کاهش ۲.۵ درصدی خرید و فروش مسکن+ جدول

6:00 - 08 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۶۷۱
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در تیرماه سال ۹۶ در شهرتهران به ۱۴.۵ هزار واحد رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، براساس آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی در تیرماه سال ۹۶ در شهر تهران به ۱۴.۵ هزار واحد رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در این ماه متوسط قیمت خرید و فروش هرمترمربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران ۴ میلیون و ۶۲۰ هزار تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۶.۲ درصدی روبرو بوده است.

همچنین بررسی توزیع تعداد واحد‌های مسکونی معامله شده به تفکیک عمر بنا در تیرماه سال ۹۶ حاکی از آن است که واحد‌ها تا عمر ۵ سال ساخت بیشترین سهم از واحد‌های مسکونی معامله شده را به خود اختصاص داده اند.

سهم ذکر شده در مقایسه با تیرماه سال گذشته ۵.۸ واحد درصد کاهش یافته و در مقابل به سهم واحد‌های با قدمت ۶ تا ۱۰ سال و بیش از ۱۵ سال افزوده شده است.

جدول توزیع تعداد آپارتمان‌های مسکونی معامله شده در شهر تهران بر حسب سال ساخت

کاهش ۲.۵ درصدی معاملات مسکن+ جدول

در این میان توزیع تعداد معاملات انجام شده بر حسب مناطق مختلف شهر تهران در تیرماه سال ۹۶ حاکی از آن است که از میان مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، منطقه ۵ با سهم ۱۶.۵ درصدی از کل معاملات، بیشترین تعداد قرارداد‌های مبایعه نامه را به خود اختصاص داده است.

لازم به ذکر است که مناطق ۴ و ۲ به ترتیب با سهم‌های ۱۰.۹ و ۹.۴ درصدی در رتبه‌های بعدی قرار گرفته اند.

همچنین در مجموع ۷۳.۱ درصد از کل تعداد معاملات انجام شده در شهر تهران مربوط به ۱۰ منطقه شهر (به ترتیب بیشترین فراوانی شامل مناطق ۵،۴،۲،۸،۱۴،۱۰،۷،۱۵،۱۱ و ۳) بوده و ۱۲ منطقه باقی مانده 26.9 درصد از تعداد معاملات را به خود اختصاص داده است.

نمودار توزیع مناطق شهر تهران برحسب سهم از تعداد معاملات انجام شده در تیرماه سال ۹۶

 کاهش ۲.۵ درصدی معاملات مسکن+ جدول

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *