رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

«قطع برق» استان مازندران کلید خورد/ قزوین خنک‌تر می‌شود/ ساماندهی چشمه طبیعی تاریخی سراب دخترون/ معافیت مالیاتی 13 ساله برای واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی خرمدشت

15:50 - 07 مرداد 1396
کد خبر: ۳۳۳۶۱۰
«قطع برق» استان مازندران کلید خورد، قزوین خنک‌تر می‌شود، ساماندهی چشمه طبیعی تاریخی سراب دخترون، معافیت مالیاتی 13 ساله برای واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی خرمدشت و ... را در بسته خبری در استان ها چه خبر؟ دنبال کنید.

 به گزارش گروه فضای مجازی ، «قطع برق» استان مازندران کلید خورد، قزوین خنک‌تر می‌شود، ساماندهی چشمه طبیعی تاریخی سراب دخترون، معافیت مالیاتی 13 ساله برای واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی خرمدشت و ... را در بسته خبری در استان ها چه خبر؟ دنبال کنید.

«قطع برق» استان مازندران کلید خورد/ قزوین خنک‌تر می‌شود/ ساماندهی چشمه طبیعی تاریخی سراب دخترون/ معافیت مالیاتی 13 ساله برای واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی خرمدشت

«قطع برق» استان مازندران کلید خورد

تسنیم: مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران از احتمال قطعی برق در این استان طی امروز و فردا با توجه به افزایش دمای هوا خبر داد و از مشترکان خواست تا صرفه‌جویی کنند.

قاسم شهابی گفت: هواشناسی برای این دو روز افزایش دما تا حدود 40 درجه سانتی‌گراد بالای صفر را در بعضی مناطق استان پیش‌بینی کرده که به‌معنای افزایش میزان مصرف برق است.

 وی افزود: پیش‌بینی ما این است که با افزایش مصرف به‌ویژه در ساعات اوج بار، شاهد قطعی برق در برخی مناطق باشیم و بر این اساس هم تدابیری اندیشیده شده است.

شهابی مدیریت مصرف توسط مشترکان را بهترین و کاراترین تدبیر دانست و گفت: انتظار می‌رود میزان مصرف برق امروز حدود 10 درصد نسبت به مدت مشابه سالانه افزایش یابد و به بیشتر از یک‌هزار و 800 مگاوات برسد. ظرفیت تولید برق در مازندران بر اساس گزارش‌های رسمی حدود یک‌هزار و 800 مگاوات است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مازندران با اعلام این‌که تدابیری برای کاستن از میزان مصرف برق در استان در اوج گرما اندیشیده شده، گفت: یکی از تدابیر این است که برای فردا با دستگاههای اجرایی و سازمان‌ها و نهادهای دارای ژنراتور برق هماهنگ شده است تا در اوج مصرف از این ژنراتورها استفاده کنند تا بار مصرفی کاهش یابد.

وی افزود: همچنین از طریق هماهنگی با استانداری مازندران، ساعات کار ادارات نیز تغییر کرده است تا در زمان اوج مصرف اداراتی که خدمات‌رسانی ضروری ندارند، تعطیل شوند.

مدیریت بحران استانداری مازندران ساعت کار ادارات استان را برای شنبه هفتم و یکشنبه هشتم مرداد به ساعت 6و30 دقیقه تا 13و 30 دقیقه تغییر داده است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران با اشاره به اینکه اوج مصرف بین ساعت 13 تا 14 روز شنبه، هفتم امردادماه مشخص می‌شود، گفت: با توجه به شرایط مصرف و بسته به توان خطوط انتقال نیرو، امکان قطعی‌های موقتی و نقطه‌ای برای کاهش فشار خطوط وجود دارد.

اظهارات مدیرعامل شرکت توزیع برق مازندران در حالی است که دیروز مدیرعامل شرکت توانیر با درخواست از مشترکان برای مدیریت مصرف برق، به مردم اطمینان داد: برنامه‌ای برای اعمال خاموشی نداریم.

آرش کردی تأکید کرد: مجموعه صنعت برق تمام توان خود را برای تأمین برق مشترکان به کار گرفته و با توجه به برنامه‌های از پیش تعیین‌شده، هیچ برنامه‌ای برای اعمال خاموشی ندارد.

 «قطع برق» استان مازندران کلید خورد/ قزوین خنک‌تر می‌شود/ ساماندهی چشمه طبیعی تاریخی سراب دخترون/ معافیت مالیاتی 13 ساله برای واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی خرمدشت

قزوین خنک‌تر می‌شود

ایسنا: کارشناس اداره هواشناسی با اشاره به اینکه از فردا تا سه روز آینده شاهد جریانات شمالی در استان خواهیم بود گفت: ورود جریانات شمالی به منطقه سبب کاهش چند درجه‌ای دما خواهد شد.

مریم بهروزی کارشناس اداره هواشناسی، اظهار کرد: بر اساس آخرین نقشه‌های هواشناسی پیش‌بینی می‌شود که تا پایان امروز شاهد افزایش دما در استان خواهیم بود.

وی افزود: بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی طی 3 روز آینده وضعیت جوی در استان پایدار خواهد بود که البته این پایداری جوی با روند کاهش دما همراه بوده است.

بهروزی اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته آوج با 18 درجه سلسیوس بالای صفر سردترین شهر و رازمیان با 43 درجه سلسیوس گرم‌ترین شهر استان بوده است.

کارشناس اداره هواشناسی در پایان گفت: در 24 ساعت گذشته دمای شهر قزوین در سردترین زمان به 21 درجه سلسیوس بالای صفر و در گرم‌ترین زمان 39درجه سلسیوس بوده است.

 «قطع برق» استان مازندران کلید خورد/ قزوین خنک‌تر می‌شود/ ساماندهی چشمه طبیعی تاریخی سراب دخترون/ معافیت مالیاتی 13 ساله برای واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی خرمدشت

معافیت مالیاتی 13 ساله برای واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی خرمدشت

مهر: مدیرعامل شركت شهرک‌های صنعتی استان قزوين گفت: واحدهای صنعتی، توليدی و خدماتی كه در شهرك صنعتی خرمدشت استقرار يابند از معافيت مالياتی 10 تا 13 ساله برخوردار می‌شوند.

حميدرضا خانپور در بازديد از واحدهای توليدی، صنعتی و خدماتی شهرك صنعتی خرمدشت اظهار کرد: شهرك صنعتی خرمدشت يكی از شهرک‌های صنعتی امن برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است و مشوق‌های ويژه برای حضور سرمایه‌گذاران در نظر گرفته‌شده است.

وی با اشاره به بازديد هيئت تجاری اتاق بازرگانی استانبول تركيه از اين شهرك گفت: يك هيئت تجاری، اقتصادی و سرمایه‌گذاری از اتاق بازرگانی استانبول تركيه برای مطالعه و ارزیابی شهرك صنعتی خرمدشت به مساحت 500 هكتار حضور يافته و به‌صورت ميدانی امكانات و زیرساخت‌های اين شهرك بازديد كردند.

رئيس هیئت‌مدیره شركت شهرک‌های صنعتی استان از اين شهرك به‌عنوان قطب توليد محصولات فولادی (ميلگرد و مفتول) در استان نام برد و اعلام كرد به‌زودی بخشی از اراضی صنعتی خرمدشت شهرك كربن راه‌اندازی می‌شود.

حميدرضا خانپور در ادامه از بهره‌برداری طرح توسعه شبكه روشنايي شهرك صنعتی خرمدشت به طول يك كيلومتر در هفته دولت خبر داده است و افزود: برای اجرای اين پروژه بالغ‌بر 15 ميليارد ريال سرمایه‌گذاری شده است.

در حال حاضر 123 قرارداد در شهرك صنعتی خرمدشت با متقاضيان سرمايه‌گذاری منعقد شده كه از اين تعداد 62 واحد توليدی با ميزان اشتغال هزار و 533 نفر پروانه بهره‌برداری اخذ كردند.

 

آغاز طرح شناسایی و جمع آوری انشعابات غیرمجاز دوگنبدان

مدیر امور آب و فاضلاب شهری دوگنبدان گفت:طرح شناسایی و جمع آوری انشعابات غیرمجاز آب شهر دوگنبدان آغاز شد.

بهنام پاد گفت: این طرح از بافت فرسوده و قدیمی شهر دوگنبدان آغاز  شده است و  به مرور زمان  سایر مناطق شهر نیز مورد بازدید قرار خواهد گرفت.

پاد هدف از انجام این کار را شناسایی انشعاب های غیرمجاز و ساماندهی انشعاب‌های بلاتکیف سطح شهر دانست و گفت: در  این طرح تمامی کارکنان آبفای  دوگنبدان بر اساس برنامه‌ریزی منظم حضور دارند.

پاد  گفت: در این طرح پنج گروه از کارکنان آبفای دوگنبدان طی مدت سه ماه عملیات جمع‌آوری و شناسایی انشعابات غیرمجاز آب را انجام خواهند داد.

پاد با بیان اینکه اداره آبفای دوگنبدان با عزمی محکم در حال تلاش برای  شناسایی و ساماندهی انشعاب‌های آب  در سطح شهر است، گفت: این طرح از اولویت های  اصلی آبفای دوگنبدان است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهری دوگنبدان گفت: در حال حاضر ۳۰ پروژه فعال  در حوزه آب و فاضلاب  در سطح شهر دوگنبدان وجود دارد.

وی  افزود: از این تعدد ۲۲ پروژه فاضلاب و هشت پروژه نیز در حوزه آب و اصلاح شبکه توزیع  هستند.

 «قطع برق» استان مازندران کلید خورد/ قزوین خنک‌تر می‌شود/ ساماندهی چشمه طبیعی تاریخی سراب دخترون/ معافیت مالیاتی 13 ساله برای واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی خرمدشت

اختصاص 500 هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت کلزا

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافت.

ذبیح الله غریب در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه ۵۰۰ هکتار از اراضی چهارمحال و بختیاری به کاشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافت، اظهار داشت: کشت کلزا در چهارمحال و بختیاری نسبت به سال های گذشته افزایش یافته است.

او گفت: حمایت دولت از کشت دانه های روغنی و خرید تضمینی این محصول موجب افزایش کشت این محصول در استان شده است.

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: دو مرکز برای خرید تضمینی کلزا در چهارمحال و بختیاری فعال شده است که این مراکز در دو شهرستان شهرکرد و لردگان فعال شده است.

به گفته او، برداشت ۷۰۰ تن کلزا در این استان پیش بینی می شود.

 «قطع برق» استان مازندران کلید خورد/ قزوین خنک‌تر می‌شود/ ساماندهی چشمه طبیعی تاریخی سراب دخترون/ معافیت مالیاتی 13 ساله برای واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی خرمدشت

پست سیار ۲۰ کیلو ولتی «سلیمانداراب» رشت در مدار قرار گرفت

پست سیار۲۰.۶۳ کیلوولت سلیمانداراب با هدف تقویت و پایداری شبکه فوق توزیع جنوب شهر رشت، در مدار قرار گرفت.

مجری طرح پست های معاونت طرح و توسعه شرکت سهامی برق منطقه ای گیلان در توضیح این خبر گفت:  پست سیار۲۰.۶۳ کیلوولت شرکت برق منطقه ای گیلان با هدف تقویت و پایداری و تعدیل بار شبکه فوق توزیع و توزیع جنوب شهر رشت، در منطقه سلیمانداراب وحد فاصل پستهای سیادتی و طالقانی استقرار یافت و برقدار شد.

محمد افتخاری درباره این پروژه زیربنایی گفت: اعتبار این پروژه بالغ بر۳۰ میلیارد ریال بوده که با ظرفیت ۱۵ مگا ولت آمپر، دارای یک فیدر خط ۶۳ کیلوولت، یک فیدر ورودی و چهار فیدر خروجی۲۰کیلوولت با سیستم کنترلی از نوع سنتی (Conventional) است.

پست های سیار به دلیل ماهیت وجودی (سیار بودن) قابلیت جابجایی سریع و استقرار در محل های مورد نیاز به منظور تقویت و پایداری شبکه را دارا بوده و هزینه ساخت و زمان کمتری را شامل می شود.

 «قطع برق» استان مازندران کلید خورد/ قزوین خنک‌تر می‌شود/ ساماندهی چشمه طبیعی تاریخی سراب دخترون/ معافیت مالیاتی 13 ساله برای واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی خرمدشت

ایجاد دو بازار دائمی از صنایع دستی کرمانشاه

فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه کرمانشاه صاحب دو بازارچه دائمی صنایع دستی می‌شود، گفت: شهرک صنایع‌دستی نیز در کرمانشاه احداث می شود.

جلیل بالایی در نشست هم‌اندیشی راه‌اندازی شهرک صنایع‌دستی که در محل هتل پارسیان برگزار شد، اظهار داشت: تولید مسنجمی از صنایع‌دستی در استان وجود ندارد به‌طوری که میزان تولید و اینکه چه تولید می‌شود مشخص نیست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: آنچه که به صنایع‌دستی قدرت می‌بخشد انسجام، سازمان، تشکیلات و ایجاد حلقه‌ها و زنجیره‌ها است، باید این توا‌ن‌های پراکنده‌ای که نفس صنایع‌دستی استان را گرفته است جمع کرد.

وی ادامه داد: برداشت سازمان صنایع دستی از وضعیت صنایع دستی کشور این است که اگر بازار فروش داشته باشیم، صنعتگران ما منسجم می‌شوند.

بالایی افزود: این بازار فروش، روش‌های مختلفی دارد که یکی از بهترین روش‌های آن ایجاد نمایشگاه‌ها، حضور در نمایشگاه‌های داخلی و بین‌المللی و ایجاد بازارچه‌ها است، استان کرمانشاه از این حداقل هم برخوردار نیست.

این مسؤول از راه‌اندازی نخستین بازارچه دائمی عرضه و فروش صنایع‌دستی در کرمانشاه ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت: این بازارچه که دارای 20 غرفه است می‌تواند بخشی از تولیدات صنعتگران استان را پوشش دهد.

بالایی تاکید کرد: علاوه بر این، طبقات خانه قدیمی صنایع‌دستی که در خیابان دبیراعظم واقع شده است را ظرف ماه آینده آماده‌سازی خواهیم کرد تا به محلی برای عرضه و فروش صنایع‌دستی تبدیل شود، بدین ترتیب ما دو مکان دائمی عرضه و فروش صنایع‌دستی در کرمانشاه خواهیم داشت.

وی اضافه کرد: آنچه که موجب گرانی 20 تا 50 درصدی محصولات و کالا‌ها در همه حوزه های اقتصادی برای مصرف کنندگان می‌شود، هزینه ویترین است، صنتعگران قدرت اجاره یا خرید مغازه در مکان‌های پررفت و آمد شهر را ندارند و اگر هم زمانی قدرت انجام این کار را داشته باشند خریدار علاقه‌ای به خرید با قیمت بالا ندارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه دنیای مجازی امروز، هزینه ویترین، انبارداری و حمل و نقل را حذف کرده است، گفت: این فضا به حمایت از مصرف کننده می‌پردازد، محصول را راحت‌تر، بهتر، در زمان کمتر و با کاهش 20 درصدی قیمت به دست مصرف کنندگان می‌رساند.

وی بر لزوم آشنا شدن صنعتگران استان با بازار الکترونیکی تاکید و بیان کرد: روی بحث بازاریابی و فروش محصولات از طریق فضای مجازی باید تلاش کنیم، در حال حاضر نیز دسترسی نداشتن به مواد اولیه یکی از ضعف‌های صنایع دستی ما است.

بالایی به دیگر مشکلات حوزه خود پرداخت و متذکر شد: 300 هکتار بافت فرسوده در کرمانشاه وجود دارد، اما یک واحد اقامتی در آن‌ها نیست، یک شرکت حمل و نقل گردشگری در استان وحود ندارد، حتی چند مغازه که مواد اولیه را به فروش برسانند نداریم، کارگاه‌های منسجم صنایع‌دستی در استان تشکیل نشده است، این‌ها همه فرصت‌هایی است که استفاده‌ای از آن‌ها نمی‌کنیم.

وی گفت: برخی از روستاهای استان این ظرفیت را دارند که در هرکدام یک کارگاه صنایع‌دستی منسجم تشکیل شود. شهرک‌های صنایع‌دستی باید تشکیل شوند زیرا وقتی 10 کارگاه در کنار هم داشته دسترسی به مواد اولیه راحت‌تر می‌شود و هزینه حمل مواد نیز کمتر خواهد شد، تا زمانی که این انسجام نباشد صنعتگران ما بازار فروش مناسبی ندارند.

 «قطع برق» استان مازندران کلید خورد/ قزوین خنک‌تر می‌شود/ ساماندهی چشمه طبیعی تاریخی سراب دخترون/ معافیت مالیاتی 13 ساله برای واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی خرمدشت

ساماندهی چشمه طبیعی تاریخی سراب دخترون

مسؤول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی گردشگری شهرستان کازرون از ساماندهی و مستندنگاری چشمه طبیعی تاریخی سراب دختران در حریم مجموعه بیشاپور خبر داد.

محمدرضا معینی گفت: چشمه سراب دخترون در 23 کیلومتری شهر کازرون قرار گرفته و در حریم درجه‌ یک مجموعه طبیعی تاریخی بیشاپور واقع‌ شده است؛ این چشمه یکی از عوامل مهم در شکل‌گیری شهر تاریخی بیشاپور محسوب می‌شود که متأسفانه به دلیل عبور مسیر ارتباطی کازرون - قائمیه بر روی عرصه در دهه 40 شمسی دچار تخریب شدید شد.

وی در ادامه افزود: طی پیمایش‌های انجام‌شده عمده آسیب محوطه شامل عدم هدایت فنی نزولات جوی و سرازیر شدن گل‌ولای کانال کناری جاده بوده است و پیرو دستور کار ارائه‌شده دفتر ثبت جهانی محوطه مذکور، ساماندهی پاک‌سازی و مستند نگاری محوطه توسط اداره میراث فرهنگی کازرون اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، کارشناسان و متخصصین پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی بیشاپور اجرا گردید.

این مقام مسؤول همچنین از تهیه طرح هدایت اصولی نزولات جوی به سمت پل زیرگذر بالادست خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اجرای این طرح از سوی اداره حمل ‌و نقل جاده‌ای شهرستان باشیم.

معینی در پایان به ساماندهی سنگ‌های آب‌بند و حجاری‌شده باقیمانده از دوره ساسانی در این چشمه اشاره و گفت: کار ساماندهی و جاگذاری سنگ‌ها با نظارت پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی بیشاپور و بر اساس نقاشی‌های به‌جامانده از اوژن فلاندن نقاش و معمار فرانسوی که در سفر خود به ایران در زمان یکی از پادشاهان قاجاریه جامانده است، انجام گرفت.

 


: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

 


برچسب ها: اخبار استانی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *