌خواهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *