به اسم هسته‌ای ما را تحریم نکن؛ به هر اسم دیگری دلت خواست عیب ندارد!/ با نقض فاحش برجام فاصله داریم/ بزرگ‌ترین قرآن جهان در موزه «بولقار» روسیه

11:19 - 08 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۸۶۲
آيا دوستان ما می دانستند كه "مصاديقی" كه امروز طبق برجام تحريم آن‌ها تعليق می‌شود ممكن است فردا به يك عنوان ديگر دوباره تحريم شوند.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، رسانه‌ها در فضای خبری روزانه خود اخبار اختصاصی و عمومی مختلفی را منتشر می‌کنند که این اخبار بعضا فقط در یک رسانه منتشر شده است. گروه فضای مجازی در نظر دارد هر روز اخبار منتخب فضای مجازی را از سایت‌ها و خبرگزاری‌ها و حتی کانال‌های تلگرامی مختلف جمع‌آوری کرده و در قالب یک بسته خبری منتشر کند. در این بسته همه خبر‌ها و آیتم‌ها با ذکر منبع منتشر می‌شوند و انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست.

بزرگ‌ترین قرآن چاپی جهان در موزه شهر «بولقار» روسیه

مهدی سنایی سفیر ایران در روسیه: قرآن چاپی با اندازه یک و نیم متر در دو متر که در موزه شهر بولقار روسیه نگهداری می شود، عنوان بزرگترین قرآن جهان را از آن خود کرده است. این قرآن که در سال 2011 به سفارش جمهوری تاتارستان روسیه و در انتشارات معروف ایتالیایی «ACR Group» به انتشار رسیده است، دارای 632 صفحه و 800 کیلوگرم وزن است. در چاپ این قرآن نفیس از ورق مخصوص اسکاتلندی استفاده شده است که در برابر پوسیدگی در طول گذشت قرن‌ها، مقاوم است. جلد این قرآن نیز از فلزهایی چون طلا ، نقره و سنگهایی چون یشم، فیروزه، توپاز، مالاهیت و ... است. این قرآن که برای تورق آن سازه ویژه ای به کار گرفته شده در سال 2011 و قبل از اینکه بعد از چاپ وارد روسیه شود، توسط وزارت فرهنگ روسیه بعنوان «میراث فرهنگی» این کشور به ثبت رسید و در همان سال در کتاب رکوردهای گینس بعنوان «بزرگترین قرآن چاپی جهان » ثبت شد.

به اسم هسته‌ای ما را تحریم نکن؛ به هر اسم دیگری دلت خواست عیب ندارد!/ با نقض فاحش برجام فاصله داریم/ بزرگ‌ترین قرآن  جهان در موزه «بولقار» روسیه

به امريكا گفتند فشار بياور در حوزه های ديگر امتياز بگير

مهدی محمدی: ساده تر هم می توان حرف زد: آيا دوستان ما می دانستند كه "مصاديقی" كه امروز طبق برجام تحريم آن ها تعليق می شود ممكن است فردا به يك عنوان ديگر دوباره تحريم شوند؟ و آيا مي دانستند آن روز زبان ايران برای اعتراض كوتاه است؟ اگر می دانستند آيا از خود پرسيدند به بهايی چنين ارزان چرا فناوری هسته اي را تعطيل مي كنيم؟ آيا معنی توجيهات فعلی اين نيست كه به امريكا گفته اند به اسم هسته ای ما را تحريم نكن به هر اسم ديگری دلت خواست عيب ندارد؟! چرا به مردم نگفتند يا بايد سر همه چيز مذاكره كنيم يا مذاكره منفرد بر سر هسته اي به "كاهش واقعي تحريم" منجر نمی شود؟ چرا می گفتند اصل تحريم های اقتصادی تحريم های هسته ای است؟ چرا قدر سرمايه هنگفت برنامه هسته ای را ندانستند و تحريم ها را لااقل همان تحريم های تعليق شده- بازگشت ناپذير نكردند؟ آيا اين تلويحا به اين معنا نيست كه به امريكا گفتند فشار بياور در حوزه های ديگر امتياز بگير؟ واقعا دل آدمی به درد می آيد. دوست نداشتم سر اين حرف ها دوباره باز شود. جولان مدعيان نگذاشت.

خط تحریف و تخفیف تحریم‌ها

رضا سراج: پس از تصویب تحریم‌های جامع، پاول رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: «تحریم جدید که حمایت دو حزب آمریکا را همراه دارد، یکی از جامع ترین بسته‌های تحریمی در "تاریخ" است که آمریکا را امن نگاه می‌دارد» همچنین سناتور برنی سندرز ضمن نگرانی از به خطر افتادن برجام، نوشت : «از مواضع ترامپ در قبال ایران، بسیار نگرانم». در همین حال، علی لاریجانی با تحریف واقعیات تحریم‌های جامع گفت: «رادیو و تلویزیون اضطراب بلاوجه ایجاد نکنند... این تحریم ها قبلا بوده حالا قانونی شده ... و تنها بر روی کاغذ است و بیشتر جنبه تبلیغاتی دارد.» از طرف دیگر، عراقچی نیز در راستای تخفیف تحریم‌های جامع گفت: «نقض برجام صورت گرفته ولی با نقض فاحش برجام فاصله داریم.» به نظر می‌رسد تحریف و تخفیف واقعیات تحریم‌های جامع، دو خط موازی عملیات روانی است که اهداف آن فرار از پاسخگویی، زمینه سازی برای بی‌عملی در مقابل اقدامات آمریکا و بازگشایی مجدد مسیر مذاکره است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *